Et øvelokale Bliver Til!


Recommended Posts

  • Svar 238
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kunne du måske lokkes til at måle dit IKEA Corras indvendig?

 

Jeg overvejer nemlig at købe sådan 2 og så montere rackskinner. Men så vil jeg givetvis skulle cutte lidt af siderne?

Du kan godt smide 19" rack ind, men tror ikke du kan skære af siderne. Det er ligesom hult materiale det er lavet af :tu:

 

Som jeg husker det er der en anelse frigang når man sætter et 19" et eller andet derind.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 måneder senere...
  • 3 uger senere...
Gæst jon petersen

Gammel tråd, lækkert arbejde!

 

Som sundhedsapostel vil jeg dog advare lidt mod de rammer med rockwoolbats i - det støv, der drysser ud af sådan noget rockwool er rigtigt dårligt for lungerne, hvorfor alt arbejde med rockwool på byggepladser da også foregår med maske på.

 

Derhjemme er dit rockwool i væggene pakket ind i plastic og sidenhen vægge med tapet og maling - og den tæthed kan lidt bomuldsstof altså ikke hamle op med.

 

Jeg vil derfor anbefale at man bruger noget andet til lyddæmpning på denne måde. Træfibre, papirfibre, uld, bløde masonitplader, Rockfon-plader. Bare noget andet.

 

Venligst

 

Kloge-Åge

Link til kommentar
Del på andre sites

Gammel tråd, lækkert arbejde!

 

Som sundhedsapostel vil jeg dog advare lidt mod de rammer med rockwoolbats i - det støv, der drysser ud af sådan noget rockwool er rigtigt dårligt for lungerne, hvorfor alt arbejde med rockwool på byggepladser da også foregår med maske på.

 

Derhjemme er dit rockwool i væggene pakket ind i plastic og sidenhen vægge med tapet og maling - og den tæthed kan lidt bomuldsstof altså ikke hamle op med.

 

Jeg vil derfor anbefale at man bruger noget andet til lyddæmpning på denne måde. Træfibre, papirfibre, uld, bløde masonitplader, Rockfon-plader. Bare noget andet.

 

Venligst

 

Kloge-Åge

 

Nu tror jeg lige vi slapper lidt af! ganske rigtigt er det ikke specielt sundt at indånde, men hvis bats'ne er rammet ind og der er stof ud om, så holder det jo på det hele, sådan noget hænger jo på mange arbejdspladser i dag og med mindre man bruger sine hjemmelavede lydbat's som bækkener så støver de jo heller ikke. Så ro på, du skal satme suge til, hvis du vil ha stenlunge af en lydbat's der hænger stille og roligt på væggen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jo-Jo, jeg slapper af. Jeg siger jo også bare at jeg vil advare lidt imod indåndning af Rockwool - støv. Ligesom jeg iøvrigt læser det som om flere af brugerne, på den side som Kristian linker til, gør.

 

Ihvertfald uforseglet. Og sådan en gang bomuldsstof forsegler altså ikke noget, det er meget mindre partikler, vi taler om. Og tro mig, en 22" der buldrer derudaf er ligeså god til at ryste støv ud af sådan noget med som en tæppebanker.

 

Rockfon er af samme årsag malet, så det ikke drysser.

 

Så, jeg slapper af igen!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...
  • 5 år senere...

Så tror jeg ikke at Jørgen har prøvet at øve i januar Y-Bigsmile.gif

 

Nu har jeg som sagt haft bunker i 1 1/2 år, og temperaturen ændrer sig, måske ikke meget, men nok til at der er ret stor forskel på vinter og sommer.

 

Én vinter havde jeg to varmeblæsere stående ca. 50 cm. fra min ryg, for at holde varmen (i min sweater!). Her i sommermånederne er det slet ikke nødvendigt med varme når man øver, bare man er aktiv. Faktisk er det superfedt på de varme dage, at have et øvelokale der er til at holde ud at spille i rent temperatur/fugt mæssigt.

 

TOPIC REBORN!

 

Er det helt umuligt at varme sådan et rum op, så det bliver behageligt at være derinde, når det er koldt udenfor?

 

Hvor ofte har det været sådan, at du skulle sidde med varmeblæsere på den måde?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

TOPIC REBORN!

 

Er det helt umuligt at varme sådan et rum op, så det bliver behageligt at være derinde, når det er koldt udenfor?

 

Hvor ofte har det været sådan, at du skulle sidde med varmeblæsere på den måde?

 

Ved ikke om du skal sidde ved den, men den skal helst køre i hvert fald.

 

Jeg vil så sige, at det gør en stor forskel om man cykler sig varm før man går derned, eller bare stadig ud af en bil.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Ved ikke om du skal sidde ved den, men den skal helst køre i hvert fald.

 

Jeg vil så sige, at det gør en stor forskel om man cykler sig varm før man går derned, eller bare stadig ud af en bil.

 

Helt sikkert!

 

Mit band og jeg står at skulle sige ja/nej til en bunker ved flintholm i morgen, og vi øver primært i weekender.

 

Derfor vil vi gerne høre, om det er din erfaring, at man kan opretholde en nogenlunde stabil stuetemperatur ved at have et varmeapparat kørende en kold weekend om vinteren? Du har måske været derude i så korte tidsintervaller, at det er svært at vurdere?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Helt sikkert!

 

Mit band og jeg står at skulle sige ja/nej til en bunker ved flintholm i morgen, og vi øver primært i weekender.

 

Derfor vil vi gerne høre, om det er din erfaring, at man kan opretholde en nogenlunde stabil stuetemperatur ved at have et varmeapparat kørende en kold weekend om vinteren? Du har måske været derude i så korte tidsintervaller, at det er svært at vurdere?

 

Det kan man sagtens - og jo flere man er, jo lettere bliver det at holde varmen. Men regn med et godt strømforbrug :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

 

Det kan man sagtens - og jo flere man er, jo lettere bliver det at holde varmen. Men regn med et godt strømforbrug :-)

 

Hæhæ, ja. Det er vist ikke til at komme udenom.

 

 

Bandet og jeg har været i gang med at bore huller til akustikregulering til vægge og loft (består af en kombination af træramme/rockwool/rockfon), og vi nærmer os derfor tiden, hvor vi skal beslutte os vedrørende gulvet i bunkeren. Derfor kunne vi godt tænke os at høre, om du mon synes termofeldt på gulvet var pengene værd, og om du kan vurdere, hvorvidt det rent faktisk hjalp mht. komfort, fodvarme og akustikken i rummet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu