Sign in to follow this  
glamourpuss

Kröllede Whiskers

Recommended Posts

hej,

Jeg ville höre, om der er nogen af jer andre trommeslagere der har geniale tips og tricks til at rette "kröllede" whiskers ud???

:D

-m.

Edited by glamourpuss

Desværre...der er ikke meget at gøre når de først er krøllede. I bedste fald, kan man FORSIGTIGT rette et eller to af wire'ne ud, men pas på med at HIVE dem ud! Så har man den situation, at der pludselig står en fontæne af wire'r ud i luften mens man spiller! Flot syn, men møg-irriterende. Der er vist ellers kun den sure vej, at........købe nogle lige og passe på de ikke sætter sig i kanten mellem skind og reife.

Jeg har før med held hevet "krøllede" wire ud af mine Regal Tip (de eneste rigtig brushes *host*) - så kan man sgu få et par til at holde længe :tu:

Jøps, men der KAN ske det, at de andre så løsner sig og VUPTI, en masse ståltråd på gulvet, i øjet og udover sættet....!

Jøps, men der KAN ske det, at de andre så løsner sig og VUPTI, en masse ståltråd på gulvet, i øjet og udover sættet....!

Man kan evt. bide de genstridne af med en tang, så går de andre ikke løs. Anyways, jeg har haft en del held med møjsommeligt og sidde manuelt meget forsigtigt at bøje dem tilbage, nørkle med det. Jeg var tæt på at smide et par ok whiskers ud, men efter ½ times møje er de faktisk kommet ovenpå igen.

Edited by difquin

Jeg har også brugt det at klippe de genstridige tråde af med en tang - har ikke gode erfaringer med at rette ud, der går 10 minutter og så er tråden igen tilbage i den skæve form..

Hmmmm... måske skulle man koge dem, ligesom nogle guitarister og bassister gör med deres strenge!?

Hmmmm... måske skulle man koge dem, ligesom nogle guitarister og bassister gör med deres strenge!?

Det gør man kun for at fjerne fedt og snavs - så er de næsten som nye i en mindre periode.... :-o

Jeg stemmer for en tur på grillen...! :-)

Ej, jeg er også bange for, at den eneste vej er at købe nogle nye... ;-)

(det der rette-ud-halløj holder vist ikke i længden ;-) )