øve I Lejligheden..


Ringo

Recommended Posts

Da jeg starter på MGK her til efteråret, har jeg udarbejdet en øveplan, men det kræver simpelthen et øve sæt hjemme i min lejlighed,, hvilket fører til mit spørgsmål...

 

Er der nogle af jer, der har noget erfaring med net skind på jeres sæts? hvor meget larmer/føles det?? Har I nogle tricks med hva man gør med bækkenerne? Jeg har tænkt mig at købe nogen billige bækkener og så gaffe dem til...

 

Håber I har nogen go´e råd..! :wacko:

 

Hygge!

Link til kommentar
Del på andre sites

Musemåtter! Køb ganske enkelt et helt lager hjem af billige musemåtter læg dem så på trommerne! Virker forbløffende godt! Til bækkener laves der et lille hul og vupti så sidder de der :wacko: Billigt og nemt

Måtterne kan evt sættes fast med lidt yellow tag

Link til kommentar
Del på andre sites

Hva med el-trommer?

har været ude og kigge på el-trommer, men brød mig ikke om de "billige" sæts. altså med "plader" fremfor de nye V-drums. Af alle de sæts jeg prøvet, syntes jeg mest om Roland T-8, men jeg kan sgu ikke lige undvære 20.000,- lige p.t. :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Tager lige den gamle tråd her op da jeg også har interesse i at spille i lejlighed...

 

Jeg har set på de her cirkulære neopren-skum plader som trommeforretninger sælger (ca. 150 kr stykket, over 200 for stortrommen) og de virker rigtig godt men det er lidt pebret synes jeg. Har overvejet at købe et stort stykke neoprenskum, men prisen er 800 kr for 1 x 1½ m, så det løber jo også lidt op.

 

Musepuderne lyder som in fin ide (det er også en slags neopremskum), men de er ikke så tykke og fylder jo ikke skindene helt ud...

 

Der må da være nogen som har prøvet noget som virkede fint og som ikke koster en bondegård?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Prøv at ring til DR og hør. De har et sæt med net-skind, som bruges til alle de tosser der melder sig til MGP og mener at kunne spille trommer.

 

Nej, spøg til side, har ikke nogle erfaringer med det, men hvis det giver et naturligt anslag osv., kan jeg da ikke se, at der skulle være noget i vejen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...
Da jeg starter på MGK her til efteråret, har jeg udarbejdet en øveplan, men det kræver simpelthen et øve sæt hjemme i min lejlighed,, hvilket fører til mit spørgsmål...

 

Er der nogle af jer, der har noget erfaring med net skind på jeres sæts? hvor meget larmer/føles det?? Har I nogle tricks med hva man gør med bækkenerne? Jeg har tænkt mig at købe nogen billige bækkener og så gaffe dem til...

 

Håber I har nogen go´e råd..! :D

 

Hygge!

Hvor henne skal du gå på MGK ? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
Da jeg starter på MGK her til efteråret, har jeg udarbejdet en øveplan, men det kræver simpelthen et øve sæt hjemme i min lejlighed,, hvilket fører til mit spørgsmål...

 

Er der nogle af jer, der har noget erfaring med net skind på jeres sæts? hvor meget larmer/føles det?? Har I nogle tricks med hva man gør med bækkenerne? Jeg har tænkt mig at købe nogen billige bækkener og så gaffe dem til...

 

Håber I har nogen go´e råd..!  :D

 

Hygge!

Hej Ringo.

 

Nu ved jeg jo ikke liiiiige, om du har fået løst dit probelem med at øve i lejligheden. Hvis ikke, synes jeg du skulle vise interesse for mit Pearl Rhythm Traveler, der er bygget til den slags (og til salg) :tu:

Til sættet hører 2 sæt skind: et sæt almindelige "rigtige" skind og et sæt muffle-heads, som i bund og grund er lavet af det flue-net, som man sætter for soveværelsesvinduet om sommeren.

Som flere allerede har beskrevet her i tråden, svarer de i brug meget til alm. skind. Når der skal spilles op til dans (mindre jobs/steder), sætter man simpelthen bare de andre skind på, og vupti: har man en helt anden lyd (dog ikke som et rigtigt sæt, da der ikke er bund i kedlerne. Til øvning er sættet uoveretruffent!!

Bæknerne der følger med sættet er ikke de bedste, men kan bruges i øvesituationen, da der også følger dæmpere med til dem.

Se foto og læs mere

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=2243

 

Jeg har været meget glad for det, til øvning hjemme, da ikke alle her i huset synes det er lige sjovt (at høre på :D )

Link til kommentar
Del på andre sites

cool tak... :doo:

Heeeeeeeey, dig kender jeg jo!

Hey Morten! ;-) Hvordan går det?

Ved ikke om du kan huske mig, men hedder Simon Larsen.. Er fra Snedsted omegn.. Nærmere Hørdum..

Jeg var med i Nattergalen i år 2000, hvor du spillede trommer? B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu