theged

Member
  • Content Count

    654
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About theged

  • Rank
    Utrol-mester
  • Birthday 02/14/1990

Kontaktmetoder

  • MSN
    theged2@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.rubato-band.dk
  • ICQ
    0

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    Odense
  • Interesser
    Musik, trommer (sjovt nok) og mit studie!!
  1. Hej. Jeg har natten til torsdag haft indbrug i mit studie i Nyborg. De har brudt sig vej i gennem hoveddøren, og derfra taget det der var nærmest. Der er blevet stjålet: 1 stk. Dynaudio Air20 Master 2 stk. Yamaha NS10s uden forstærker 2 stk. TSM subs til live brug. Heldigvis ikke mere! ns10'er og subberne kan jeg sagtens leve med uden, men Air20 masteren er jeg ikke så glad for at jeg har mistet. Jeg leder pt. efter et serienummer på den air20'eren, men jeg har ikke serienummer på de andre. Hvis i får det tilbudt ude i det ganskeland, vil jeg meget gerne have et paj om det, så jeg kan få min air20 tilbage. Heldigvis er ikke nemt at afsætte den alene. Info kan gives på 26837663. På forhånd tak. - Peter Jørgensen
  2. Jamen held og lykke med det! Nu bliver jeg jo lige nød til at spørger! Hvad har du tænkt dig med akustik? Hvad har du af udstyr til at tracke med? - Peter
  3. theged

    Optage På Pc

    Jeg går ud fra det er et eltrommesæt, eftersom du skriver om Midiout. Midi giver ikke lyd, kun signal. Du vil ikke kunne finde et kable fra midi til minijack. Det findes ikke. Hvis du vælger at bruge midi skal du have en converter fra midi til usb. Sådan en koster 2-300 kr. Derved får du trommesignaler ind i din pc. Pc'en/programmet skal så selv lave trommelydene. Det du får ind på dit midi spor bliver bare en masse må prikker, som programmet så læser. Vælger du at køre fra Jack til minijack, får du lydmodulets trommelyde. Altså de samme som du høre i dine høretelefoner når du spiller. Her er det bare plug and play. - Peter
  4. theged

    Hjælp!

    Jeg har en. Dog i Nyborg. Kan det bruges? - Peter
  5. Det er rigtigt at man kan sige at md421 er overvurderet i forhold til en 57'er. Prisforskellen er også større end lydforskellen. Men hvis prisen var underordnet vil jeg stadig anbefale en md421. Det er rigtigt Simon. Var det Jazz, ville jeg ikke bruge 57'ere... En Beta52 er sikker på en bd. Masser af bund. Mangler du klik kan du altid smide en 57'er på også. Men husk selvfølgelig at flippe fasen! Helt almindelige stativer. Du får en holder mig til hver mic, som passer på alle stativer. - Peter
  6. Det eneste problem er e604 er at de er vildt kedelige i lyden i studiet. Live er de ok, men jeg har tit valgt dem fra der også. Man går aldrig galt i byen med en 57'er. 57'eren har den fordel at være mere mørk og rund i lyden, end mange andre dynamiske mikrofoner, og derfor en fordel til tammer. Et andet alternativ er Sennheiser MD421. Den bedste mic til tammer! Dog væsentlig dyrere end 57'eren.. Overvej at smide hvertfald 2 mic på snare. Bund og top. Selvfølgelig afhængig af lyden af snare. Du må nok ofre mere end 1k for en ordentlig bd mic, er jeg bange for. Hvis du bare vil have lidt ordentlig bund med i dit kick. Audix D6 er rigtig fed! Ellers er der også 52'eren, som er helt fin. - Peter
  7. De sæt du snakker om er pacific. Jeg har spillet på dem en enkelt gang, og de er ganske fine til prisen. Skind skal du skifte så snart du får dem! Men dem kan du roligt købe, mener jeg. Jeg er selv DW ejer, pacifics storebror. - Peter
  8. Som jeg kan se, skulle den meget gerne virke til. - Peter
  9. Nu er der jo en verden til forskel på de forskellige mikrofoner og Bd'er... Derfor vil man altid møde kombinationer, som man ikke synes lyder godt. Og omvendt selvfølgelig. Det er derfor farligt at købe en mic på baggrund af at den lyder godt på en anden tromme. I studiet lytter jeg altid utrolig meget på kilden, for at finde ud af hvordan man bedst fanger den lyd, som kilden nu engang har. F.eks. har en Shure sm52 en meget tyk og fyldig lyd, hvor en Shure Beta91 har væsentlig mere click og top. En væsentlig forskel på de to mikrofoner er selvfølgelig kapslen, men også placeringen. 52'eren sidder i hullet, hvor al lyden og luften kommer ud, hvor 91'eren ligger inden i, tættere på pedalen, og har mindre kontakt med lufttrykket. Kombinationen af de to er rigtig fed på min egen bd. På den måde kan jeg også selv mixe hvor meget bund/click jeg vil have i mixet, uden at skulle regulere/spolere med en eq. Hvis det bliver et meget populært emne dette her, vil jeg gerne stille mit studie til rådighed en dag, hvor vi samlet kan afprøve mikrofoner på forskellige trommer. Både på bd, sn osv. - Peter
  10. Jaaaaa... Nogle gange går det stærkt, andre gange tager det hele 3 min!! - Peter
  11. Hey! Det er vist sådan en krabat her du snakker om: Link Jeg har faktisk aldrig rigtig prøvet en selv, så jeg kan ikke give mere indformation. - Peter
  12. Jeg har faktisk aldrig hørt Audix D6 før, så den kan jeg ikke svare på. Men Beta52a har meget bund, og er dejlig rund i lyden. Hvis du leder efter en med mere click og top, kan du vælge Shure Beta91. Kombinationen af de to mikrofoner er rigtig fed. Af de mikrofoner du nævner vil jeg forslå Beta52'eren. Generelt god allround mic. - Peter
  13. Jeg har hørt at han har et generelt rigtig dårligt helbred... - Peter
  14. Ikke helt samme top 10 som jeg ville lave... - Peter
  15. Det kommer jo meget an på størrelsen af jobbet, og hvilket musik i spiller. Til de små cafeer har jeg ikke rigtig andet med end et BD mic. Det kan hurtigt blive for højt, synes jeg. - Peter