Improvisations Video


Mikas

Recommended Posts

Flot. Jeg kan ikke finde ud af med mig selv om det er sindssygt fedt eller lige modsat at du køre det her klassiske bongo tema i starten. Modigt synes jeg iværtfald at det er :-)

Også fedt med dine gentagende temaer.

 

Der ryger lige noget Steve Gadd midt ind i det hele. Kan godt lide den måde du har udvidet mozambique’en, med nogle ekstra 16dele i venstre håndsfiguren osv. Du virker generelt som en slager der tror på det du laver, Ikke så meget tøven der. Som Anders også nævner så er det sjældent at se. :-)

 

Du har fået arbejdet dig en ret stabil teknik op i forholdt til de 2-3(kan ikke lige huske det) år du havde spillet du. Jeg kan specielt lide det allersidste i første del. Fedt! :D

 

Hvis man antager at dine dobbeltslag på hi-hatten er ment som dobbeltslag og ikke rolls så ser det ud til at du er kommet lidt let hen over dem. Prøv eventuelt at arbejde med at accentuer andet slag i hver hånd, det hjælper virkelig med at gøre slagende ens. Hvis de Er men som press-rolls så glem det:)

 

Håber det er okay jeg kommer med kritik. Jeg synes du spiller fedt og der er sgu rigtigt ild i dig nogle steder :huh:

Og så omkring 2 år.. Majs!! ;-)

Wow, mange tak for den fine respons!! :uhm:

Ja jeg synes rigtignok Gadd laver nogle utrolig fede ting, og prøver da at lade mig inspirere. En anden inspirationskilde er som nogle måske har luret (pga "bongo"temaet) er Phil Collins.. Jeg prøver lidt på at få nogle temaer ind og gentage dem, så det også bliver lidt sjovt for en ikke-trommeslager at lytte til. Ved ikke helt om det er lykkedes 100%, men prøvede lidt på det..

 

Jeg anser det som en stor ros når du siger, at jeg tror på det jeg laver og ikke tøver.. Mange tak! - sådan vil jeg også gerne se mig selv :)

 

Jeg er også selv ganske tilfreds med min håndteknik, selvfølgelig er der rigeligt at arbejde på endnu, men føler mig forholdsvist "fri" til at lave de ting jeg tænker på. Mht de rolls på hihatten så er det rigtignok pressehvirvler.. Bruger faktisk ikke mine åbne dobbeltslag så meget i denne video kan jeg se, men de er ved at blive ganske gode. Jeg har som du selv forslog også brugt metoden med at markere det andet slag.. Det virker rigtig godt, men tror jeg skal til at øve det igen! :tu:

 

og ja - det er super fint du kommer med kritik, så længe det er velbegrundet er det bare super!

 

Mvh Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Mikas.

Jeg kender ikke nogen der ville kunne gøre det der efter 2½ år...

Så gider du ikke godt blive ved med at slå på trommer for alt andet ville være brand-ærgerligt.

2½ er ikke lang tid kæft en teknik og en kombinationsevne.

Hvor og hvornår spiller du liiige med et band?

Haderslev er ikke såååh langt væk fra Gråsten vel ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mikas.

Jeg kender ikke nogen der ville kunne gøre det der efter 2½ år...

Så gider du ikke godt blive ved med at slå på trommer for alt andet ville være brand-ærgerligt.

2½ er ikke lang tid kæft en teknik og en kombinationsevne.

Hvor og hvornår spiller du liiige med et band?

Haderslev er ikke såååh langt væk fra Gråsten vel ?

:D

Er super glad for, at du kunne li videoen, og mange tak for komplimentet! Jeg lover at blive ved med at spille, hehe :D

 

Alle mine bands er desværre lidt i opstartsfasen, og dem hvor vi skriver vores eget musik er begge uden sangere endnu :D

Jeg spiller i et popfunk coverband, og vi er ved at have en setliste klar så vi kan komme ud og spille. Det glæder jeg mig til, der findes ikke noget bedre end at spille live for dansende folk! :tu:

Jeg spiller også i et band hvor vi skriver lidt syrede prog. rock numre, som faktisk er super fedt, men desværre har vi ikke så meget materiale endnu. Dér kunne jeg godt bruge lidt større evner på en dobbeltpedal nogle gange :D

 

Haderslev ligger vel en 40km penge fra Gråsten :tu: Med popbandet tror jeg dog kun vi kommer til at spille i Sønderborg, men måske vi kan finde nogle jobs i aabenraa også? Who knows, hehe.

 

Igen, mange tak for kommentaren!

 

Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

:D Shit.. Det er jo super nice.. :D Du bliver uden tvivl proff :tu: og de trommer lyder jo pisse godt selv med alm mic.. Fanstastisk! :tu:

Tak :D Nu må vi se, - jeg satser ikke ligefrem på det.. Jeg går i hvertfald den "kedelige" vej og får mig en uddannelse, men vil da blive ved med at spille og holde øjne og ører åbne.. Jeg brænder jo helt vildt meget for musikken og trommerne, så det kunne være fedt at komme i et fedt (kreativt) band.. Men det er jo drømmeri sikkert :D

 

Mht. trommerne: JA! de er altså for dejlige.. elsker lyden i dem. Her i klippet har jeg stemt dem godt ned med en stor, rund og fed lyd. Men de lyder også rigtig fedt stemt lidt op :)

Har lige fundet den HELT rigtige stemning til lilletrommen.. den er min baby igen!

 

Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sku da kanon !

Jeg ville ønske at jeg bare turde drømme om at vise noget fra min øver til jer uden at blive til grin. Der kommer nok til at 35 år mere inden det sker. med min hastighed i forehold til Mikas.

I øvrigt har jeg besøgt Mikas en dag og hørt trommerne live,

hvilken jo var 100 gange bedre en optagelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt mand!!! Det vil vi ha mer af!!

2½ år mere, og så er du dus med Gadd :D:argh:

 

 

Hvilke genrer spiller du i de dersens bands?

 

Og hold da kæft hvor er der smæk på tammerne :-) Kan godt lide nievauerne de er stemt i! Men har du ovehovedet noget dæmpning i BD?

Link til kommentar
Del på andre sites

newbie: Mange tak - jeg har også haft masser af motivation, jeg har selvfølgelig ikke altid haft lige meget tid til at øve, men sådan er det jo.

 

gOLD: Mange tak :doo: Det var sgu flotte ord.. Jeg spiller rock (både den lidt stenede kashmir-stil og mere progressiv (hvilket jeg slet ikke er dygtig nok til synes jeg - men sjovt er det). Jeg spiller også pop i et coverfestband.. Iøvrigt bliver det til lidt jazz engang imellem (også i band).

Tak for roserne mht. tammerne, jeg kan også godt lide sådan som jeg har stemt dem nu.. :) og stortrommen har kun den dæmpning der er på EMAD skindet.

 

Thomas: Hehe.. cool du kunne lide det. Du må bare få fat i en øveplade og øve lidt singlestrokes og forskellige markeringer.. det er hovedsageligt dét der skal til! ;)

 

Tak for kommentarene gutter

 

Mikas

Redigeret af Mikas
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan jo nærmest ikke komme med roser som ikke bare ville være en gentagelse. Så jeg vil bare sige: cool, og flot af en 2½-årig.

 

Et helt konkret råd: Ca. omkring et minut henne laver du noget hihat lir. Ideen er fed nok, men lyder lidt som en blanding af uheldig presvirvel hvor der presses for meget, og 16. dele - hvor der også presses for meget. Jeg har selv erfaret at når jeg løsner stikken en anelse mere i min hånd, er det nemmere for mig at lave 16. dele på hh'en, tight. Pas på at det ikke bliver for 'panisk', og slap lidt mere af - så kører det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Simon

 

Tak for rådet, og jeg kan godt se hvad du mener, de lyder ikke lige så genialt. Det skal lige siges at det faktisk ikke er mere end en lille uge siden at jeg har "lært" at spille en pressehvirvel, jeg har udelukkende brugt dobbeltslag indtil da.. Så jeg må lige arbejde lidt videre med dem og gøre dem mere jævne :D

 

Jeg skal bare have endnu mere gang i øvepladen, så kommer overskudet nok og så bliver det ikke "panis" -_-

 

Andre med gode ideer til hvad jeg kan arbejde på, eller andre kommentarer? :-o

 

Mvh Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, at videoen bæger præg af, at du gerne vil lave en hel masse ting på forholdsvis kort tid - hvilket du også får gjort - men man kan godt høre, at du har lidt travlt. Derfor ville noget mere afslappethed(?) være fedt IMO.

 

Men ellers er det ret fedt. Du får lavet nogle fede ting med tammerne, som iøvrigt lyder fortræffeligt! -_-

 

Personligt er jeg ikke meget for preshvirvler, med mindre vi snakker New Orleans-musik, men det er så mere en smagssag.

 

 

Og ja - med fare for at gentage nogle andre - vildt flot at du er nået så langt på så kort tid! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Emil:

 

Hmm.. der må jeg så være uenig.. Jeg synes ikke jeg har travlt med at lave en hel masse på kort tid - og videoen er da også ret lang :D

 

Og jeg slapper da rimelig meget af? Til tider tænkte jeg måske lidt for meget på kameraet og løb en smule - men ellers synes jeg ikke jeg stresser rundt.

 

Pressehvirvler passer bestemt ikke til alt nej - men nu havde jeg jo lige lært dem (sådan da) så skulle det lige prøves -_- De er sgu rare at kunne (er blevet en del bedre til at kontrollere dem allerede).

 

Tak for de pæne ord!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. der må jeg så være uenig.. Jeg synes ikke jeg har travlt med at lave en hel masse på kort tid - og videoen er da også ret lang :D

 

Og jeg slapper da rimelig meget af? Til tider tænkte jeg måske lidt for meget på kameraet og løb en smule - men ellers synes jeg ikke jeg stresser rundt.

Det kom nok til at lyde lidt for groft og lidt for generaliserende - undskyld, hvis det var tilfældet.

Det, jeg mener, er, at jeg synes, du løber lidt i dit groove med hvirvler på hi-hatten især. Men f.eks. når du leger med tammerne, så er der ikke noget.

 

Altså det er ikke noget ekstremt ! -_-

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
  • 5 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu