Vinkel På Lilletrommen


Agnar

Recommended Posts

Jeg har næsten altid spillet med min lilletromme således, at den hældte en lille smule mod mig selv. Så her forleden vendte jeg stativet 180 grader, så lilletrommen nu hælder en lille smule mod første tam/stortrommen. Da jeg spiller trad. grip er det nu blevet meget nemmere for mig at lave rimshots uden også at ramme mig selv over låret. Dejligt!

Den nye vinkel gør også, at jeg er nødt til at sidde opret, for hvis jeg sidder bare lidt krumrygget, rammer jeg reifen i stedet for skindet, og det er jo også ret ergonomisk korrekt..Er det ikke :argh:

 

Hvordan står jeres lilletromme?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du skal se nogle videoer med Dave Weckl! Så lærer du at du har optimal vinkling når du laver et såkaldt "Powerstroke"! Det vil sige at du ikke hælder trommen mere en nogle få grader ind mod dig selv.. Desuden burde du faktisk aldrig kunne ramme reifen ved et uheld her.. Jeg har ikke prøvet det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal se nogle videoer med Dave Weckl! Så lærer du at du har optimal vinkling når du laver et såkaldt "Powerstroke"! Det vil sige at du ikke hælder trommen mere en nogle få grader ind mod dig selv.. Desuden burde du faktisk aldrig kunne ramme reifen ved et uheld her.. Jeg har ikke prøvet det..

tror ikke det var reifen han ramte.. men mere hans ben.. :-)

 

når han siger han rammer reifen så er det når den hælder ind imod tammen.. :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

Næsten vandret, en smule hælning mod første tam. lidt til højre. Det fungere bare bedst for mig. Og så er der fordelen med ryggen. :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

lodret :D

:) fedt nok, det må være max ergonomisk :tu: Det vil jeg prøve, og så skal den hænge virkelig højt så jeg skal strække mig lidt efter den - ahhh, hvor er det dejligt i ryggen, kan jeg så tænke for mig selv hele tiden!

Link til kommentar
Del på andre sites

også min

Også her!! Lidt tilted for at ikke kun lave rimshots...

 

Men hvis du spiller trad. så er det mest "korretk" at vende den lidt væk fra dig selv (modsat os der spiller matched grip..)! Netop for at kunne lave rimshots...

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal se nogle videoer med Dave Weckl! Så lærer du at du har optimal vinkling når du laver et såkaldt "Powerstroke"! Det vil sige at du ikke hælder trommen mere en nogle få grader ind mod dig selv.. Desuden burde du faktisk aldrig kunne ramme reifen ved et uheld her.. Jeg har ikke prøvet det..

Jeg vinklede min lilletromme efter jeg havde læst en artikel i det nye nummer af Modern Drummer omhandlende Steve Smith. Kender ham ikke, men det lyder meget fornuftigt, det han siger.

Desuden kan man heller ikke bare sige, at én måde at have lilletrommen på er den mest korrekte, da vi alle sidder helt forskelligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu