De Cd'er En Trommerslager Skal Eje


loeb

Recommended Posts

Led Zeppelin I - den første:

Genialt trommespil Bonzo leverer, lyt f.eks. til nummeret "Good times, bad times", der bliver der banket på fantastisk vis!

 

Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf

Kræver ikke så meget forklaring, Dave Grohl når han er bedst!!

 

:)

Redigeret af Limpkin
Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

kommer her :tu: :

Metallica - Master Of Puppets

Metallica - And Justice For All..

Metallica - Ride The Lightning

Metallica - Kill'em All

Metallica - St. Anger

 

Så var det vist det...hehe

Hehe - ikke for at dizze alt for vildt, men hvad er det ultimativt fede for en trommeslager ved at lytte til metallica? :P

 

Jeg bakker også op omkring Steely Dan's plader Gaucho og Aja. Der medvirker som sagt slagere som Steve Gadd, Bernard Purdie og Jeff Porcaro. Så synes jeg også du skulle lytte til diverse Paul Simon plader. Steve Gadd er med på flere af dem. Jeg ved du har øvet lidt på 50 ways to leave your lover, uden at have hørt den. Det skal du tage at gøre, den er så funky, groovy og svedig.

 

Hilsen Mikkel

 

ps: er du hjemme i weekenden? Der er vist fest i Ollerup???!! :):D

Redigeret af Mr. Morkel
Link til kommentar
Del på andre sites

Er på vej til london - eller skal afsted om et par timer.. Så er detsvære ikke hjemme til weekenden.. :rock: Men kommer hjem onsdag-torsdag og så skal der satme festes :tu: Men der er da ivertifald en masse cd ide'er jeg lige vil tjekke ud mens jeg er i det kolde england.. :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe - ikke for at dizze alt for vildt, men hvad er det ultimativt fede for en trommeslager ved at lytte til metallica? :rock:

Tjah hvad med det faktum at Lars Ulrich har været en kæmpe indflydelse på hele heavy metal genren siden 80'erne?!!!!!

men ok jeg kan se du ikke var født dengang.... :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Thjaaa et par stykker som jeg synes høre til -

Metallica -kill'em all

Metallica - ...And justice for all

Slayer - Reigning blood(kan ikke lige huske om det er rigtigt)

Nirvana - Nevermind

Disneyland after dark - No fuel left.....

Fear factory - Absolete

At the gates - Slaugter of the soul

Sepultura - Arise

 

 

Kommer sikkert på flere...

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

The Who - Live In Leeds.... Keith Moon, crazy!

Genesis - Second's Out.... den måde Phil Collins holder sammen på Supper's Ready / Apocalypso in 9/8 er jo uhyggelig. Og Cinema Show med lidt drum duet mellem Phil og Chestor Thompson er også godt.

Sting - Ten Summoner's Tales.... Vinnie C er for vild på den plade, Seven Days!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjah hvad med det faktum at Lars Ulrich har været en kæmpe indflydelse på hele heavy metal genren siden 80'erne?!!!!!

men ok jeg kan se du ikke var født dengang.... ;)

Det er sandt jeg er årgang 87, men derfor kan jeg vel sagtens høre musik fra før min tid, hvilket man også kan læse ud fra de bands jeg anbefaler johs. ;) Og som sagt var det ikke for at disse Lars U eller matallica drengene. Jeg er ikke i tvivl om at lars har haft en stor indflydelse på trommeslagere og metal-genren siden hen. Det er jo meget subjektivt det her emne - men mht metallica synes jeg bare ikke trommerne er så vildt interessante. Og det er ikke fordi jeg ikke er til "hårdere" musik, men metallica er ikke interessant for mig som lytter. Men nevermind - det er jo ikke det topic er omkring.

 

Men Johs - du skal også tage at høre noget Mahavishnu Orchestra med Billy Cobham på trommer. De er for vildt svedige...

Link til kommentar
Del på andre sites

Reign in Blood med Slayer (Dave Lombardo når han er allerbedst)

 

Far beyond Driven med Pantera (Vinnie Paul er bare en mega geilet trommeslager)

 

Songs for the deaf med QOTSA (Behøver jeg at sige noget???)

 

Black Sabbath med Black Sabbath (dejlige trommer på hele albummet men især på The Wizard)

 

Chaos A.D med Sepultura (Igor Cavelera har sgu bare et eller andet specielt over sig)

 

Der er sikkert mange flere, men kan ikke lige komme i tanke om dem nu

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Gæst Anderz

Der mangler stadigvæk:

 

Motorhead: Overkill, Ace of Spades og Live at Hammersmith

 

Så er der lige: Gene Krupa ikke at forglemme. Carnegie Hall kan varmt anbefales selvom den er fra 1938.

 

Metallica: Master of Puppets og And Justice for all.

 

Hvis ikke Lars har betydet noget så tag og lyt efter. Enough said on that :lol:

 

Cream kan heller undgåes

 

Lidt Jimi Hendrix med Mitch Mitchell måske.

 

Megadeth's første trommeslager på Killing is my Business og Peace Sells Gar Samulson var utrolig og en smule bedre teknisk end Lars. Faktisk vil jeg vove at sige Lambardo go home. Lyt til de Remixede udgaver af de 2 albums.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Anderz

Men glemmer vi ikke et band eller 2??

 

Ikke så meget teknisk men alligevel nødvendigt at have i samlingen?

 

AC/DC fo pokker. Simplet stabilt spil har også noget at sige!!

Link til kommentar
Del på andre sites

uhh..

 

der er mange..

 

her kommer et par stykker fra hoften..

 

jeff buckley - grace

beatles - rubber soul

steely dan - aja (faktisk alt hva de har lavet :cigar:

ridin thumb - 21th century funk (klaus menzer... DERFOR!!

 

PEACE :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøver at finde nogle uden at gentage :)

 

-Kashmir - Det hele ( :D ), men især The Good Life, Cruzential og Zitilites.

 

-The Roots - Phrenology.. Super tight og funky trommespil..!

 

-SP Just Frost - Get In the Groove.. Søren "Blackfoot" Frost..

 

-Tim Christensen - Live at Abbey Road Studios

 

-Red Hot Chili Peppers - et af de fire nyeste.. :P

 

-Jazzkamikaze - Mission I.. Ung nordisk jazz der virkelig funker! :P Svenskeren Anton Egger på trommer..

 

Vender sikkert tilbage med flere.. Puuh ha, det bliver dyrt hvis man skal eje alle de cder fordi man er trommeslager.. :lol:

 

Med venlig hilsen

Niels Rolighed

Link til kommentar
Del på andre sites

...For nu at nævne en plade hvor det fede IKKE er at de spiller mega højt og hurtigt... :tu:

Pat Metheny: "Bright Size Life" (trio med Jaco Pastorius og Bob Moses).. Vanvittig musikalsk trommespil efter min mening, og ligeledes sindssygt fedt sammenspil de tre imellem... Metheny og Jaco er jo nærmest én og samme person! Den har jeg godt nok lyttet meget til.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Min liste over fin fin skøn musik for mit vedkommende gennem tiderne;

 

 

The Beatles - "Revolver". Tjek Ringos spil på "Tomorrow never knows". Første gang i historien man hører det beat på en plade. Mmmmm..

 

Miles Davis - "The complete concert". For satan hvor Tony Williams bare spiller LORTE godt.

 

Led zeppelin II - Hmmm. Det lyder bare godt jo.. energi og power

 

Fielfraz - "Slick". Sjovt trommespil der i forhold til tiden er et par år længere fremme når vi snakker dansk musik.

 

Torties - "Torties". To trommeslagere der swinger sammen på den fede måde..

 

Og vi kunne blive ved..

Greetings Falken

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjah, der er jo masser at tage fat på, men en plade som jeg personligt ikke kunne leve uden, har spillet til et utal af gange (specielt for nogle år siden), grædt snot til og hoppet rundt til er Miles Davis' Kind of Blue. Den skive er bare uundværlig for en hver trommeslager og musiker i det hele taget. En milepæl indenfor jazz, modal'ens bedste og så fordi Jimmy Cobb levere det fede.

 

Less is more - fy for satan, det svinger!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
rock:

TooL - alt hvad de har lavet

The Mars Volta - fantastisk energi

Led Zeppelin - en selvfølge

Incubus - meget inovativt trommespil, på alle plader.

 

 

funk/fusion og Jazz:

Tower Of Power - the Garibaldi pocket groove :P

Ridin' Thumb - generelt super sublimt sammenspil på alle plader

stevie wonder - har lavet meget der svinger umenneskeligt godt

Jamiroquai - Derrick Mckenzie er en fantastisk slager

chick corea - alt

miles davis - alt

John Scofield

 

 

 

metal:

Meshuggah: Thomas Haake er uden tvivl den mest vanvittige metal slager derude... syncoperede polyrytmiske rytmer i 11/8 osv... han er en trommeslager alle burde høre uanset om man er jazz nørd eller metalhead..

Into The Moat: mathcore.. sindsygt..

Dillinger Escape plan

Scamp

Between the Buried ánd Me

Decapitated

lamb of god

PERFEKT! :) - Næsten!

 

Sys du lige der mangler DMB på den liste? og hvad med RUSH? - og self Dream Theater..

 

Og har nogn hørt det polske Band INDUKTI? Tjek det ud! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Uhuu det varmer en gammel rotte´s hjerte når Kusk omtaler Genesis dobbelt live lp "Seconds Out"....det er fedt. Den tidligere YES trommeslager Bill Bruford er også med i dette set-up...

 

Ellers må jeg nævne ELP Emerson Lake & Palmer, Carl Palmer var vel datidens Buddy Rich, hvad angår hurtighed og teknik, om man så kunne lide det er en anden sag.

 

Deep Purlpe og lille Ian Paice.....tjek lige "Strange Kind of Woman" i live versionen.....han banker altså stortromme med en præscision der er forrygende.....

 

Hvorfor nævner ingen vores allesammens Alex Riel.....han er da om nogen anden eksponent for stilfuld og tight Jazz trommespil, og han har altid opført sig som en gentleman.....vi kunne lære noget..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu