Evans Min-EMAD i enkeltpakker


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Efter at Evans tilsyneladende har nydt stor popularitet i USA med deres nye Min-EMAD, har firmaet nu lanceret denne anmordning i pakker med kun ét stk.


I kølvandet på succes'en med Evans' "six-packs" af Min-EMAD, har Evans nu valgt at pakke disse enkeltvis ned, og dermed sælge dem stk. vis.

 

 

 

acc_110804_minemad.jpgMin-EMAD er en lille og beskeden anordning der fastgøres på trommeskind / reife ved hjælp af velcro. Når først den er monteret kan den justeres til flere forskellige dæmpningsgrader, ligesom Min-EMAD også fjerner uønskede overtoner fra skindet uden at fjerne anslag, tone eller "feel" fra trommen.

 

 

 

Selvom dette kan lyde som en helt og aldeles irrelevant nyhed for nogle, kan den dog være til glæde for de trommeslagere som allerede har købt Evans' "six-pack", da de nu kan skifte skind uden at være nødsaget til at købe en hel pakke med seks nye.

 

 

 

Min-EMAD enkeltpakkerne skulle være til levering fra September.


http://www.evansdrumheads.com/
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, bortset fra at gaffa tape, smadrer dine skind. 

 

Jeps - jeg havde på et tidspunkt brugt gaffa der hvor stortrommekøllen rammer skindet - Det var IKKE godt. ..

Limen på gaffa'en smelter simpelthen ved de gentagne slag (der udvikler varme) og gør skindet alt for nemt at smadre. ..

Som bonus fik jeg ødelagt stortrommekøllen, da der på grund af ovennævnte kom et hårdt lag lim/plastic på køllen, som - oven i købet - også ødelagde et skind mere før jeg opdagede det. ..

 

:-o:D

Link til kommentar
Del på andre sites

:lol::lol::lol:

Det ser da ud til at være en af de bedre amr. scams: at være nødt til at købe en pakke til x kr. hver gang man skal skifte et skind :P

Thank you Evans for at vi nu kan købe én ad gangen, når vi skal skifte et skind :cigar:

 

Alt det der pis, hvor man forsøger at erstatte gaffatape med et eller andet fancy system som koster det hvide ud af øjnene - totalt til grin.

Se fx også Remos resonans-dæmper til lilletrommen (kan ikk' lige huske det korrekte navn :kiss: ), som Dave Weckl vidst har været med til at udvikle, det er simpelthen noget plastikbras, som er for dyr i forhold til hvad man får. Er i øvrigt udfra en ide, der har virket fortrinligt med gaffatape og en 1-krone ell. 5-krone (og nu om dage også en 2-krone) som sidder under gaffatapen på lilletrommen, sat fast på kanten af reifen i den ene ende af gaffatapen. Hver gang der slåes på lilletrommen, letter tape og mønt - lader resonans "sive ud" i rummet, falder tilbage og "kvæler" resonansen. Hittet er jo så at finde den mønt (ell. lign. metal) som har den rigtige vægt, hvorved man kan styre resonansen :tu:

 

Ups - og husk at derogså lige skal et stykke filt på mønten (på den side der rammer skindet ;-) )

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu