Malte Hvid

Mic

Recommended Posts

jeg har kigget lidt rundt omkring efter tromme mikrofoner, og det vælter jo ind med den ene billige løsning efter den anden...

jeg har kigget lidt på det her sæt

er det noget værd? og er der andre løsninger der er bedre..

prismessigt er vi ikke low-buget men heller ikke oppe i det store prof. brug...

Aage´s supreme mic sæt har jeg hørt godt om. Ellers er der www.emk.dk. Tjek deres viola webshop! Det er billige priser.

hej

Har et sæt magen til. Den største fordel er vel at det er et komplet sæt til billig penge(husk dog at du skal bruge reifeholdere, kabler osv.)

Men det kommer jo an på dine behov, eks. om du regner med at skal være fuld opmic'et hele tiden eller kun bruge lidt ekstra punch på stortrommen.

Personligt har jeg stort set kun brugt BD-mic'en til at give punch over PA'et(hvilket den klarer fint), så hvis du kun regner med at bruge det til det, var det måske bedre at at finde EN go' BD-mic.

Lydmæssigt får man nok hvad man betaler for.

Er ingen ekspert men håber du kan bruge det.

Thomas

Istemmer ovenstående.

Hvis det er til livebrug kræver en fuld opmiking jo en del tid/energi og nærmest pr. definition en lydmand. Og i mange situationer fungerer det nemmelig fint kun at mike BD og SNR op, måske med en enkelt overhead - hvert fald for mig.

Hvis det et til at lege med derhjemme er det lidt en anden historie, men pakkerne er efterhånden så billige at der nærmest ikke er noget forgjort i at prøve....

hej

Har et sæt magen til. Den største fordel er vel at det er et komplet sæt til billig penge(husk dog at du skal bruge reifeholdere, kabler osv.)

Thomas

har du det jeg linkede til eller det der supreme ribedrummer anbefalede...

Det som du selv linkede til.

Når jeg siger magen til, ser det dog ud til at der en decideret lilletrommemic'en(den yderst til højre) i den du linker til. I mit er de fire små mics ens. Forøvrigt tror jeg det er mic's der er lavet i østen og pakket sæt under mange forskellige navne(mine hedder Stagg mens dem du linker til åbenbart hedder TSM).

Men til at lege med er det meget fint sæt, men check også Aage's sæt mht. hvad der er med af reifeholdere osv.

Thomas