Erfaringer Med Danmar Kick Pads?


Gravengaard

Recommended Posts

Mojne!

 

Er der nogen der har erfaringer med Danmar Kick Pads, evt. Metal Kick pad som jeg har kig på...vil nemlig ha lidt mere click i stortrommen, og der skulle denne efter sigende være fremragende til formålet.

 

Håber I kan hjælpe mig hurtigt, så jeg kan bestille den i dag :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde engang to Danmar Pads, og de fungerede egentlig udmærket til formålet. Rigtig meget klik osv. - til gengæld ryger der en ordentlig portion alsidighed. Jeg ville kun købe dem, hvis jeg kun spillede en bestemt genre, Rune :ph34r:

 

Jeg ville hellere spare de penge (mener de kostede 95,- pr. stk.) og så "nøjes" med et par Falam Slam eller Evans's tilsvarende produkt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, okay...tak Mathias, det er fordi vores keyboarder hele tiden punker mig for mere click i stortrommen, derfor måtte jeg jo ty til lidt hjælp...Stixx, ødelægger det der med 5'eren ikk skindet??

 

Fætteren koster forøvrigt 145,- da det er en dobbelt pad :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg prøvede også detder trick med 5'eren for mange år siden. Det virkede da, men skindet revnede ret hurtigt efter, så det er en dyr løsning i længden...

 

Kender ikke Danmar kick pads, men Remo's Falam Slam pads giver også meget click. Evans' pads ændrer ikke ret meget ved lyden - det er så det fede ved dem, at man kan beskytte sit skind uden at ændre nævneværdigt på lyden...

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige læst nogen rewievs på nettet, og de falder vist rimeligt hurtigt af pga. dårlig lim, men jeg smutter ned til den lokale biks og ser om der er kommet nogen pads hjem senere.

Bare sørg for at rense dit skind godt og grundigt før du sætter dem på!!! Ellers har du balladen!!

 

De lyder MEGET af klik!!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har haft sådan et dobbeltpad, og det fungere rigtig godt lydmæssigt, med masser af klik, men det gik desværre fra hianden i limen, som jeg kan læse at du har hørt om kan være et problem. Rigtig fed lyd men knapt så god kvalitet..

Link til kommentar
Del på andre sites

en 5´er og træ kølle på pedalen, så for du sgu klik for alle pengene ;)

Men, 5´er tricket er som sagt før meget hårdt ved skindet, og jeg synes ikke det er det værd. Har brugt tricket før..

Hmmm Det er sgu da lidt af en fallit-erklæring, at spille på Materworks tønder men du har ikke råd til at skifte dine skind regel-mæssigt :tu: Kom nu lige.....når man spiller rock koster det og sådan er det bare :argh: Se også på den lyse side, hver gang du skifte skind og IKKE sætter sådan en Danmar-fætter på så spare du jo også penge :D Så på med den 5'er og lidt gaffa :huh:

 

 

Krogh

 

Arrr crap kom til at citere det forkerte indlæg :tu:

Redigeret af Kaptajn Krogh
Link til kommentar
Del på andre sites

Bare fordi jeg spiller Masterworks, betyder det jo ikke at jeg har røven fuld af penge...det har jo ruineret mig fuldstændigt at købe disse tønder... :tu:

 

Men jeg tror at jeg smækker et Falam Slam på og så tager den derfra, og så kan man vel altid sætten en 5'er på OVENPÅ pad'en så det ikke er så hårdt for skindet :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er jo det...skal bare ha fundet nogen trækøller/hoveder til min Iron Cobra (145,- stk.), og så har jeg set gibraltar også laver clickpads med indbygget metal...det kunne være man skulle prøve dem??

 

Ingen triggers, vil jo helst ha den lyd der kommer fra den sindsyge stortromme :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nårh ja, men triggeren kunne jo også bare lave clicket, så mistede du ikke noget af lyden fra din BD og samtidig har du et smart click. Det er dog bare en dyr løsning.

Alt for dyr...du må regne med at jeg er en ruineret mand efter indkøbet af disse trommer :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske har din guitarist et urealistisk forhold til hvor meget klik der er i en akustisk stortromme? Du får nok ikke det helt onde Lars Ulrich-klik før den bliver miket op og EQ'et... Hvis det endelig er, så hæld da en mic på den og smid den igennem sanganlægget!

 

Hvilke skind har du egentlig på? Det har der slet ikke været snakket om, og det har da også en hel del at sige...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har faktisk mic til, emn eftersom BD'en er så hidsig rent volumenmæssigt, så er der skuet ned for den...har ikke få lavet hul i frontskindet endnu, det har vel også en del og skulle ha sagt, også rent positionsmæssigt for mic'en

 

Jeg har Evans EMAD på batter og Coated Powerstroke 3 på front

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo det har en del at sige mht til opmic'ning, og det har faktisk også meget at sige for hvordan trommen lyder akustisk.

 

Du vil opleve at du får mere klik når/hvis du laver hul i frontskindet. Alt andet lige, giver lukket frontskind mere dyb bund og tone, men mindre attack. Et hul i frontskindet det modsatte, altså mere attack eller click, som du søger. Samme effekt med dæmpning i stortrommen. Jo mere dæmpning (indtil et rimeligt punkt selvfølgelig..), jo mere attack, er min erfaring...

 

Jeg synes hul eller ej gør en stor forskel! Dit skindvalg lyder fornuftigt. Med EMAD burde du få masser af smæk, så jeg ville se at få lavet et hul i fronskindet, eller evt dæmpe slagskindet lidt...

 

:argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu