Tims trommer


Gæst chris

Recommended Posts

Gæst chris

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem i syndes er fedest. Tim Christensens nye trommeslager Olaf Skrinde eller hans gamle Laust Sonne.

 

 

 

Mvh

 

 

 

Chris :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem i syndes er fedest. Tim Christensens nye trommeslager Olaf Skrinde eller hans gamle Laust Sonne.

 

 

 

Mvh

 

 

 

Chris  :P

Tja... til hvad?

 

Jeg synes det er lidt sjovt at du støtter op om IKKE at lave afstemninger om hvem der er den fedeste trommeslager, og så selv lægger sådan en her :tu:

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Olaf, er fed nok. Jeg kan specielt godt lide hans setup med en 16x16 og 18x16 stående helt vandret og så rides hen over dem.

Han spiller fedt men jeg har ikke oplevet det der "wauuw" med ham, som jeg har med Laust Sonne.

Jeg vil nok sige Olaf. Han har nosser. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem i syndes er fedest. Tim Christensens nye trommeslager Olaf Skrinde eller hans gamle Laust Sonne.

 

 

 

Mvh

 

 

 

Chris   :P

Tja... til hvad?

 

Jeg synes det er lidt sjovt at du støtter op om IKKE at lave afstemninger om hvem der er den fedeste trommeslager, og så selv lægger sådan en her :tu:

 

Mvh

:D hørt

Link til kommentar
Del på andre sites

Laust Sonne er cool nok, men ham normanden og Tim Christensens nuværende setup er mere specielle end dygtige efter min mening...... :tu:

 

Jeg hørte dem live for en måned siden til Haze(festival i Harboøre), hvor de skuffede mig noget. Især den trommeslager har da ikke teknik for fem flade!

Link til kommentar
Del på andre sites

Laust Sonne er cool nok, men ham normanden og Tim Christensens nuværende setup er mere specielle end dygtige efter min mening...... :tu:

 

Jeg hørte dem live for en måned siden til Haze(festival i Harboøre), hvor de skuffede mig noget. Især den trommeslager har da ikke teknik for fem flade!

Jeg vil give dig ret i at Olaf Skrinde ikke er et teknisk vidunderbarn, men han har en helt igennem unik stil, som er svær at støve op andre steder. Og så passer hans vintagelyd/stil også ret godt ind i Tim's musik, som efter min mening er det bedste musik der nogensinde er blevet spillet/skrevet i DK af en dansker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Laust Sonne er cool nok, men ham normanden og Tim Christensens nuværende setup er mere specielle end dygtige efter min mening......  :)

 

Jeg hørte dem live for en måned siden til Haze(festival i Harboøre), hvor de skuffede mig noget. Især den trommeslager har da ikke teknik for fem flade!

Jeg vil give dig ret i at Olaf Skrinde ikke er et teknisk vidunderbarn, men han har en helt igennem unik stil, som er svær at støve op andre steder. Og så passer hans vintagelyd/stil også ret godt ind i Tim's musik, som efter min mening er det bedste musik der nogensinde er blevet spillet/skrevet i DK af en dansker!

Yeah al magt til Dizzy, men Tim og hans sukkersøde sjælere vil jeg ikke betale for at høre på.

 

Nu kender jeg ikke den tekniske betegnelse for det ENESTE trick han laver, men det er pænt næmt. En række slag i en bestemt rytme rundt på tammerne - pære nemt. Jeg synes nemlig ikke han varierér sit trommespil så meget.... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke den tekniske betegnelse for det ENESTE trick han laver, men det er pænt næmt. En række slag i en bestemt rytme rundt på tammerne - pære nemt. Jeg synes nemlig ikke han varierér sit trommespil så meget.... :)

Altså...! Hvad f...... har tricks at gøre med hvor sindsygt musikalsk manden spiller? Pærenemt...ja...at notere ned på noder, men ikke at udføre med et så sejt og groovy "grovswing" som han.

 

Jeg bliver altså lidt harm når en trommeslagers dygtighed skal gøres op i utroler og licks! I mine ører varierer og tilpasser Olaf sit spil til musikken, og ikke til egen tilfredsstillelse...en ting som MANGE trommeslagere kunne lære noget af.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Sonor.............det handler altså ikke altid kun om teknisk "fimseri", men oftest om at svinge godt til musikken. Nu ved jeg ikke hvor dygtig du selv er, men det er sgu synd for dig hvis du ikke kan tage til en koncert uden kun at fokusere på trommeslagerens kunnen alene. Sorry, men i nogle af dine indlæg, lyder det altså som om at du lider en smule af komplekser. :) ..............erge

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor føler alle sig trådt over tæerne, når man ser på hvad en trommeslager kan udrette teknisk....

 

Alt hvad jeg siger er, at Olaf-gutten ikke kan måle sig med Laust Sonne efter min mening! :)

 

JA, de kan begge holde rytmen og spille godt med bandet, men for helvede nævn mig lige en pro trommeslager, der ikke kan.

 

Jeg synes ikke der er noget vildt over nogen af deres "groove" - ganske standard, ikke noget kan man falde på knæer for som f.eks. Simon Phillips eller Steve Gadd.

 

Lige en sidste ting: Erge(ligt); hold nu op med at lyde som en gammel bitter mand og den barnlige "tror-du-selv-du-er-bedre"-attitude kan du holde for dig selv eller børnene i børnehaveklassen..... :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

Sonor............som du selv skriver" Laust Sonne er cool nok".............grrrr, Hva fanden laver det NOK der..................siger vist meget om dig. Drop din jeg-tror-jeg-er-bedre-end-alle-de-andre attitude, noget en musiker normalt smider fra sig i teenage-årene.........gå tilbage, tag et kig på dine indlæg og svar, og prøv så om du ikke kan forstå hvad jeg mener. Det er sgu helt ok at forholde sig kritisk, meen..........lugter nu lidt når det nærmest er hver gang man smider med prutter. I mine øjne er det sgu dig der er den gamle sure mand i dette forum :) ..............erge(ligt)

Link til kommentar
Del på andre sites

Meg White fra White Stripes kan ikke holde takten :)

 

Personligt kan jeg bedst li Olaf, mest af alt på grund af hans attitude og alt det. Tim Christensen kan blæse mig et stykke. Jeg var inde og se ham på Plænen i tivoli hvor nysende mennesker kunne overdøve hans udstyr så lavt var det. Og så gik man vel med spinkle håb om at han måske lige ville bryde ud i Waterline, Silverflame, Glory eller noget fra hans storhedstid, meeeeeeeeen nej! Tilgengæld var det en time med stillestående ballader og falset sang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Koncerten i Tivoli var ikke med et særlig højt lydniveau nej. Men det er der en grund til. Tivoli har visse regler der skal overholdes.

Der bliver aldrig spillet særlig højt i Tivoli.

At han ikke spillede Dizzy, synes jeg personligt er fedt (på den eller anden måde..!) Da han ligesom også er gået væk fra det der rockstar image.

Han fokusere på det han laver her og nu, og lever ikke på at spille gamle hits (som ER fantastiske! Misforstå mig ikke). Han kører sin egen stil nu og det giver jeg ham fuld respekt for!

At man så måske ikke helt kan lide hans nye stil.. Tja, det vel egentlig op til en selv. Sådan er det jo når musikere udvikler sig og finder ud på nye jagtmarker, for at udforske og afprøve deres ideer og tanker..

 

Alt respekt til Tim!

Link til kommentar
Del på andre sites

Meg White fra White Stripes kan ikke holde takten :)

 

Personligt kan jeg bedst li Olaf, mest af alt på grund af hans attitude og alt det. Tim Christensen kan blæse mig et stykke. Jeg var inde og se ham på Plænen i tivoli hvor nysende mennesker kunne overdøve hans udstyr så lavt var det. Og så gik man vel med spinkle håb om at han måske lige ville bryde ud i Waterline, Silverflame, Glory eller noget fra hans storhedstid, meeeeeeeeen nej! Tilgengæld var det en time med stillestående ballader og falset sang.

Jeg var også på plænen i Tivoli, og ja lydniveauet var ikke højt, men hva gør det? Jeg kunne høre hvad jeg skulle høre og sådan er det. Ser ingen grund til at man skal stå med ørepropper på for ikke at få ondt i hovedet som fx. på Roskilde.

 

 

Hvorfor føler alle sig trådt over tæerne, når man ser på hvad en trommeslager kan udrette teknisk....

 

Alt hvad jeg siger er, at Olaf-gutten ikke kan måle sig med Laust Sonne efter min mening! 

 

JA, de kan begge holde rytmen og spille godt med bandet, men for helvede nævn mig lige en pro trommeslager, der ikke kan.

 

Jeg synes ikke der er noget vildt over nogen af deres "groove" - ganske standard, ikke noget kan man falde på knæer for som f.eks. Simon Phillips eller Steve Gadd.

 

Lige en sidste ting: Erge(ligt); hold nu op med at lyde som en gammel bitter mand og den barnlige "tror-du-selv-du-er-bedre"-attitude kan du holde for dig selv eller børnene i børnehaveklassen..... 

 

Jeg giver dig ret, Sonor.

Laust Sonne kan holde takten, og Olaf kan holde takten.

De passer begge to fint ind i musikken, og i det hele syntes jeg at de er ret identiske.

Olaf har ét trick, et dobbelt sekstol-fill, som indeed er fedt, men jeg syntes bare ikke han "følger musikken ligeså meget op", som Laust Sonne.

Stadig vil jeg vælge Olaf, da han er sej, og han har nosser, og ikke så meget plidder pladder, men ville bare lige gøre opmærksom på at jeg har samme indtryk som Sonor.

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, men jeg kunne i hvertfald ikke høre en prut derinde, også selvom jeg stod relativt tæt på og nogenlunde i midten.

 

Alt respekt til musikere der udvikler sig, men han har før spillet Dizzy numre når han har spillet koncert. Hvis jeg vidste at han ikke spillede dem, så var jeg slet ikke taget derind, for så fantastisk godt kan jeg heller ikke li hans musik. Af samme grund tager jeg ikke ind og ser Kashmir fordi jeg kun kan li deres første album, og jeg tvivler på de spiller synderligt meget fra den skive.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg giver dig ret, Sonor.

Laust Sonne kan holde takten, og Olaf kan holde takten.

De passer begge to fint ind i musikken, og i det hele syntes jeg at de er ret identiske.

Olaf har ét trick, et dobbelt sekstol-fill, som indeed er fedt, men jeg syntes bare ikke han "følger musikken ligeså meget op", som Laust Sonne.

Stadig vil jeg vælge Olaf, da han er sej, og han har nosser, og ikke så meget plidder pladder, men ville bare lige gøre opmærksom på at jeg har samme indtryk som Sonor.

 

M

Det var bedre - jeg begyndte at fornemme, at folk nærmest "rottede sig sammen" imod mig..... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Rotter mig skam ikke sammen med nogen, det er jo ikke Robinson det her. Selv om bølgerne indimellem går højt, kan vi forhåbentlig tage det hele med et lille smil bagefter....... :) ..erge!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Jeg var også til koncerten på Plænen + til rockshow i forum for et par år siden. Timses musik holder udmærket... i radioen og i cd-afspilleren. Problemet er at han ikke når ½meter ud over scenekanten. Om han er bagmanden til DKs største rockorkester eller ej, så holder det altså ikke, når han står og hvisker til sig selv. Jeg synes også at koncerten på Plænen var for lav, men endnu værre var det, at han ikke formåede at få publikum med.

 

Laust Sonne er da klart fedest, men nok for selviscenesættende til Tim C.

 

D.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, men jeg kunne i hvertfald ikke høre en prut derinde, også selvom jeg stod relativt tæt på og nogenlunde i midten.

 

Alt respekt til musikere der udvikler sig, men han har før spillet Dizzy numre når han har spillet koncert. Hvis jeg vidste at han ikke spillede dem, så var jeg slet ikke taget derind, for så fantastisk godt kan jeg heller ikke li hans musik. Af samme grund tager jeg ikke ind og ser Kashmir fordi jeg kun kan li deres første album, og jeg tvivler på de spiller synderligt meget fra den skive.

prøv lige og hør her, alle i "Hvorfor-spiller-han-ikke-dizzy?"-freaks!

 

Tim Christensen er holdt op med at spille med Dizzy Mizz Lizzy, for snart 5 år siden! Han er gået solo nu, og det indebærer at han ikke spiller sammen med de gamle dizzy drenge mer'.

 

Det at han har startet forfra, betyder at han spiller noget andet musik, og at han ikke spiller Dizzy mere, hvis han stadig ville spille dizzy, ville han jo nok genforene bandet, men den ene er lagerarbejder, og den anden kører truck på de tyske highways. Du kommer IKKE til at høre mere Waterline!!! Køb CD'en, og så lad vær med at sæt forventningerne op efter et ENKELT nummer fra dizzy alderen! Det sker bare ikke mere!

 

Tim Christensen er Tim Christensen, og sådan er det bare!!

 

Jeg takker for nu, og håber i forstår!

 

Tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Heysan.

 

Jeg kan slet ikke forestille mig Laust spille på nye plade.... Olaf har som rasmus skrev en meget unik stil jeg synes er voldfed! Det ville ikke være den samme plade med laust bag tønderne............ Olaf har en federe stil, mener ikke specielt dygtig!? eller..., det kræver vel også lidt at finde en så fed stil. Jeg er meget tilfreds med Olaf på den nye plade. I starten var jeg lidt hmm.... mistroisk?, da det ikke var laust som på den gamle (jeg syns han har gjort det rigtig rigtitg godt med ham). Alt i alt sins jeg Olaf er for fed. En meget old school stil... Tjek det der program der vra på dr2 live fra bornholm - det er det fedeste fill i Catepillar!!! Hmm.... ser man det ligger man mærke til det. (ihverfald som trommer).

 

....btw, jeg skal se ham d 7 november :tu:

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Heysan.

 

Jeg kan slet ikke forestille mig Laust spille på nye plade.... Olaf har som rasmus skrev en meget unik stil jeg synes er voldfed! Det ville ikke være den samme plade med laust bag tønderne............ Olaf har en federe stil, mener ikke specielt dygtig!? eller..., det kræver vel også lidt at finde en så fed stil. Jeg er meget tilfreds med Olaf på den nye plade. I starten var jeg lidt hmm.... mistroisk?, da det ikke var laust som på den gamle (jeg syns han har gjort det rigtig rigtitg godt med ham). Alt i alt sins jeg Olaf er for fed. En meget old school stil... Tjek det der program der vra på dr2 live fra bornholm - det er det fedeste fill i Catepillar!!! Hmm.... ser man det ligger man mærke til det. (ihverfald som trommer).

 

....btw, jeg skal se ham d 7 november :D

 

Hilsen Mathias

Da jeg hørte pladen tænkte jeg den trommemæssige fedeste sang er

Isolation Here I Come. men det er laust der spiller den jeg syndes han er

en del vildere en Olaf. Han er fin nok og har et cool skæg men jeg tror man

gør ham en del sejere en han enlig er pga. Hans stil :tu:

 

 

 

Mvh

 

 

 

 

 

Chris

Link til kommentar
Del på andre sites

Hep!!

 

Jeg bringer lige tråden op igen, for jeg var nemlig til koncert med Tim i fredags i Kolding.

Det var med en vis skepsis efter alle de kritiske indlæg her på forummet, men det blev gjort så meget til skamme!!!

 

Tim har absolut intet problem med at komme ud over scenekanten. Og Olaf imponerede for vildt. Manden har jo både energi, dynamik og variation, så det basker - ja, jeg vil gå så vidt som til at sige, at det er den bedste koncertoplevelse, jeg har haft i år endnu!

 

Tromme-/teknik-mæssigt bruger Olaf måske ikke vanvittig mange powerfills - til gengæld spiller han så mange varierede ting der bakker musikken 100% op. Jeg mener, at Olaf er en af de mest musikalske rocktrommeslagere, jeg længe har hørt!

 

Hvis I får chancen, så tjek ham ud live, for pladen er god - men det er live, at man virkelig hører hvad han kan! Og som bonus oplever man så også et virkelig sammenspillet band, der groover sindssygt fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu