Powerstroke Eller Pinstripe ?


Esbensvane

Recommended Posts

Hej alles...

 

Jeg skal ha nyt skind på min stortromme. Det skal holde til at blive spillet meget på med dobbeltpedal, og det skal samtidig lyde fedt. Jeg plejer at bruge pinstripe, men powerstroke holder vist længere. Hvad vil i anbefale af disse to?

 

Mvh Esben

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alles...

 

Jeg skal ha nyt skind på min stortromme. Det skal holde til at blive spillet meget på med dobbeltpedal, og det skal samtidig lyde fedt. Jeg plejer at bruge pinstripe, men powerstroke holder vist længere. Hvad vil i anbefale af disse to?

 

Mvh Esben

Jeg syntes helt klart bedst om "Powerstroke" det holder bedere og giver en federe lyd :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal jo i hvert fald vide, at et Pinstripe er to lags, og et "standard" Powerstroke 3 er tolags. Der findes så også det (nyere?) Powerstroke 4, som er tolags.

 

Jeg vil nok anbefale dig Powerstroke 3 coated. Men er du vandt til en Pinstribe, så skulle du måske starte med et Powerstroke 3 clear.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal jo i hvert fald vide, at et Pinstripe er to lags, og et "standard" Powerstroke 3 er tolags. Der findes så også det (nyere?) Powerstroke 4, som er tolags.

Her mener Gunnar selvfølgelig at et almindeligt Powerstroke 3 skind er enkeltlags (1 lag!), med forstærkerring.

 

Køb det skind du synes der lyder bedst UDEN at tænke holdbarhed. - Køb derefter en falam-slam pad og sæt på der hvor køllen rammer på dit stortrommeskind, og så burde det da kunne holde i lang lang tid!

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger Powerstroke 3 clear, og vil til enhver tid foretrække det fremfor Pinstripe. Det holder fint til dobbeltpedal - ingen problemer der! Og som de andre nævner, så har det langt bedre lyd.

Hvis du vil øge holdbarheden, så laver Evans noget a la Falam Slam, der bare er tyndere og ikke giver nær så meget klik. De fungerer fint. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Pinstipe lyder skod til BD efter min mening...

Den eneste måde, for at få den til at lyde godt, er at fylde sin stortromme med puder, ellers får du et BD skind der runger i evigheder.

 

Bare min erfaring med Pinstripe :-)

dét kan jeg så meget modvilligt modbevise, i og med Fisk's US costum bd står nede i kælderen et par etager under mig, med et balret PIN-stripe pg et næsmest ikke eksisterende frontskind, og den runger ski ikke!

 

til gængæld er der så meget bund i den når man hamrer til at huset rykker sig!!!!

ren rock ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg må jo indrømme at jeg for nyligt har måttet tage hatten af for pinstripe generelt. Med et af mine bands øver vi i et lokale hvor jeg låner et Gretsch Stop Sign sæt (i 20, 22, 8, 10, 12, 13, 16, 18...dog er der aldrig sat mere end 2 tammer op - heldigvis ;-) ) Det er ret balret med ridser og extra tomholdere og den slags(Og den fine feature, at der er konsekvent er tapet en øldåse fast på BD'en som askebæger :-) ), og skindene er alle pinstripe der er aldeles balrede....Ingen af dem er fra efter de begyndte at lave det lille runde mærke under "Remo" mærket....Men: Det lyder bare så forbandet fedt :uhm: Derfor fik jeg selvfølgelig lyst til at gå hjem og prøve det på mit et US Custom. Altså: jeg fandt de gamle smadrede pinstripe frem fra bunken og smækkede på...På bd'en har jeg dog monteret en dæmperring fra et Evansskind med gaffatape, for lige at gi det sidste(også rippet fra føromtalte Gretsch :tu: ) Mangler desværre et gammelt 16" Pinstripe før det er komplet, men altså: Det lyder bare helt rigtigt i mine øre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Pinstripe er okay.. Men synes dets lyd er ret *tjuf*, altså en meget hård lyd.

 

Powerstroke synes jeg giver mere bløde muligheder.. Så den ville jeg springe på!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg spiller altid selv med coatede powerstroke 3.... kanon skind.... men som sagt tidligere, så tænk på lyd og ikke holdbarhed....

 

det er jo ikke så fedt at have et skind der lyder ad helvede til, men som er så holdbart at du ikke kan slide det op.... :dev::-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
- Køb derefter en falam-slam pad og sæt på der hvor køllen rammer på dit stortrommeskind, og så burde det da kunne holde i lang lang tid!

Her vil jeg også anbefale en forstærkning fra Evans i "stof" - vidst nok lavet efter kevlarprincippet :)

Bemærk, at der også findes en plastikdims fra Evans - den gi'r "klik" :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg mener til evig tid at clear er bedre end coated (undtagen snare)

Det er da løgn.......... hvorfor fanden er der så så mange der bruger coated på alle skind... er det fordi deres "Skindsmag"

Coated gir bare en andeledes lyd en clear og mange vil også mene at de holder længere ... Coatingen er jo også en nødvendighed for folk der spiller med Whiskers

 

Men ang PS3 Vs. Pinstripe må jeg sige at det er en svær afstemning kommer vist meget an på din stortromme og din smag, har hørt mange BD der lød kanon med pinstripe men som mg04b18 siger har de måske en lidt hård lyd og en død lyd vil mange sige

 

Men hvis det var et skind til lynhurtig dobbeltpedaltæskning vil jeg nok sige powerstroke da det har den mest fokuserede og afdæmpede lyd efter min mening, og som samtidig er andvendeligt til meget forskellige "Stemninger"

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu