Anbefal Fed Fusion Til Mig.. Mange Tak


Gæst tommy the cat

Recommended Posts

Derudover er hans "On The Other Hand" plade også kanon. Her er det både Dave Weckl og Horacio Hernandez han har med, og de fyrer den af i en grad jeg ikke har hørt siden!

Pladen er en samling af numre Michel Camilo selv er blevet inspireret af, så det er vel en slags tribute-album.

Man kan desværre ikke købe det herhjemme, da det ikke er trykt i særlig mange oplag, men det kan bestilles fra USA endnu.

 

Men jeg er helt enig i, at Rendezvous da også er et must. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Derudover er hans "On The Other Hand" plade også kanon. Her er det både Dave Weckl og Horacio Hernandez han har med, og de fyrer den af i en grad jeg ikke har hørt siden!

Pladen er en samling af numre Michel Camilo selv er blevet inspireret af, så det er vel en slags tribute-album.

Man kan desværre ikke købe det herhjemme, da det ikke er trykt i særlig mange oplag, men det kan bestilles fra USA endnu.

Med mindre Camilo har udgivet 2 "on the other hand"- skiver, tager du fejl - den "On the other hand" hvor der er "mini big band" på, er kun med Cliff Almond :lol::lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Med mindre Camilo har udgivet 2 "on the other hand"- skiver, tager du fejl - den "On the other hand" hvor der er "mini big band" på, er kun med Cliff Almond :lol::lol:

....men post lige hvad den skive hedder, hvor både Weckl og "El Nigro" Hernandez er på (gerne med link) :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Herbie Hancock med eller uden the Headhunters. Gode titler er Manchild, Thrust, Headhunters, og Future Shock

Personligt syntes jeg også Mr. Hancock er super fed, men Future Shock syntes jeg er noget af det værste han har lavet.. Ganske forfærdeligt mayhem af synthesizers.. Måske jeg skulle lytte lidt mere til det? hmm..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ting, jeg savner på listen:

 

Lee Ritenour - især det han lavede i 80'erne er fedt!

Tjek DVD'en "Lee Ritenour & Dave Grusin live from the Record Plant / GRP-Allstars live from the Record Plant" (Carlos Vega på trommer) MEGAFED DVD!!!

Albummene "Earth Run" og "Color Rit" sparker r..!!

 

Mezzoforte - Klassisk instrumental pop/rock/jazz-fusion. Især albummene "Playing For Time" (1988) og "Daybreak" (1993) er fede.

 

Spyro Gyra - Superlækkert, saxofonpræget fusion. Til tider virkelig funket og lækkert. Tjek bl.a. "Alternating Currents" (1985), "Stories Without Words" (1987) og "Dreams Beyond Control" (1993). Tower Of Power's blæsere medvirker på sidstnævnte. :cigar: Fedt!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja, og så selvfølgelig albummet "Los Lobotomys" med Los Lobotomys.

David Garfield på keys, Steve Lukather på guitar, Jeff Porcaro og Carlos Vega på trommer, Lenny Castro på perc, Brandon Fields på sax, og mange andre. Fedt, fedt album!!

 

Kan stadig købes på www.amazon.com

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt syntes jeg også Mr. Hancock er super fed, men Future Shock syntes jeg er noget af det værste han har lavet.. Ganske forfærdeligt mayhem af synthesizers.. Måske jeg skulle lytte lidt mere til det? hmm..

Det de er så fantastisk ved Herbie er, at han faktisk har tre sideløbende karrierer.

Han er en anerkendt jazzpianist, og en stilskaber indenfor funky fusions musik.

Og så har han lavet nogle danseplader, som den dag i dag inspirerer hiphop og rap kunstnere.

 

Det er klart at hvis man forventer at høre smuk trio jazz, og så kommer til at lægge Future Shock på afspilleren, så får man noget af et (fremtids) shock.

Men jeg synes det er rigtigt godt gået, at lave en totalt elektrificeret synthesizerplade i 1983, hvor lydene stadig holder 23 år senere. Der er jo meget musik, som lyder enormt corny bare fem år efter at det er lavet.

 

Jeg læste et interview, hvor Herbie fortalte at han gik igang med at lave funk og hiphop fordi at han var ked af, at når der var fest, og folk bad ham om at spille sin musik, så holdt folk op med at danse.

 

Så man skal bedømme musikken efter hvad den skal bruges til.

YOUTUBE er der en liveversion af Rock' It, med dukkerne fra den oprindelige video.

Så kan I selv høre hvordan det lyder. Og husk lige, at de fleste hiphop stjerner og scratchere gik i børnehave den gang det blev lavet.

 

Men hvis du ikke brød dig om Future Shock, så vil du hade "Feets Don't Fail Me Now", som er en fed discoplade med vocodersang osv., men også med Sheila E og en af de fedeste Timbales soloer jeg nogen sinde har hørt.

Jeg har transcriberet solo'en og renskrevet den i et nodeprogram, så hvis der er interesse, så kan jeg høre Gunnar om han har lyst til at lægge den op i nodebanken.

 

Og nu hvor folk er begyndt at anbefale smoothjazz artister i denne tråd, så lad mig lige nævne Larry Carlton, The Crusaders eller Dave Sanborn.

 

Jeg har også en masse soloplader med nogle af sidemændene fra dengang.

Stanley Clarke (bas hos Chick Corea og George Duke)

Alphonso Johnson (ex Weather Report)

Tom Scott (med i Brecker Bros blæser sektion) har ofte Porcaro på trommer

 

Og en obskur franskmand ved navn Larry Colombier har lavet en fed skive hvor bla. Gadd og Erskine medvirker. Colombier er siden blevet filmkomponist, og har lavet musik til flere Eddie Murphy film.

 

Det er utroligt så lange ens indlæg bliver når man er sengeliggende.

Hilsen

Peter S.

(m. ondt i maven)

Link til kommentar
Del på andre sites

....men post lige hvad den skive hedder, hvor både Weckl og "El Nigro" Hernandez er på (gerne med link) :D

bah... ja, jeg var lidt for hurtig der. ;-)

 

Jeg mente Thru My Eyes, og ikke On The Other Hand..

 

Og for det andet, så er det ikke El Negro og Weckl... Det er El Negro og Cliff Almond, der begge spiller på den..

 

Så fik jeg vist rettet mine huske-fejl! :tu:;-)

 

:lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Michael Breaker er dejlig. Ellers så tjek Robben Ford ud. Evt hans arbejde med Vinnie under navnet Jing chi. Super super fedt. Tjek også Vinnie og ikke mindst (!!!) Carlos Vega på Karizma og Los Lobotomys pladerne.

 

Der findes desuden et HAV af liveoptagelser med alle LA kongerne, der er pisse fedt. Michael Landau spiller på halvdelen af det, så er man til hans stil er det jo fino!

Link til kommentar
Del på andre sites

bah... ja, jeg var lidt for hurtig der. ;-)

 

Jeg mente Thru My Eyes, og ikke On The Other Hand..

 

Og for det andet, så er det ikke El Negro og Weckl... Det er El Negro og Cliff Almond, der begge spiller på den..

 

Så fik jeg vist rettet mine huske-fejl! :);-)

 

:D

:tu:

Shit - havde sgu' ellers lige håbet på en titel, der er gået forbi min næse ......:tu::)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det de er så fantastisk ved Herbie er, at han faktisk har tre sideløbende karrierer.

Han er en anerkendt jazzpianist, og en stilskaber indenfor funky fusions musik.

Og så har han lavet nogle danseplader, som den dag i dag inspirerer hiphop og rap kunstnere.

 

Det er klart at hvis man forventer at høre smuk trio jazz, og så kommer til at lægge Future Shock på afspilleren, så får man noget af et (fremtids) shock.

Men jeg synes det er rigtigt godt gået, at lave en totalt elektrificeret synthesizerplade i 1983, hvor lydene stadig holder 23 år senere. Der er jo meget musik, som lyder enormt corny bare fem år efter at det er lavet.

 

Jeg læste et interview, hvor Herbie fortalte at han gik igang med at lave funk og hiphop fordi at han var ked af, at når der var fest, og folk bad ham om at spille sin musik, så holdt folk op med at danse.

 

Så man skal bedømme musikken efter hvad den skal bruges til.

YOUTUBE er der en liveversion af Rock' It, med dukkerne fra den oprindelige video.

Så kan I selv høre hvordan det lyder. Og husk lige, at de fleste hiphop stjerner og scratchere gik i børnehave den gang det blev lavet.

 

Men hvis du ikke brød dig om Future Shock, så vil du hade "Feets Don't Fail Me Now", som er en fed discoplade med vocodersang osv., men også med Sheila E og en af de fedeste Timbales soloer jeg nogen sinde har hørt.

Jeg har transcriberet solo'en og renskrevet den i et nodeprogram, så hvis der er interesse, så kan jeg høre Gunnar om han har lyst til at lægge den op i nodebanken.

 

Og nu hvor folk er begyndt at anbefale smoothjazz artister i denne tråd, så lad mig lige nævne Larry Carlton, The Crusaders eller Dave Sanborn.

 

Jeg har også en masse soloplader med nogle af sidemændene fra dengang.

Stanley Clarke (bas hos Chick Corea og George Duke)

Alphonso Johnson (ex Weather Report)

Tom Scott (med i Brecker Bros blæser sektion) har ofte Porcaro på trommer

 

Og en obskur franskmand ved navn Larry Colombier har lavet en fed skive hvor bla. Gadd og Erskine medvirker. Colombier er siden blevet filmkomponist, og har lavet musik til flere Eddie Murphy film.

 

Det er utroligt så lange ens indlæg bliver når man er sengeliggende.

Hilsen

Peter S.

(m. ondt i maven)

Som du dog ved :tu:

 

Når jeg ser videoen på YOUTUBE, så kan jeg faktisk godt finde det fede i det! Det er ren 80'er og super fedt. Tror da jeg vil finde CD'en frem fra gemmerne og tænke anderledes mens jeg lytter :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...

Nu er jeg mest til smoothjazz/fusion i stil med Lee Ritenour, Mezzoforte, Chick Corea Elektric Band og Spyro Gyra.

 

Har I ikke nogle fede albums/kunstnere, I kan anbefale som ligger indenfor den retning af fusionsgenren? Jeg mangler noget ny musik i min CD-samling. Det må meget gerne være albums, der er indspillet i 80'erne. :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu