Stikkerne Knækker!


BenjaminVO

Recommended Posts

Okay... Nu vil freak'en gerne lige spørge om noget :ph34r::D

 

Hvordan er det i gør siger i ?... Jeg spiller 20 min hver dag, 4 timer i band om ugen, og 1-2x1 time live om ugen.

 

Som sagt har jeg aaaldrig flækket mine stikker? Køber 2-3 par éen gang hver 3. måned, enten Dave weckl el. Steve Gadd signature... ?! :doo:

 

Min bedste teori er at det er bækkenernes tykkelse som tager en stor del af skylden. Spiller selv Sabian HH Extra Thin. Sååå måske ? :ph34r:

mine bækkener er skisme ikke tykke.... :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

mine bækkener er skisme ikke tykke.... :doo:

Grrr... :ph34r:

 

... nåh, men jeg vil se frem til den dag mine første stikker flækker.. selv efter 5 års spil :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Grrr... :ph34r:

 

... nåh, men jeg vil se frem til den dag mine første stikker flækker.. selv efter 5 års spil :ph34r:

Tjaa, det var også det samme for mig. Jeg har spillet i en del år, og de første 4 år havde jeg ikke knækket én eneste stik. Så lige pludselige en dag knækkede jeg 2 på en dag, og så rullede det bare over mig.... Det skal sgu nok komme til dig inden længe :-o !!! Ellers er der sgu da noget galt?

 

:doo:

 

MVH,

Benjamin

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjaa, det var også det samme for mig. Jeg har spillet i en del år, og de første 4 år havde jeg ikke knækket én eneste stik. Så lige pludselige en dag knækkede jeg 2 på en dag, og så rullede det bare over mig.... Det skal sgu nok komme til dig inden længe :) !!! Ellers er der sgu da noget galt?

 

:tu:

 

MVH,

Benjamin

Ikke nødvendigvis... Jeg har heller ikke knækket stikker de sidste mange år.

Det har som regel noget at gøre med teknik også... ;-)

Jeg siger ikke at den ene teknik er bedre end den anden, men mht. levetid for stikkerne så er der sgu noget om det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay... Nu vil freak'en gerne lige spørge om noget :tu:   ;-)

 

Hvordan er det i gør siger i ?... Jeg spiller 20 min hver dag, 4 timer i band om ugen, og 1-2x1 time live om ugen.

Rimshots!! Og mange af dem!! Hele tiden!! Og de skal overdøve resten af bandet!! Og der er mange slag i minuttet i punk!!

 

Og mit ridebækken tager også mange stik-hoveder. Dvs de flækker.. Og så er der ikke fede at spille med mere..

 

Bruger i øvrigt VF 55A :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Rimshots!! Og mange af dem!! Hele tiden!! Og de skal overdøve resten af bandet!! Og der er mange slag i minuttet i punk!!

 

Og mit ridebækken tager også mange stik-hoveder. Dvs de flækker.. Og så er der ikke fede at spille med mere..

 

Bruger i øvrigt VF 55A ;-)

Jeg laver rimshot altid! :tu:

Endda på tammerne til tider... :D:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gør det os på BD!!  :tu: Eller..

 

Men slår du også så hårdt så det gør ondt i øjnene?

JA! :) Jeg er faktisk næsten blind...

 

 

 

 

Nej... ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor dine stikker knækker, men jeg har erfaret at slidet på stikkerne kommer meget an på bækkener og trommer. Jeg har oplevet lilletrommer og hi-hatte, der skrællede mine trommestikker for hvert slag. Det var frygteligt at se på. Mine Vater Studio stikker havde nærmest ikke én ridse før jeg tog af sted til en øver, men bagefter var lignede de noget min hund havde haft fat i. :tu:

Har du fået nyt gear for nylig, som måske kan bære noget af skylden?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor dine stikker knækker, men jeg har erfaret at slidet på stikkerne kommer meget an på bækkener og trommer. Jeg har oplevet lilletrommer og hi-hatte, der skrællede mine trommestikker for hvert slag. Det var frygteligt at se på. Mine Vater Studio stikker havde nærmest ikke én ridse før jeg tog af sted til en øver, men bagefter var lignede de noget min hund havde haft fat i. :tu:

Har du fået nyt gear for nylig, som måske kan bære noget af skylden?

Nope intet nyt gear herfra :)... Den eneste forskel er, at jeg er begyndt at slår hårdere, så mon ikke det bare er det?. Og så må jeg håbe på, at de to tilfælde med de helt nye par stikker, der gik i stykker efter et par slag må have haft bygningsfejl ;-) !!!

 

MVH,

Benjamin

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjaa, her sidder jeg så og kigger på mit nyindkøbte par fra i dag! Den en trommestik er helvedes-lige, mens den anden fucker rimelig meget op ude i enden :tu:. Tja, den knækker sgu nok imorgen.... Ærveligt jeg ikke lige nåede at læse det med årene før jeg nåede ind til aage, men det går nok :D... Hvad gør folk ellers, når i køber trommestikker? Jeg har hørt noget med at stå og lege lidt med at rulle dem hen af bordet, og så se om de rulle lige?

 

MVH,

Benjamin

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har hørt noget med at stå og lege lidt med at rulle dem hen af bordet, og så se om de rulle lige?

Det er bare for at se om de er skæve eller ej. Det har også lidt at sige, men ikke særligt meget. Selv de bedste kvalitetsmaterialer slår sig nu og da, det kommer an på hvor træet er fældet henne og hvad luftfugtigheden er det pågældende sted. Selvfølgelig kan man beabejdede det rigtigt godt for at formindske forslåning og vindridser mm i træet, men man kan aldrig komme det helt til livs :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hallo!..

I spiller for hårdt.. Drop alt det der med forvredne årer i træet, fejlsendinger og træorme..

 

Har kun knækker hvad der kan tælles på en hånd i min historie, tror simpelthen ikke på at i andre er så uheldige at i alle sammen lige pludselig rammer en stime af uheldige omstændigheder og overnaturlige kræfter der knækker jeres stikker i flæng..

 

Hvis i vil spille hårdt så accepter at i må købe stikker når i alligevel er i byen og kåbe mælk..

 

Ellers er der jo altid Ahead stikker..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hallo!..

I spiller for hårdt.. Drop alt det der med forvredne årer...

Det HAR altså noget at sige, 2. sorterings stikker (hvor årerne er skæve) holder alså bare ikke lige så længe.

 

Om man knækker stikker har også noget at gøre med, hvilken lyd man vil have. F.eks. spiller jeg ofte med skulderen på kanten af hihatten, og det tærer på stikken. Det er sjældent mine stikker brækker på midten (men det sker da efter for mange kantslag til tider) men de brækker dog ret ofte derude ved skulderen.. Men ja, man må vist bare lære at leve med det :uhm:

Jeg har vist brækket 20 par eller noget siden jeg startede med trommer for lidt over 2½ år siden..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det HAR altså noget at sige, 2. sorterings stikker (hvor årerne er skæve) holder alså bare ikke lige så længe.

Uden tvivl!

 

Men der er vidst ikke så meget som én der har skrevet, at der var tale om 2.sorterings-stikker...

 

Og alt det her med rimshot, og at slå med ryggen af stikken på hihat.. Det bruger jeg selv i stor stil..

Og ja det SLIDER - Men det knækker altså ikke stikken..

Okay altså hvis stikken til sidst er 1,276 mm tyk af slid, så knækker den jo nok..

Meeen gutterne der har skrevet her i tråden giver til kende at de knækker for et godt ord..

Så slår man efter min mening for hårdt!...

Link til kommentar
Del på andre sites

...og igen..

Hvis man slider flere stikker op om ugen, så er det jo fordi man spiller hårdt..

 

Det må man jo selvfølgelig selv om, men det er jo nok lidt kraftigt at antyde at det er fordi Vic Firth eller Vater etc. laver hele fejlsendinger til lige præcis denne gruppe af medlemmer fra trommeslageren.dk...

Link til kommentar
Del på andre sites

Den eneste forskel er, at jeg er begyndt at slår hårdere, så mon ikke det bare er det?.

Hvis du er begyndt at slå hårdere, vil du nok automatisk holde stikkerne mere stramt, det resultere jo så desværre i at stikken ikke får nær så meget tilbage-slag, men hellere vil flække over reifen/bækken, hvis du forstår.

 

Prøv så vidt muligt at lave cirkulære slag når du crasher dine bækkener, det kunne også være en årsag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne du uddybe den med cirkulære slag? Jeg kan ikke helt forstå den  :)

 

MVH,

Benjamin

Istedet for at slå direkte, i en lige linie ind på bækkenet, skal du slå ind lidt mere sidelæns og gå ud sidelæns. Du kan nok se hvad jeg mener på ilustrationen :uhm:

usage14.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu