Skind Combo Der Batter!


Gæst

Recommended Posts

Jeg har også bøvlet med skind i flere år for at finde det der virker. På mit Pearl Masters har jeg indtil videre fundet frem til clear pinstripe i toppen og Ambassador clear batter i bunden(Coated Ps3 på 14'eren) Og det er virkeligt fedt. Super rock smæk i 14'eren(14x12) Og 10'eren kan bare ikke lyde dårligt. Selv mine jazz-venner kan li den tam. Har måttet ændre opfattelse af pinstripe efter den....

 

På stortrommen er der kun 2 muligheder hvis i spørger mig: Aquarian Super Kick til rock eller Evans Emad hvis lyden skal være mere "rund". Frontskind efter temperament.

 

Mangler stadig at finde det helt rigtige til mit Gretsch, men Remo Renaissance i bunden har dog været et hit. Skal til at prøve Remo Emperor Suede, som er et ret tyndt skind (tyndere end Amb.!) Og med en tyndere coating. Vil også prøve pinstripe når de kan skaffes igen...

 

Yirhh!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard
Nu er Gadd jo ikke kendt for en god lyd på tommerne - ej heller en fed lilletrommelyd :tu:;)

Hvad.. Han har da en sindssygt fed lilletrommelyd. Er det kun når trommerne synger som Dave Weckls eller Carter beufords at trommer lyder godt. Det drejer sig mere end alt andet om at finde en personlig lyd. Særpræget og det personlige islæt er for mig vigtigere end hvor hvidt lyden er krystal clean og velstemt til punkt og prikke. Overfortolk mig ikke, Men i snakker som om der kun er Én rigtigt måde at gøre det tingende på.

 

Mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil også prøve pinstripe når de kan skaffes igen...

 

Yirhh!

Pinstripe? Kan ikke skaffes? Jeg har da en del på lager hvis det er..

Link til kommentar
Del på andre sites

Pinstripe? Kan ikke skaffes? Jeg har da en del på lager hvis det er..

DrumCity kan i hvert fald ikke få dem hjem pt. eller rettere sagt, de kan ikke få 16" hjem :uhm:

 

Men har oprettet en købstråd :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad.. Han har da en sindssygt fed lilletrommelyd. Er det kun når trommerne synger som Dave Weckls eller Carter beufords at trommer lyder godt. Det drejer sig mere end alt andet om at finde en personlig lyd. Særpræget og det personlige islæt er for mig vigtigere end hvor hvidt lyden er krystal clean og velstemt til punkt og prikke. Overfortolk mig ikke, Men i snakker som om der kun er Én rigtigt måde at gøre det tingende på.

 

Mvh.

Tog egentlig hans indlæg som ironisk, men det var det måske ikke? :uhm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tog egentlig hans indlæg som ironisk, men det var det måske ikke? :lol:

Nej, "han" mente det faktisk :D

Men, ligesom der også er blevet skrevet, så handler det om, at der ikke kun er én måde at gøre tingene på ;-) - beklager uklarheden :D

JEG synes dog stadig, at Gadds tommer og lilletromme lyder af l*** :lol::lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, "han" mente det faktisk :D

Men, ligesom der også er blevet skrevet, så handler det om, at der ikke kun er én måde at gøre tingene på ;-) - beklager uklarheden :D

JEG synes dog stadig, at Gadds tommer og lilletromme lyder af l*** :lol::lol:

Bla... Det lyder sgu da fint!! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Meget federe lyd. Skind skal skiftes en gang imellem, og det gør dælme forskel! En klassisk kombo er Emperor over Ambassador. Det har jeg selv :tu:

Jep!.. Det er en kombo jeg kan føle på!.. :tu:

 

Pt har jeg pinstripe på, for trommerne står allivegevel bare i en kælder hvor man bliver nød til at spille medkæmpe hørevern, så kan det ikke betale sigat smide nyt på når man alligevel ikke kan høre forskæl!..

 

Og så er der jo osse kun 6 måneder til der erråd til detnye!.. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Powerstroke3 har I gode erfdaringer med det?

Spiler selv med Emperor på tammer, Ambassador på SD og PS3 på BD. PS3 sparker røv som stor tromme skind! virkelig! og så med en kickpad på, så er det fandme fedt! På min skole har de ÉN tam på et af deres trommesæt hvor der er PS3 på.. en 10" tommer.. Det lyder sgu udmærket, specielt når der ertale om et sæt som sagesløse gymnasieelever hamrer løs på!!! ;)

 

Og til Krogh:

Men lyden med Emperor/Ebony? hvordan er den? bare cirka?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu