Mics!


Drummer_Boy

Recommended Posts

Hej!

 

Vi skal have nogle trommmics i bandet, så jeg har set mig lidt omkring på Aage's hjemmeside.

 

Jeg har overvejet følgende:

 

Shure Beta52 til BD

Beyer Dynamic Opus 67 til snare

2x Beyer Dynamic Opus 53 til overhead

 

- er der andet i en prisklasse (ikke dyrere!) som er bedre?

- kan vi "nøjes" med BD, snare og 2x OH?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok gå efter sm57'eren til snare. Mht. bd kommer det meget an på hvad lyd du vil ha. Hvad jeg ved er, at beta52'eren er mere blød og rund hvor fx AKG c112/som jeg bruger) er mere "rock'et" Jeg har øvelokale-optagelser med akg d112 - sm57 og en enkelt akg c1000 som oh. Hvis du vil høre dem, så pm mig :uhm:

 

Hvad optager i på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok gå efter sm57'eren til snare. Mht. bd kommer det meget an på hvad lyd du vil ha. Hvad jeg ved er, at beta52'eren er mere blød og rund hvor fx AKG c112/som jeg bruger) er mere "rock'et" Jeg har øvelokale-optagelser med akg d112 - sm57 og en enkelt akg c1000 som oh. Hvis du vil høre dem, så pm mig :P

 

Hvad optager i på?

Hmm... sm57 til snare siger du... har du prøvet den anden? (Beyer Dynamic Opus 67) Det tiltaler mig meget, at den er kompakt og har sådan en svanehals + indbygget clamp...

Jeg kan godt lide en blød lyd til BD, så tror jeg bliver ved Shure mic'en til BD...

Det skal bruges live... men det ændrer vel ikke noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm... sm57 til snare siger du... har du prøvet den anden? (Beyer Dynamic Opus 67) Det tiltaler mig meget, at den er kompakt og har sådan en svanehals + indbygget clamp...

Jeg kan godt lide en blød lyd til BD, så tror jeg bliver ved Shure mic'en til BD...

Det skal bruges live... men det ændrer vel ikke noget?

Jeg har ikke prøvet den anden, må jeg indrømme :P

Jeg ved dog hvor tit 57'eren bliver brugt, også på de store steder. Så jeg siger bare: Med den går du i hvert fald ikke galt i byen :)

Ikke dermed sagt at den anden ikke også er god, kender den jo ikke :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg køre selv sm57 på snare.. og det er fedt den har et stort frekvens spring både i top og bund den lyder fedt....

 

jeg kan også anbefale ADK SC-1 til din Hi Hat. den koster 495 i aage men den lyder helt vildt godt på hihat... har optaget med den og det var fantastisk..

 

Til tammer er den bedste mic nok Sennheiser MD 421 II det er dem Medley studio laver deres tam lyd med men bliver også brugt live... de lyder MEGA fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Til en start kan du fint "nøjes" med et setup a'la Fisk - altså med BD, snare og OH. Hold endelig fast i Beta 52'eren - en rigtig fed mikrofon. Til snare vil jeg anbefale sm57 - det er sku en fed mikrofon, og det er vel også derfor, den bliver brugt alle steder. Til OH synes jeg C1000 lyder fedt, men jeg har heller ikke selv leget med så mange andre.

 

Men køb hellere bedre men færre mikrofoner til at starte med - du kan jo altid udvide :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu