Triggers


Achermann

Recommended Posts

Jeg er kommet med i et ret stort partyorkester, som i et stykke tid har benyttet triggere på trommerne. Dette skal jeg måske også til pga. mange forskellige årsager, som jeg ikke lige vil opremse her, men hvad har I af erfaringer med at bruge triggere i live-situationer? Kender I noget til nogle fede triggere og moduler?

 

Jeg regner med at skulle investere i et andet sæt (måske lidt billigere), hvorpå der så skal en omgang mesh-skind samt triggere på. Det blir nok for bøvlet at skulle skifte mellem mesh-skind og normale skind hver uge.

 

Det skal lige siges, at det ikke er sikkert, jeg kommer til at skulle bruge triggers, men jeg vil gerne lige undersøge de forskellige muligheder, der nu engang er...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Mathias. Dejligt at høre. Måske man snart får dig at se så? Hvad med Flash egentlig? Er det så et sideprojekt?!?

Ja, nu er der lige en indkøringsperiode, hvor der skal læres en helvedes masse numre. Ved ikke med Flash, der er jo ikke så mange jobs alligevel lige for tiden, men jeg håber da at kunne få tid til at spille noget 80'er engang imellem... :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er kommet med i et ret stort partyorkester, som i et stykke tid har benyttet triggere på trommerne. Dette skal jeg måske også til pga. mange forskellige årsager, som jeg ikke lige vil opremse her, men hvad har I af erfaringer med at bruge triggere i live-situationer? Kender I noget til nogle fede triggere og moduler?

 

Jeg regner med at skulle investere i et andet sæt (måske lidt billigere), hvorpå der så skal en omgang mesh-skind samt triggere på. Det blir nok for bøvlet at skulle skifte mellem mesh-skind og normale skind hver uge.

 

Det skal lige siges, at det ikke er sikkert, jeg kommer til at skulle bruge triggers, men jeg vil gerne lige undersøge de forskellige muligheder, der nu engang er...

Hej Achermann,

Her selv lidt triggerværk på et gammelt trommesæt med meshheads og et Roland TD 3 modul. Det virker ok til at træne på. Jeg syntes dog ikke at kanttrigger hverken Roland´s, DDT eller Ddrum giver den rigtige respons. Det er ok til storetrommen og rimeligt til tammerne men lilletrommen er under al kritik. Der er simpelthen anslag der ikke kommer med over i lydmodulet. Hvilket måske skyldes mine hurtige hvirvler :)

 

Men nu skal du høre. Der er en trommeslager der hedder Hans Laugesen der selv spiller i et partyband som har løst dit problem. Dette end da til en rimelig pris og det er ikke til at se han spiller på eltrommer. God fornøjelse. Send os lige en beskrivelse af dit projekt hvis du gør det. Påtænker selv at lave mit øvesæt efter samme princip Link vedlagt

http://www.dmf-fredericia.dk/nyheder/roland_td.htm

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu