Nøglen til Garibaldis trommespil, er det han kalder "The two sound level concept." Da jeg blev undervist af ham, gjorde han meget ud af at forklare, at accentuerede lilletrommeslag spilles som rimshots, og alle ghostnotes spilles max 3 cm fra skindet. Dvs. at man først og fremmest skal vænne sig til at spille tæt på trommen, og lære forskellen på Full strokes, Down strokes og Up strokes. På samme måde med hi-hatten. Accentuerede slag spilles på kanten med skulderen af stikken, og u-accentuerede slag spilles oven på hi-hatten med spidsen af stikken for størst mulig kontrast. Ellers er Gabriels metode en fin måde at starte på, og som han skriver skal den grundlæggende dynamik være på plads, inden man kaster sig ud i de komplekse ting. Jeg kan anbefale Garibaldis bøger. Der er alle fede, men de to jeg har haft mest ud af, er "Future Sounds" med grundlæggende teknik øvelser og permutation studies Den anden er "The Funky Beat", som er knap så systematisk, men til gengæld fyldt med masser af fede beats fra Tower Of Power. Keep groovin'. Peter S.