Clamp..


Gæst

Recommended Posts

Hey..

 

Jeg kan ikke rigtig gennemskue systemet i en clamp (doooooh!!!)

 

Nogen der kan tegne og forklare lidt for mig?

 

Kan de sidde på hvad som helst, og hvordan får man dem lavet til bækkenholdere, og hvordan til trommeholder?

Link til kommentar
Del på andre sites

En standard clamp er en holder på ca. 20 cm hvor der er i begge ender kan spændes et rør(som kan være et bækkenstativ, bækkenholder whatever...) på, så de er paralelle. Hvis du fx vil ha en tomholder, spænder du clamp'en på et stativ og sætter en tomholder på. :hmm:

 

Men der er mange varianter, her er nogle af TAMA's :-)

Redigeret af Fisk
Link til kommentar
Del på andre sites

En standard clamp er en holder på ca. 20 cm hvor der er i begge ender kan spændes et rør(som kan være et bækkenstativ, bækkenholder whatever...) på, så de er paralelle. Hvis du fx vil ha en tomholder, spænder du clamp'en på et stativ og sætter en tomholder på. :hmm:

 

Men der er mange varianter, her er nogle af TAMA's :-)

:-):-)

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

En standard clamp er en holder på ca. 20 cm hvor der er i begge ender kan spændes et rør(som kan være et bækkenstativ, bækkenholder whatever...) på, så de er paralelle. Hvis du fx vil ha en tomholder, spænder du clamp'en på et stativ og sætter en tomholder på. :hmm:

 

Men der er mange varianter, her er nogle af TAMA's :-)

Okay.. men kan man sætte forskellige tamholdere på? Har kun set dem med en "pind"..

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay.. men kan man sætte forskellige tamholdere på? Har kun set dem med en "pind"..

Som sagt findes der forskellige. De fleste er lavet til at der kun skal kunne sidde en bækkenarm fx. Men der findes også clams der har tre "led" så man fx kan sættet et om bækkenstativet og to om bækkenarme.

 

Man kan også bruge dem til at sætte tamholdere på, jep. Det kræver dog meget af stativet der skal holde tammerne, hvis man skal have to tammer på en clamp.

Det gode ved clamps er at man kan udvide sit stativ-setup uden at det fylder meget mere og man kan få bækkener til at sidde steder man ellers ikke ville kunne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak.. Det hjalp meget..

 

Jeg regner med at poste nogle billeder på et tidspunkt, så vil jeg høre jer om I har nogle smarte idéer til steder jeg med fordel kan bruge clamps.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu