Nitter


Gæst Lysgaard

Recommended Posts

Gæst Lysgaard

He. Jeg har siden jeg kan huske altid rapset eller ''lånt'' mine nitter til bækkener på diverse musikskoler og lign. Men nu er den sidste blevet væk.

 

Tja, Hvor får jeg fat i nogle nye? Jeg ved godt det er et helvedes dumt spørgsmål men jeg har aldrig før behøvet at tænke så langt. ;-)

 

skyd løs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard
tror stort set alle århusianske trommebikser har nitter...

Okay. Jeg begyndte bare at føle mig dum da jeg i begge foretninger i viborg spurgte efter det, og de dertil svarede at sådan noget førte de ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay. Jeg begyndte bare at føle mig dum da jeg i begge foretninger i viborg spurgte efter det, og de dertil svarede at sådan noget førte de ikke.

A'hva?... Sofus kan da skaffe dem? ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard
A'hva?... Sofus kan da skaffe dem? :(

Ha. okay. Han kiggede på mig som om jeg hellere skulle gå over i et byggemarked eller noget. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

A'hva?... Sofus kan da skaffe dem? ;-)

Tror det er begrænset hvor meget Sofus ved om trommer og bækkener, men han er en flink mand og en god sælger. Får altid rabat :(

Tag til Aarhus og køb dig et bækken og få dem til at smide nogle nitter i.

Der er et Zildjian Armand Beautiful baby ride til salg her på siden. Har selv det bækken og kan kun sige god for det :( Fede ride og crash egenskaber. Der er monteret 3 nitter i. Hvis du bor i Viborg eller omegn er du velkommen til at prøve mit, inden du evt giver et bud på det der er til salg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror det er begrænset hvor meget Sofus ved om trommer og bækkener, men han er en flink mand og en god sælger. Får altid rabat :tu:

Tag til Aarhus og køb dig et bækken og få dem til at smide nogle nitter i.

Der er et Zildjian Armand Beautiful baby ride til salg her på siden. Har selv det bækken og kan kun sige god for det :tu: Fede ride og crash egenskaber. Der er monteret 3 nitter i. Hvis du bor i Viborg eller omegn er du velkommen til at prøve mit, inden du evt giver et bud på det der er til salg.

Ja, han viden er ret begrænset når det kommer til trommer :lol:

 

Men han plejer at bestille hjem i øst og vest hvis man forklarer ham hvad man skal bruge. Og man får altid rabat hos Sofus :tu:

 

Han er alt for rar... :argh:

 

Og for at gøre det lidt ^_^ bryder jeg mig slet ikke om music2you. Deres "tilbud" er det sofus sætter som normalpris :huh: ...

Men fyren i music2you har måske lidt mere salgs-tække og lidt flere varer, men det er ikke overvældende nogen af stederne :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard
Tror det er begrænset hvor meget Sofus ved om trommer og bækkener, men han er en flink mand og en god sælger. Får altid rabat :)

Tag til Aarhus og køb dig et bækken og få dem til at smide nogle nitter i.

Der er et Zildjian Armand Beautiful baby ride til salg her på siden. Har selv det bækken og kan kun sige god for det ;) Fede ride og crash egenskaber. Der er monteret 3 nitter i. Hvis du bor i Viborg eller omegn er du velkommen til at prøve mit, inden du evt giver et bud på det der er til salg.

Okay, Sjønne. Godt at vide at sofus lige skal ha den ind at vende lidt mere specifikt. Jeg er jo ny her i midtjylland´.

 

Derudover så har jeg 2 dejlige bækkener i forvejen med nittehuller, Og de skal ikke skiftes ud forløbig. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Både Zildjian, Sabian og Bosphorus laver supergode nitter decideret til bækkener - og de lyder altså hundrede gange bedre end almindelige tøj- eller post-nitter. Bare få Sofus-fyren til at kigge i et bestillingskatalog, så skulle den være hjemme! :(

Btw. så har jeg selv brugt Zildjian-nitter i det Sabian-ride, der nu er dit! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
He. Jeg har siden jeg kan huske altid rapset eller ''lånt'' mine nitter til bækkener på diverse musikskoler og lign.

 

Nå, så det er DIG?????? ;):ph34r:

 

 

Ja, man kan få bedre forretninger med værksted til at bore for sig hvis man ikke selv har et pålideligt metalbord i den rette diamater! Man kan sagtens gøre det selv!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, så det er DIG?????? ;):ph34r:

 

 

Ja, man kan få bedre forretninger med værksted til at bore for sig hvis man ikke selv har et pålideligt metalbord i den rette diamater! Man kan sagtens gøre det selv!

f.eks. DRSdrums eller hvad ? det er jo et vintage bækken jeg vil have det gjort i :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Har et Bosphorus ride med nitter, det er i alt fald super fedt.. Og så har jeg også et 602 flat ride med en nitte i.. Ved ikke hvilket mærke det er? (Per, her må du lige slå til ;))

Det er en Zildjian-nitte, jeg har sat i flat-ride't! :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror nu ikke det er sværere at bore i et vintagebækken end i et nyt :doo:

 

Nej, de fleste værksteder burde kunne klare det! Jeg har fået Slagtøjscentret i Kbh til det engang, inden jeg selv....turde! Og de første huller blev da også bordet i et bækken hvor det ikke gjorde SÅ meget hvis det smuttede ( et 18" Istanbul ride....der iøvringt blev meget bedre med nitter!!!)!

 

Og 1 - 3 niter kan faktisk få selv billige, gamle Meinl bækkener til at ånde med ny luft og lyde godt! Prøvede engang i et Profile Ride. Det fik sådan en Al Foster-agtig lyd! Har du et gammelt møgbækken, så bor nogen huller i det, til du har håndelaget! bare pas på, at det ER den rigtige diameter! Det er skod, hvis nitten falder ud igen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror nu ikke det er sværere at bore i et vintagebækken end i et nyt :doo:

 

Nej, de fleste værksteder burde kunne klare det! Jeg har fået Slagtøjscentret i Kbh til det engang, inden jeg selv....turde! Og de første huller blev da også bordet i et bækken hvor det ikke gjorde SÅ meget hvis det smuttede ( et 18" Istanbul ride....der iøvringt blev meget bedre med nitter!!!)!

 

Og 1 - 3 niter kan faktisk få selv billige, gamle Meinl bækkener til at ånde med ny luft og lyde godt! Prøvede engang i et Profile Ride. Det fik sådan en Al Foster-agtig lyd! Har du et gammelt møgbækken, så bor nogen huller i det, til du har håndelaget! bare pas på, at det ER den rigtige diameter! Det er skod, hvis nitten falder ud igen!

hvordan ligger de prismessigt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil ikke anbefale at man selv begynder at bore i sine vintage bækkener, med mindre man virkelig ved, hvad man gør.

 

Det koster sjældent mere end en 50'er at få boret et enkelt hul eller to. Tit får man det gratis (Så kan man jo altid gi' kage :D ).

 

Jeg har boret virkelig mange huller i bækkener, og det tog altså lidt træning at lære det, - så bækkenet også holder ti år efter... Øv dig på et skodbækken og vær kritisk med resultatet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sæt en i ad gangen og lyt!

 

Hvad vil du opnå med nitter?

Hvor tykt er dit bækken?

 

9 lyder af mange. Det vil sansynligvis dræbe sustainen i bækkenet, med mindre det er et megatykt bækken...

Så vil din guitarist brænde det for at syde hele vejen gennem to sæt, efter et slag, når han nu lige har købt en noize gate til sit pedalboard for at undgå støj.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu