Drumdial


GrooveSmith

Recommended Posts

Hej folkens!

 

Er der nogen der har erfaringer med DrumDials?

www.drumdial.com

Det lyder umiddelbart smart...men funker det i praksis?

 

Kan man også få gavn af den selvom man har nogenlunde god erfaring med at stemme sine trommer efter øret?

 

Jeg kunne godt se det smarte i én hvis man smadrer et skind og hurtigt skal skifte mellem to sæt til et ballejob eller noget større...

 

Jeg har læst andre steder at nogen bruger den til at "grov-tune" og bagefter fine-tune efter øret...men igen jeg ved ikke meget om den.

 

Skriv trygt!

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

På billedet syntes jeg den ligner TAMA's Tension Watch. Og den har jeg nogle gange brugt til at grov tune mine tom'er. Efter min mening virker Tension Watch tilfredstillende og sparer noget tid. Jeg kender andre som er meget glade for deres Tension Watch...

 

Men bruger den aldrig på mine snares...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv en DrumDial, og er enormt glad for den. Jeg bruger den som du siger til at "grov-tune" trommerne og derefter bruge øret til den sidste smule. Hvis man vil eksperimentere med forskellige skind eller nogle gange har brug for at skifte skind i en fart (og/eller uden at larme for meget), så mener jeg bestemt den er pengene værd.

 

Jeg bruger den i øvrigt også på min snare :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjae... Det har vel noget at gøre med at lilletrommen er, efter min mening, den tromme på dit sæt der mest definerer din lyd, altså hvem du er, og den går jeg ikke på kompromis med. Den skal bare lyde som "mig". Så den skal stemmes the hard (right) way. :-)

 

Det er ikke altid jeg bruger min Tension Watch, kun når det skal gå lidt hurtigt, og jeg anser stemmeredskaberne som en genvej til acceptabel lyd.

 

Jeg mener det er bedst at bruge rigtig god tid og "nørde". ;-)

Så lærer du også dine trommer 100% at kende, og hvor forskelligt de kan stemmes og stadig lyde rigtig fede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ceh - hvor købte du din DrumDial?

 

Og hvad kostede den?

 

TwoFace, helt enig med dig om at nørde løs så man lærer sine trommer at kende...men som tidligere nævnt har man ikke altid tid til at nørde hvis man skal have et skind tunet op i en fart.

Link til kommentar
Del på andre sites

TwoFace, helt enig med dig om at nørde løs så man lærer sine trommer at kende...men som tidligere nævnt har man ikke altid tid til at nærde hvis man skal have et skind tunet op i en fart.

Enig... Det er også under de situationer jeg bruger min TW. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Drumdial eller Tama Tension watch er stort set det samme.

 

Udgangspunktet er at stemme så præcist som muligt på kortest tid. Ligegyldigt hvornår eller hvor man befinder sig.

 

Hvis man har set annoncen for Tama watch så kan jeg sige at den holder 110% ;-) Intet reklame fis her!

 

For mit eget vedkommende startede det tilbage i september 2003. Fik mit allerførste og eneste sæt i august 2003. Satte det op så meget som jeg nu kunne. De første billeder under logbog.

Jeg sad så og øvede en dag da min tidligere bassist nævnte noget om at det kunne trænge til at stemmes op.

Problemet var bare at hvordan skulle jeg gribe det an :-)

Mit sæt er stort! 9pcs. Ægte cool Tama kvalitet. Det totale = 18 skind at stemme.

Er vant til at stemme guitarer men trommer???

 

Ok kunne godt se ide'en med Tama watch så jeg fandt en på Ebay for at spare.

Siden da har jeg altid anbefalet den da er meget nyttig at have. Stemningen er meget præcis. Den med 1-2 drej her og på kryds dur ikke.

Mine 2 16*24 storetrommer er stemt totalt ens. Tid 5 minutter.

Skift lilletrommeskind = ingen tid.

Stemme en '72er Ludwig 16*16 gulvtam for at demonstrere hvordan sådan en dims virker. Brugte samme tal som min egen ´88 er og ja de lød også totalt ens.

 

Man bruger stadig ørerne som det afgørende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ejer en drumdial og det er et fantastiskt instrument og er mig helt Uundværligt! :-);-):tu::tu:

Jeg bruger det meget når jeg er ude og stemme trommesæt og bruger det meget når jeg skal stemme mine elevers march trommer i Nuuk Tambourkorps.Det er et fantastiskt instrument når man skal stemme hurtigt og præsist! :tu::tu::tu:

Mvh.Jens Nielsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

Med fare for at lyde som en sur gammel mand, så vil jeg være uenig med dem der er glade for deres stemmemaskine. Ja, jeg vil da ikke være uenig i, at de er glade for den :tu: Det er jo bare godt for dem.

 

Men jeg har prøvet både Tama Tension Watch og DrumDial. Flere gang, flere forskellige af hver, på mange forskellige trommer, med hjælp fra flere forskellige trommeslagere og i lang tid. Det jeg siger er de er blevet testet GRUNDIGT!

 

Det kunne, hver eneste gang, lykkedes mig at stemme trommen bedre, ved hjælp af en manuel stemmenøgle og uden! at lytte til tromme før jeg var færdig med at stemme.

 

OK, jeg har øvet mig, men det lykkedes ikke for nogle af stemmemaskinerne at komme i nærheden af en god lyd, måske en brugbar-i-øvelokalet-lyd, men ikke bedre end det.

 

Min anbefaling er først og fremmest; prøv den på dine trommer før du køber. Hvis den virker for dig, er det jo bare godt.

 

Alternativ er pengene, efter min mening, meget bedre givet ud på Bob Gantzen's fremragende DVD om stemning og tromme design.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu