Erges Logbog


erge

Recommended Posts

Trixon er specielt kendt for deres 2 legendariske serier Telstar og Speedfire, og nu er sidstnævnte jo i hus:) Fandt lige et Telstar på ebay men det er sgu' sjældent Speedfire og Telstar dukker op desværre - http://cgi.ebay.com/Trixon-1960s-Telstar-D...p3286.m20.l1116

Jeg glæder mig meget til at vise jer nærbilleder af Speedfire't men indtil videre kan de interesserede læse næsten alt om Trixon her - http://www.trixondrums.de/

Næste gang må jagten gå ind på et Telstar meen jeg har sgu' ikke pengene pt:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan er kvaliteten på trommerne i forhold til andre vintage trommer som Ludwig, slingerland og Gretsch?

 

Hvad minder lyden om i sådan et sæt, igen som et af de tre mærker eller noget helt andet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan er kvaliteten på trommerne i forhold til andre vintage trommer som Ludwig, slingerland og Gretsch?

 

Hvad minder lyden om i sådan et sæt, igen som et af de tre mærker eller noget helt andet?

 

Nu skal jeg lige have sættet fysisk ind af døren men har da haft 2 Trixon Luxus før. Lyden i Speedfire BD skulle dog være ganske unik da de er bygget op med 2 toner og mange havde 2 pedaler på den lange reife. Dette er ikke noget jeg kan huske men noget jeg har læst mig til:)

Ved ikke hvad jeg skal sige til kvalitet af Trixon. Det er jo håndværk fra det gamle Vesttyskland og det i sig selv vidner jo om kvalitet. Kedlerne på begge de sæt jeg har haft har holdt sig helt runde i modsætning til feks. mange af de gamle Gretsch, som ofte er blevet ovale med tiden. Til gengæld var hadrwaren meget rusten på det ene sæt men det er de jo ofte også tilfældet på eksempelvis gamle Ludwig sæt. Kvalitetsmæssigt er de efter min mening fuldt ud på højde med de sæt du der nævner.

Når vi taler vintagetrommer har jeg dog altid holdt på, at Slingerland lavede fede kedler mens Premier lavede verdens bedste hardware.

Der er selvfølgelig også andre mere ukendte mærker som eksempelvis de 100% håndlavede Asba, som muligvis tørrer alle de andre men alt er jo smag og behag:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Lige en bunke billeder af de sidste nye:)

Et Trixon Speedfire i silver glass glitter "23" 13" 16" og et fantastisk Asba i 22" 13" 16"

Sættene skal lige have en pudseklud osv. men er begge fantastiske på hver sin måde...

PICT0006-17.jpg

PICT0017-3.jpg

PICT0020-1.jpg

PICT0021-2.jpg

PICT0022-1.jpg

PICT0005-25.jpg

PICT0001-47.jpg

PICT0025-1.jpg

PICT0026.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Damn de er fede. Specielt det Asba er flot - ligner mit Gretsch til forveksling - lyder det fedt og er det Mahogni?

 

Morten

 

Det er et af de absolut bedste vintagesæt jeg har set og hørt. Desværre må det lade livet igen da jeg er lidt presset på pengepungen. Jeg har lavet en grundig beskrivelse under salg....

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow! Hvordan lyder sådan en Trixonstortromme så? Evt. sammenlignet med din Asba.

Det er virkelig nogle flotte, gamle sæt, som du har fået dig. Tillykke!

 

Mange tak. Sammenlignet med Asba'en siger den ikke for godt ;) Det er dog også en form for plastikskind, der sidder på så den må have chancen med "rigtige" skind. Kunne dog ikke lige finde dem på aages lager :)

Ved dog de kan bestilles hjem men de er IKKE billige (små 1000,- pr. skind) Håber de giver lidt rabat hos Remo hvis jeg køber 2-3 stk :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak. Sammenlignet med Asba'en siger den ikke for godt :) Det er dog også en form for plastikskind, der sidder på så den må have chancen med "rigtige" skind. Kunne dog ikke lige finde dem på aages lager :)

Ved dog de kan bestilles hjem men de er IKKE billige (små 1000,- pr. skind) Håber de giver lidt rabat hos Remo hvis jeg køber 2-3 stk ;)

1000 kr? :tu:

 

De kan da ikke været sååå meget sværere at producere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Det er godt nok ved at være lang tid siden jeg har opdateret denne her så i får lige lidt billeder af nogle af de spændene ting jeg har leget med siden sidst.

 

Et pearl DX

PICT0014-3.jpg

 

Et Sonor Lite. 22" 10" 12" 13" 15" 16" + 14" snare

PICT0016-3.jpg

 

lilletrommen. 12 lugs, FANTASTISK!

PICT0010-9.jpg

 

PICT0012-6.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • 6 år senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu