Endelig Haha ;d


Thrane

Recommended Posts

Thrane er sikkert en god trommeslager..

MEN(!!!!):

Min mor hører Lars Lilholt...

jeg syntes at i er lidt hårde.... hører din mor ikke også the beatles...???

 

der er intet ivejen med Lars LH men derimod hans søster... Hun er frygtelig... :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha den Fløjte og Banjo eller hva det er, er da rimelig provo  :ph34r:

Præcis hvad jeg skulle til at skrive! Det er alt for cool lige indtil fløjten mv. kommer på - yeiks!

 

Kan heller ikke lide de der middelalder-folkemusik-skalaer, melodierne kører i.. Passer slet ikke sammen med trommer & bas IMO!

 

"Fløjte-Hans, blæs mig et stykke!" (Lex & Klatten)

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ærligt i indrømme at jeg synes det første nummer er ret fedt. :tu:

Mange synes at det er bonderøvsmusik, men jeg tror ikke folk gør sig umage for at prøve at kunne lide det. Jeg kan godt lide en del af det, men det er selvfølgelig ikke det hele der får en klokke til at ringe.

 

Grunden til at jeg kan lide det ligger nok delvist i generne :P

Min morfar var faktisk folkemusiker (violinist). og for at det ikke skal være løgn spillede han faktisk til folkedanserengagementer meget tit så vidt jeg ved, ved siden af sit folkeskolelærer job. :ph34r: Han grundlagde også sønderjyllands amatørsymfoniorkerster. :doo:

 

så jeg er altså blevet pumpet med at hvad det hedder folkemusik og klassisk altid, men selvfølgelig også en masse "almindelig" musik.

 

Men jeg vil sige at jeg godt forstår at du synes Thrane er fed. Han spiller sku meget fedt, og sådan. Dog virker det lidt som om du har sat dig på ham alene (ved ikke om det har noget på sig) Men der er jo mange andre trommeslagere derude. :hmm: Det kunne være du skulle prøve at se trommeverden fra andre vinkler, men igen vil jeg jo sige, at jeg ikke ved hvad du ellers hører.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ærligt i indrømme at jeg synes det første nummer er ret fedt. :-o

Mange synes at det er bonderøvsmusik, men jeg tror ikke folk gør sig umage for at prøve at kunne lide det. Jeg kan godt lide en del af det, men det er selvfølgelig ikke det hele der får en klokke til at ringe.

 

Grunden til at jeg kan lide det ligger nok delvist i generne :D

Min morfar var faktisk folkemusiker (violinist). og for at det ikke skal være løgn spillede han faktisk til folkedanserengagementer meget tit så vidt jeg ved, ved siden af sit folkeskolelærer job. :ph34r: Han grundlagde også sønderjyllands amatørsymfoniorkerster. :ph34r:

 

så jeg er altså blevet pumpet med at hvad det hedder folkemusik og klassisk altid, men selvfølgelig også en masse "almindelig" musik.

 

Men jeg vil sige at jeg godt forstår at du synes Thrane er fed. Han spiller sku meget fedt, og sådan. Dog virker det lidt som om du har sat dig på ham alene (ved ikke om det har noget på sig) Men der er jo mange andre trommeslagere derude. :doo: Det kunne være du skulle prøve at se trommeverden fra andre vinkler, men igen vil jeg jo sige, at jeg ikke ved hvad du ellers hører.

Har danish drum legens der hjemme.

og hører meget andet end Thrane ;D så bare rolig ! men thrane er favorit. og Min trommegürü ligesom nogle har Lars ulrich - portnoy .. pocarco osv. og travis barker for den sags skyld

eller niels ratzer.

 

Så bare rolig gamle "jas" kender mange fler endnu . - og der er mange jeg sys er gode og ser op til.

 

men thrane er toppen for mig. Og han inspirere mig på en eller anden måde . fordi han er så uadvendt og en showmand. altid glad og elsker dte han laver ! samtidigt med at det swinger Utrolig fedt . Og virkelig kan fyrer den af live. Og også lave tekniske lækre ting. Syntes også han er speciel fordi der er så mange ting han finder på. Fx. alle de specielle trommetracks der er på albums osv og live. Og han er heller ikke er som alle andre= han er som sagt helt sin egen. Og skide genial til at opfinde og spille og meget mere spændende at se og hører på en så mange andre danske og udelandske - fordi han har altid overskud til grimasser sjove udtryk og mange andre ting!!

 

Så det sagt . hygge

Link til kommentar
Del på andre sites

Du er da helt oppe og ringe over ham Thrane gutten der!  :ph34r:

 

Nederen musik, nederen show men gutten kører sgu da penge ind sammenlignet med så mange andre. Sammenligner ham lidt med Kandis - de griner også hele vejen til banke, og tvivler på det er Kandis, der kører på anlægget i ham Johnny's hjem...

 

Mvh

Det var mærkeligt . for jeg kans e du spiller næsten med de samme trommer som Klaus og det samme bækkenmærke som han spillede med i gamle dag :D

ej sorry.

Tror du skal læse dit musik leksikon igen for Kandis og Lars Lilholt Band har da ikke så meget med hindanden at gøre :doo: syntes jeg ihvertfald ikke . for Dansk topmusik . er bare døgnfluer (undtagen kære lille mormor :-o osv) I det her band bruger de alverdens musik instrumenter . Som gør lydbilledet stor og fedt- samtidig med at de som sagt er pisse dygtige musikere Alle sammen .

 

Nederen show. ? syntes jeg sgu ikke. Det Fandme flot og genialt live show de laver Hver gang. så det forstår jeg ikke.

 

Hvad for noget musik hører du? kan jeg så også spørge dig

:ph34r:

mvh :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er vist ikke nok inde i emnet til at kunne sige om han har smidt halmen eller hvad han har...? - jeg synes bare at det at skrive en sang om en død klovn sætter standarden...

Jeg har dyb respekt for violiner... -gik på efterskole med en der lærte mig at have respekt for sådan nogle

- Jeg så lige en koncert for et par uger siden.. - og jeg må sige at det er et live orkester der sparker røv... - Måske er Tim C en knald-død-smadder-fed sangskriver efter min smag osv.. men Men L.L. Band har sqda en helt enestående udstråling og et andet udtryk end Tim C og crew på en scene... trods genre-forskellen :ph34r:

Syntes det er bedre at skrive om et klovn

(Deadth of a clown The Kings gendigtet på dansk af Mr. Lilholt 2004)

End skrive om KÆRLIGHED KONSTANT . der har Lilholt sgu kun 10 ud af de over 200 sange han/de har lavet siden 1982!" = og der i bland kald det kærlighed. Og så det slut.

 

forresten så syntes jeg det er ligeså "latterligt" hvis man kan sige det . At synge om at være de første kærester på månen. Det gir mig lige så lidt mening som det gør for dig med Skål for Klovnen. ¨

Men det undre mig bare hvordan alle så kan synge med på mange af deres sange, bla. til den .. på deverse festivals og Koncertstadions/afiscener-

der må jo være noget over deres musik.? :ph34r:

udstrålingen er legendarisk ja. og de har publikum med fra start .

(jeg skulle vidst aldrig have været begyndt ;D haha- så kan i lære det :-o )

mvh :doo: -

Link til kommentar
Del på andre sites

Se når det nu er sådan det forholder sig, så er det helt 100% i orden at tilbede ham :tu:

Det er et spørgsmål om smag, og man kan komme med alle de kommentarer man vil, altså manden kan jo spille trommer.

nemlig med stil :D

 

hygge :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu skal jeg lige høre: Er det Lars Lilholdt, som du vil have at vi skal synes om, eller handler det om Claus Thrane?

For der er jo massere af mennesker herinde, som tilkendegiver at de synes Claus Thrane spiller møgfedt, men at Lars Lilholdts musik interesserer dem knapt så meget. Jeg synes bare det er hele tiden, at du skal bevise Claus Thranes kunnen, og det tror jeg virkelig ikke er nødvendigt, da folk allerede godt ved, at han kan noget.

 

Jeg selv kan ikke lide Lars Lilholdt, men jeg har hørt et par numre med ham, og jo, jeg synes Claus Thrane trommer fedt. Tidligere var han jo vist nok også en af Danmarks allerbedste fusionstrommeslagere e.l. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

I starten var det Klaus Thrane . men så begyndte folk jo at snakke Lilholt. Og så tænkte jeg = at jeg hellere måtte svarer lidt igen..

Men jep tror også snart det er gået op for folk . det håber jeg i hvertfald :D :D

 

:tu:

 

I skal da også have nogle at snakke om til næste julefrokost -_-

:D

eller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kan nogen måske forklare mig hvorfor De altid skal være klædt ud som sørøvere, sigøjnere og alt muligt andet gøglet ??

 

Lytter du til andet end Lars Lilholt?

Det er sgu da ikke sigøjner tøj de går i det da meget fedt .

Diesel og lewies jack and jones . osv.

Nike. syntes ikke man kan kalde det for sørever tøj. Jeg mener klart det gør det federe fordi de har showtøj på. Og de har stil . Kan heller ikke forstå det med gøglet

Jeg lytter bla. til;

Toto,metallica (de gamle sange), alt muligt gammelt rock (status quo- pink floyd osv) .

Og meget gerne dansk musik. som fx. tv2

(undtagen kærester på månen arr)- kim larsen * big fat snake osv. Alle der har noget musik der rammer mig. med nogle gode instrumenter/musikere der spiller og synger fedt .

det er da ikke være end folk som: Aske jacoby som tit har et lysserødt jakkesæt med gult slips på og claes anthonson der har west osv.

Og hvad med deres percussionist der går med bjørneskinds hue osv. :tu:

Jeg syntes det blæret

 

HER ER BILLEDER AF DERES TØJ - For engangs skyld ;-)

(når du nu spurgte) = det er jo også min tråd :hmm:

hc.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

:D ikke flere. Men jeg syntes ikke det ser sigøjner agtigt ud . forresten handlede den her tråd ikke om Thrane ;-)

men sådan er det . hvis nogle kritisere Dem så svarer jeg igen = ligesom en hver anden fan ville have gjort :hmm:

hygge :tu::)

sko.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg syntes at i er lidt hårde.... hører din mor ikke også the beatles...???

 

der er intet ivejen med Lars LH men derimod hans søster... Hun er frygtelig... :tu:

Neagtivt.

Min mor hører desværre ikke Beatles..

Hvis man var vokset op med Lars Lilholt (min første koncert var med ham, og det var ikke frivilligt) på samme måde som jeg, så ville alle have en vis form for afstandstagen fra ham.

Men hver sin smag.

 

Fedt at du gider engagere dig så meget for det Thrane

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Så kan nogen måske forklare mig hvorfor De altid skal være klædt ud som sørøvere, sigøjnere og alt muligt andet gøglet ??

 

Lytter du til andet end Lars Lilholt?

Fordi de er Sigøjnere og sørøvere?

 

ARRRV!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu