B.Ba

Member
  • Content Count

    138
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

B.Ba last won the day on September 21 2015

B.Ba had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About B.Ba

  • Rank
    Bord & Stol Champ

Profilinformation

  • Bopæl
    Østbirk

For- og efternavn

  • Fornavn
    Brian
  • Efternavn
    Baastrup

Recent Profile Visitors

1,060 profile views
  1. B.Ba

    30 ˚- 45˚ kanter

    Hej, jeg kunne rigtig godt tænke mig, at vide hvad forskellen egentlig er på dem, altså udover, at de jo har forskellige grader, ved ikke om dette emne har været på forummet før, men altså jer der ved noget om dette må meget gerne lige give jeres forklaring, for når man snakker Gretsch og Yamaha Recording Custom, virker det som om der er en større forskel fra 45 graders, hvad er det, som er så specielt, er lyden meget anderledes og hvordan, er der et andet attack, hurtigere til at reagere, eller ??? Har nemli’ tænkt på at investere i en Gretsch Renown maple 14”x 6,5” som alternativ til min Tama 14”x 5,5” er generelt glad for lyden af træ lilletrommer, men der skal være en hørbar forskel, kom frit med jeres mening
  2. B.Ba

    Stortromme mikrofoner

    Ja, må må lige prøve mig frem
  3. B.Ba

    Stortromme mikrofoner

    Ok, hvor meget/langt tror i er det optimale, at stikke mikrofonen ind i fronthullet, der er jo meninger fra kun til fronten og så til et godt stykke ind og nogen vil have den ind i midten. Det skal lige siges, at min stortromme også er en 20'' med 5'' fronthul, har så hørt jeg nok kunne få mere volume/bund hvis jeg kun havde et 4'' hul ??
  4. Hej alle eksperter på dette område, jeg har et AKG session 1 mikrofon set, faktisk ganske udmærket, men har lige været ude og spille på en mini festival, med proff. Llydfolk og hvor trommerne stod klar på senen, der brugte de en Shure 91A og den stortromme, som var en 20”x16” lød fantastisk, så mit spørgsmål er om sådan en slags, er bedre en en på stativ foran trommen, jeg kunne rigtig godt lide, at der var meget bund og punch i den. Alternativt er der jo også the t. bone BD 500 som er betydelig billigere.
  5. B.Ba

    Yamaha pedaler

    Tak for jeres info. Til dig Christian vil jeg sige tak for tilbuddet, jeg bor bare i Jylland, så lidt stor afstand, mht. til at låne/prøve din pedal, men det kommer jo også an på din pris, hvis den skal sendes. Måske kan i lige forklare mig noget om longboard og hvad betydning det har i samligning med en alm. PS. er også mest til filt køller,.
  6. B.Ba

    Yamaha pedaler

    Ok, troede 9500 kunne give mere lyd med den kølle?? - men vil du så mene 9500 er bedre til f.eks dobbelt slag.
  7. B.Ba

    Yamaha pedaler

    Hej, jeg har en Yamaha FP 8500C pedal - den med rund filtkølle, den er jeg såmænd godt nok tilfreds med, men hvad er egentlig forskellen på den og så 9500C modellen, altså lige bortset fra køllen, kan se de beskriver 8500C som long board, er det en af forskellene på de 2 og hvad betyder det, at det er long board, frem for det andet, på billeder kan jeg ikke se forskel, derudover ser derud til, at 9500C kan justeres lidt mere og vil godt indrømme, jeg ikke ved om det har en betydning, håber i er nogle, der har svar på mine spørgsmål.
  8. B.Ba

    13” lilletromme

    Den må jeg lige tjekke ud, men med kun 5'' i dybden, kan den så godt levere en forholdsvis dyb lyd og så stadigvæk lyde godt, min 5,5'' får lidt problemer med at lyde godt, når den bliver stemt godt ned, men det er måske mahogni, som gør forskellen
  9. B.Ba

    13” lilletromme

    Jeg har i noget tid ledt efter et alternativ til min 14”x5 1/2” TAMA SLP ahorn Classic LT - må gerne være en i træ, men skal være hørbart anderledes , den skal være allrounded, (ikke jazz og metal) den skal kunne stemmes dybere, men samtidig også være god, som højt stemt og med varme og et godt crack. Jeg er blevet anbefalet en TAMA G- marple SLP i 13”x7” - men er i tvivl vedr. de 13” kender ingen som spiller på er 13”” som deres 1. prioritet men måske mere som en de har som et sjovt alternativ, det er vel mere end 9 ud af 10 der spiller 14” og tænker der må være en grund, vil gerne have jeres mening om denne tromme og i det hele taget om størrelser, hvor betydningen er osv.
  10. B.Ba

    13” lilletromme

    Jeg har i noget tid ledt efter et alternativ til min 14”x5 1/2” TAMA SLP ahorn Classic LT - må gerne være en i træ, men skal være hørbart anderledes , den skal være allrounded, (ikke jazz og metal) den skal kunne stemmes dybere, men samtidig også være god, som højt stemt og med varme og et godt crack. Jeg er blevet anbefalet en TAMA G- marple SLP i 13”x7” - men er i tvivl vedr. de 13” kender ingen som spiller på er 13”” som deres 1. prioritet men måske mere som en de har som et sjovt alternativ, det er vel mere end 9 ud af 10 der spiller 14” og tænker der må være en grund, vil gerne have jeres mening om denne tromme og i det hele taget om størrelser, hvor betydningen er osv.
  11. B.Ba

    Tam på stativ

    Tak for info, tror jeg må prøve at købe de viste modeller, kan godt forestille mig det vil have indflydelse, har bare aldrig set andre bruge dem, måske har de bare mere klang deres kedler, mine er birk, ved ikke om det har indflydelse.
  12. B.Ba

    Tam på stativ

    Hej, håber i er nogle som lige kan guide mig her, har et Stage Custom (birk) med tammer monteret på holder på BD, men vil hellere have old school modellen med tam på stativ, opdager bare det dræber meget sustain i tammen, det fjerner også lidt, at have dem monteret, som de er nu, men klart mere på stativ, er det normalt, eller hvad skal man gøre ( noget med et andet stativ - stemning, osv.) bruger coatet emperor på top og clear ambassedor i bund og den er stemt, så der er så meget sustain den kan opnå.
  13. B.Ba

    Valg af bundskind

    Hey, jeg kunne virkelig godt bruge nogle svar på bundskind , det skal lige siges at jeg bruger coatet emperor som slagskind, jeg har prøvet at bruge både coatet og clear ambassedor i bundskind, så det kende jeg effekten af og synes også de er et godt valg, men hvis der skulle være nogle alternativer, vil jeg gerne vide noget om disse 3 skind og hvad de kunne gøre for lyden : 1) coatet ambassedor X - vist nok 20% tykkere end alm. ambassedor - 2) powerstroke 3 - 3) EVANS resonant, det er vist også dobbeltlags og kan se det også fåes i en frostet udgave. Alle jer experter må meget gerne lige give jeres mening og bedømmelse, måske er der ikke så meget at komme efter, som kan ændre noget, jeg prøver at få en fyldig varm lyd på moderne trommer, mine trommer er forøvrigt birk.
  14. Hey! Jeg har et stage custom sæt (birk) og vil meget gerne vide hvad lyd forskellen er på det og så et recording custom, er godt klar over at graderne på kedel kanter er forskellige, reiferne er stort set ens, men hvordan definere man lydforskellen, sammenlignet 1:1 på de to sæt.