Godt Valg?


Gæst Broadmore

Recommended Posts

Gæst Broadmore

Hey. Jeg er ny her så jeg er ked af det hvis jeg poster et forkert sted, men jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med angående en lilletromme. Jeg ville høre om der er nogen der har gode erfaringer med en Mapex Black Panther snare til 4195kr.? Jeg overvejer nemlig at købe den. Kan du anbefale den?

post-9-1147439251_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst V.I.P.
hvilken snare er ikke rund???

Sad også lige og suttede min storetå i forundring over at dette stykke fantastiske hardware ligefrem er rund :P ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Har for nyligt stået og savlet over en Black Panther inde i Pro Drums....

Hvis jeg havde råd var den min :P Har dog fået lovning på at hvis jeg ikke kan lide lilletromme som følger med det sæt som lige har bestilt, kan jeg få Pantheren, for lidt ekstra mønt.

Hvis du syntes den er fed og du har pengene så køb.

Link til kommentar
Del på andre sites

Achermann har en Black Panther... Den lyder godt nok svedig..

Jeg er ikke lige inde i om der er forskel på BP-trommerne, mener nemlig at de både fåes i Ahorn og metal.. Ved hvertfald at den Black panther jeg har hørt lød fantastisk..

Link til kommentar
Del på andre sites

Black Panther trommerne er IHO fremragende, men det er lyden, der afgør om netop den model, kan anbefales til Broadmore...

 

Jeg har selv en BP 14" x 6½ håndhammeret bronze, som jeg er super glad for. Den er i øjeblikket min nr.1 lilletromme. Den vinder bl.a. over mine to Supraphonic og et par håndfulde Pearl, GAM, Rogers, Gretsch, DW og Premier trommer.

Men det er i sidste enden en smagssag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Achermann har en Black Panther... Den lyder godt nok svedig..

Jeg er ikke lige inde i om der er forskel på BP-trommerne, mener nemlig at de både fåes i Ahorn og metal.. Ved hvertfald at den Black panther jeg har hørt lød fantastisk..

Præcis.. Jeg har modellen i ahorn med guldhardware - 14"x5½". Den er sindssygt fedt, og jeg skiller mig nok aldrig af med den. Det er virkelig fede lilletrommer, også til prisen. Så er det bare at beslutte sig for, om kedlen skal være ahorn, messing el. andet... :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Broadmore

Tak for de mange svar.

Problemet er for mig at jeg bor på Bornholm så det er ikke altid lige til at komme til at prøve noget eftersom den musikforretning vi har her over, stort set kun er fokuseret omkring guitar. Jeg kender ikke så meget til Brass lyden, så måske skulle jeg bare gå for at få den i Ahorn. Syntes bare til tider det kan blive lidt kedeligt.

Redigeret af Broadmore
Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal vel vælge ud fra materialernes grundliggende lydkarakter:

 

Metal: Meget diskant, meget klang og volumen, agressiv lyd.

 

Aluminium: Ligesom ovenståede men mere tørre i lyden.

 

Messing: Ligesom metal, men lidt blødere i lyden ('too muddy' sagde Bonham).

 

Bronze og kobber: Ligesom ovenstående men endnu blødere. Har nogle af egenskaberne fra trætrommer.

(Fantastiske materialeer, kan bruges til alt: Masser af aggressivitet, crack og volumen blandet med det fyldige træ-agtige).

 

Birketræ: Lys og frisk lyd. Lettere agressiv.

 

Ahorntræ: Lækker hi-fi-agtig-lyd. All-round.

 

Mahogni: Dyb og mørk lyd. Vintage.

 

etc.

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Metal: Meget diskant, meget klang og volumen, agressiv lyd.

 

Messing: Ligesom metal, men lidt blødere i lyden ('too muddy' sagde Bonham).

 

Birketræ: Lys og frisk lyd. Lettere agressiv.

 

Ahorntræ: Lækker hi-fi-agtig-lyd. All-round.

Hej

Jeg er desværre ikke helt enig med Kristian i beskrivelserne af materialer... :tu:

 

Efter min mening skulle der have været byttet om på egenskaberne for metal (stål) og messing.

Og der skulle byttes om på Birk og Ahorn beskrivelserne.

 

Resten passer fint ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey..

Har selv en black panther lilletromme (den med hieroglyfferne) og kan kun anbefale den videre!!! :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu