Silver Sealer?


Gæst tommy the cat

Recommended Posts

Gæst tommy the cat

jeg ligger inde med et gammelt sæt og jeg aner ikke hvilket mærke det er, og nu skal jeg til at renovere det. jeg piller coatingen af og fjerner limresterne, pudser kedlen meget forsigtigt og så tror jeg den får noget voks behandling/voksfarve ting bagefter..

 

men er der nogen der ved hvilke gamle mærker der ellers bruger silver sealer for det er der nemlig på dem.. jeg har ikke mulighed for at tage billeder men reiferne der sidder på er ikke støbt men nogle gamle pressede reifer af en slags og stemmeskruerne er fladkerv ligesom sonor har kørt med.. kedlen er ret tynd og i noget halvmørkt træ(ved ikke om træfarven er aldersbetinget)

 

 

men hvis der er nogen der ved noget så ville jeg blive glad.. ved godt at det er sparsomme infomationer og at billeder ville hjælpe

:lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tommy the cat

jeg ved godt at billeder selvfølgelig ville hjælpe en del men det kunne jo være at der var nogen der vidste noget ud fra ovenstående.. :D men ellers laver jeg en ny tråd hvis jeg engang om lang tid skulle få mulighed for at fotografere sættet..

mht. lugsne så er de kun fæstnet et sted, nemlig midt på kedlen og igennem det fæstnested/lug går der så et rør med gevind til stemmeskruerne... det hele er lidt spinkelt...

 

 

håber at der er nogen der har nogle gode bud :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er i øvrigt en skæg historie: Da Gretsch i sin tid startede med at silver seale trommerne var det fordi, trommerne simpelthen var grimme indvendig. Det var først derefter, at Gretsch fandt ud af, at det gjorde noget specielt ved lyden

Det er nu ikke helt rigtigt - men historien er da meget god. Da Gretsch omkring 1957 begyndte at male trommernes indersider med den sølvgrå maling var det for at gøre dem mindre fugtabsorberende indvendig. Den rå Gretsch-trommes inderside har den lyse naturlige ahornfarve med den åretegning, der kendetegner denne træsort og Gretsch har selv utallige gange understreget, at silversealeren på ingen måde har til hensigt at skjule inferiørt træ. Det er dog helt korrekt, at det er almindeligt accepteret, at silversealeren tilsyneladende har en gunstig virkning på trommernes resonans.

 

Bedste hilsner

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg havde også et meget gammelt Yamaha sæt (serie no. 7xx) en kort overgang som også var malet indeni, men der var engang én der bildte mig ind at Gretsch er de eneste der har brugt/bruger silver sealing... om det er rigtigt ved jeg ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg havde også et meget gammelt Yamaha sæt (serie no. 7xx) en kort overgang som også var malet indeni, men der var engang én der bildte mig ind at Gretsch er de eneste der har brugt/bruger silver sealing... om det er rigtigt ved jeg ikke.

Ja, hovhov.....det var vist kun til låns ;)

Serienummeret er forøvrigt 903 og ganske rigtig Jonas. De er nemlig også malet indeni. Her er lige et billede.

Tommy- det kunne nu være rart med et par billeder ;-)

yam5.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tommy the cat
Ja, hovhov.....det var vist kun til låns ;)

Serienummeret er forøvrigt 903 og ganske rigtig Jonas. De er nemlig også malet indeni. Her er lige et billede.

Tommy- det kunne nu være rart med et par billeder :P

ja det ville jo godt nok lette det hele en del... må se hvad jeg kan gøre...

 

 

og til mr. morkel så var det et godt bud men ikke det rigtige desværre... men tak alligevel

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu