HenrikB

Medlem
  • Antal indlæg

    586
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

  • Dage som vinder

    2

HenrikB vandt senest dagen den November 26 2013

HenrikB havde det mest populære indhold!

Community omdømme

5 Neutral

2 Følgere

Om HenrikB

  • Fødselsdag 17-04-1993

Kontaktmetoder

  • MSN
    henriktrommeslager@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    Sønderborg.
  • Interesser
    fuldtids scenemester på Sønderborghus.
    lydtekniker.
    studietekniker.
    tour manager.
    baggears tekniker.
    osv. osv.

    http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=79874
  1. hvis du kun spiller cajon, uden noget andet perc? - så er det letteste og oftest fedeste for en lydmand, at have en B 52/ Audix D6 omme i hullet, bare til at give bund, og ellers cutte resten væk der omme, samt en 57'er foran til at "lege" lilletromme mic, altså tage noget af bunden af, samt det der ligger at roder omkring 170-350 hz. hvis du også har noget perc foran dig, altså rasleæg osv. så virker det fedt med en kondensator foran til det også!
  2. ALTSÅ.... In-ear er fantastisk på alle tænkelige punkter! - det kan vi ikke komme udenom, og selvfølgeligt passer det ikke alle, og det er svært for en ældre trommeslager at vende sig til det efter mange år med skråkasser... Men hvis man oplever feed i sine in-ear har man sig en godt og grundig "skod" tekniker på fronten!! - en limiter vil aldrig hjælpe mod feed, tvært imod, med mindre den er det rette sted i signal vejen - dog gør den et feed mindre farligt! Jeg synes ikke du skal være bange for at spille med in-ear og jeg vil fraråde at købe en Comp/limiter hvis den ikke er i topklasse, det er ikke fedt at få et signal igennem for mange komponenter...
  3. nemlig! som Lars skriver, så bliver der også i "den originale" brugt en NS10 enhed. dog synes jeg den er for stramt spændt op og har fundet en løsere som er mere sløv og giver mig det fede punch både live og i studie
  4. Hej Erik. jo, det havde været lige så fyrt hvis jeg havde købt den, men købte et sæt for noget tid siden, så gad ikke at regne det med, og da det lidt var en "brain-fart" at jeg købte en DI den gang som jeg ikke kunne bruge til noget, kunne den jo passende komme ind her... jo, hvis man er lidt tjekket på elektronik findes der nok nogle billigere og smartere løsninger, som du selv er inde på... dog skal du være ret sikker på det med din impedans, for med min DI på, som ca. ligger i samme gain som en normal BSS DI, så er den lige ved at overstyre en normal pult uden at jeghar gainet.... og det er aldrig fedt at "pad'de" på en pult/DI da du ofte mister masser af energi/sjæl... du ville godt kunne hænge den i en elastik der inde, men nu er en enhed jo hængt op i sig selv, og derud over er der ikke alle lidt bedre enheder en gummiring som den ligger i eller skum. samt noget plastik omkring skruerne. så får skam ingen vibrationer igennem.. (nu er der også ret mange steder hvor den er hængt op i gummi, så det ikke er metal-metal-træ..)
  5. det har ingen indvirkning i denne sammenhæng, da den jo kun opfanger lave frekvenser, og meshead's sikkert kun vil påvirker 1000 hz. og op... dog vil skum, og andre "tykke"/hårde materialer påvirke lyden, altså i den forstand at det vil dæmpe... jeg har som skrevet også dæmpet kabinettet med skum inden i "bag" ved enheden så jeg ikke får nogle resonans toner derfra.
  6. keder ikke til desideret programmer, men hvis du har haft musik på A i gym, og bare ikke hørt efter, må der jo være noget der har sat sig.. altså, noget med nogle toner, klange, akorder og kvintcirklen... jeg havde musik på efterskole (4 år siden) og har heller ikke lyttet efter der.. - dog har jeg lært mig selv at spille klaver og sammensætte arkorder ud fra hvad jeg ved og så har Logic (indspilningsprogrammet) lært mig resten, i den forstand at jeg bare vidste hvad tonerne hedder/lyder og resten kan du klare der inde hvis du så også kan lidt noder, kan du komponere "lettere" i evt. et partitur program.. /henrik.
  7. Hej bcdrum. 1. du kan jo bruge hvilken tromme du vil, dog er en 13" ret så stor foran en tromme.. 2. nej, det er det ikke, jeg har valgt en der blød i ophænget, (forhold til den originale hvide Yamaha NS10 enhed) af en 6,5" at være.. - men det´er jo op til en selv. 3. hvis du har en DI liggende kan du jo bare bruge den, eller skille den af og bruge elektronikken. jeg har jo lavet min egen og bygget ind fordi jeg synes det er federe i stedet for at have den uden for mit kabinet. jeg brugte denne: https://pcbgrinder.com/index.php?route=product/product&path=59_72&product_id=58 som jeg lavede et plastik indpakning til, som sidder fast inden i..
  8. umiddelbart vil det fungere, dog har du nogle mellemtone frekvenser du vil forstærke og nogle ander du vil udfase (bagvægsudfasning) dog kan du også lave nogle bund problemer via. forstærkning af væggene som nogle frekvenser vil ligge sig i, det kan både være fedt og skidt...
  9. der ligger en optagelse inde på min, som ligger lidt længere nede på siden. vi kan evt. prøve at holde dem op mod hinanden, hvis du har en 22"??
  10. Hejsa! hvis du skal have én flightcase til de trommer, så bliver den KAMP stor og meget tung og egner sig derfor kun i en lastbil, og der ville det være lettere med en podie prod.... såe, mit råd er at få bygget to stk. flightcases: 1. med 24", 18" og evt. en 14" snare. derefter få et skillerum mellem trommerne, så du i den ene side har plads til stativer, pedal (da rummene bliver større i "bunden" mod snare) 2. vil jeg have resten i, og evt lave et rum til bækkener.... sådan ghar jeg set mange gøre det, og det er den smarteste... hvis man selv vil til at bygge noget, skal det være i orden, og det er svært, det kræver en masse "ball corners", fræsning til lukkelister, kanterne skal have en metal skinne og sættes fast med pop nitter. men kig evt. på de danske flightcase byggere: http://www.alphasound.dk/default.asp http://www.flightcases.dk/produkttyper/flightcases/flightcases.htm http://www.rancase.dk/ http://customcases.dk/ http://caseit.dk/ duch cases og Custom cases. /henrik.
  11. ja, du må vel kunne justere din "gain" et sted i moduler for hver pad?
  12. jeg har flere gange både live og studie messigt haft stor succes med at mice BD og 2 OH samt 1-2 i rummet. du placere din stortrommemikrofon hvor du har lyttet dig til at den lyder fedt! - der kan du bruge en D112, Beta 52, D6 (standard) eller en EV RE20 (virker fedt) eller en stormembran 15 cm. fra dit skind… så tager du to små membran mic's en på hver side af stortrommen, nede fra, og den til højre (fra foran sættet) peger du op mod kanten af din hænge tam. ca. 10 cm. fra gulvet. på den anden side (hvis du spiller med en gulvtam) peger du mic'en op mellem dit ride og gulvtam, i samme højde. så kan du få et flot stereo perspektiv og du har alle trommer og bækkener relativt harmonisk! og hvad din rum mikrofon angår, kan du enden bruge en eller to og sætte et par meter fra sættet - held go lykke
  13. ikke nødvendigvis.. så har man bare en anden indsigt i hvordan mikrofoner lyder, end en der sidder i et øvelokale dagen lang
  14. det kunne være sjovt at få en mere "touring" trommeslager til at teste den!!
  15. det kan iøvrigt være du skal teste min så!