Sign in to follow this  
Acoustika

Acoustika's Logbog

Recommended Posts

Acoustika's Trommeri Log

Skiftede for nogle måneder siden fra et Pearl export sæt til et

Tama Starclassic Performer i Dark Cherry Fade.

Sådan et skift i udstyr gir en lyst og motivation til at komme videre med sit trommespil, sååååå det bar' lææææææækker.

Jeg har spillet i mange år og er vel sådan halv teknisk :-)

Jeg har alle dage øvet meget på mine håndteknikker, dvs.

Enkeltslagshvirvlen er blevet øvet meget, paradiddl'er er øvet meget,

Dobbeltslags hvirvel er øvet meget.

Men disse har været meget som figurøvelser og har nok sprunget lidt for let over at øve dem med Accent'er forskellige steder så tror jeg skal lidt igang med det, nogen der har de ultimative øvelser her????.

Jeg synes selv at mine fodteknikker halter lidt bagefter mine håndteknikker og er noget jeg prøver at gøre noget ved, men jeg står i den situation, som sikkert mange andre, at jeg ikke har mulighed for at øve på hele sættet hver eneste dag, lidt træls men gør det så tit jeg kan komme til det.

Har overvejet at købe et El-sæt så jeg kan øve noget mere herhjemme uden at det larmer, hvad siger i???

Ellers så øver jeg 2-3 gange i ugen med mine bands, men det er jo ikke så meget teknik der blir tid til at øve, for her skal numerene så øves.

Jeg er også begyndt at lege lidt med stick tricks, men det er sgu svært, nogen der har nogle gode tricks og nogle gode forklaringer på hvorledes de udføres, eller endnu bedre video af det.

Der har en gang i en tråd et sted været noget oppe med lidt video klip af en eller anden fyr som er helt vild... hmm...

Hey!!! Godt indlæg!!!

Jeg glæder mig selv til at købe nyt, for lydens men også for lystens skyld!!!

Jeg har også selv overvejet og overvejer stadig at købe et el-sæt, for at øve på, men er ikke kommet til nogen konklusion ednu ud over at jeg skal have et nyt akustisk først!!!!

Der er et emne der hedder Tabu: Digitaltrommer, som jeg har lagt ind, hvor der står nogen kommentarer til det...

Jeg øver sjovt nok omtrent lige så meget som du gør og har også nogen mindre fodtekniske problemer og dobbeltslags-vanskeligheder, som jeg prøver at rette op på...

Jeg har en lille øvelse som jeg selv lige har brugt!!! Dette er en øvelse i 8.-dels trioler med accenter og dobbeltslag!!!

Rlr lrl Rlr lrl - Rll Rlr lrl Rll - Rll Rll Rll Rlr - llR llR llR llR

De store R'er er makerede og du kan med tiden sætte storetrommen med på alle markeringer og hihat på 2 og 4, eller 1 2 3 4, som du nu synes det er sværest!!!!

Håber du kan bruge dem

Men disse har været meget som figurøvelser og har nok sprunget lidt for let over at øve dem med Accent'er forskellige steder så tror jeg skal lidt igang med det, nogen der har de ultimative øvelser her????.

Jeg vil bare sige, du skal prøve at smække nogle accenter ind hist og pist, så skal du bare se løjer :-) Altså i paradiddlerne.

Jeg er også begyndt at lege lidt med stick tricks, men det er sgu svært, nogen der har nogle gode tricks og nogle gode forklaringer på hvorledes de udføres, eller endnu bedre video af det.

der er kun en ting at sige......ØV DIG.......gør den samme ting en million gange.....så sidder den der for evigt......

Guest V.I.P.

Her er den ultimative tråd .. heheh.. :tu:

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=4436

mvh André

Hey!!! Godt indlæg!!!

Jeg glæder mig selv til at købe nyt, for lydens men også for lystens skyld!!!

Jeg har også selv overvejet og overvejer stadig at købe et el-sæt, for at øve på, men er ikke kommet til nogen konklusion ednu ud over at jeg skal have et nyt akustisk først!!!!

Der er et emne der hedder Tabu: Digitaltrommer, som jeg har lagt ind, hvor der står nogen kommentarer til det...

Jeg øver sjovt nok omtrent lige så meget som du gør og har også nogen mindre fodtekniske problemer og dobbeltslags-vanskeligheder, som jeg prøver at rette op på...

Jeg har en lille øvelse som jeg selv lige har brugt!!! Dette er en øvelse i 8.-dels trioler med accenter og dobbeltslag!!!

Rlr lrl Rlr lrl - Rll Rlr lrl Rll - Rll Rll Rll Rlr - llR llR llR llR

De store R'er er makerede og du kan med tiden sætte storetrommen med på alle markeringer og hihat på 2 og 4, eller 1 2 3 4, som du nu synes det er sværest!!!!

Håber du kan bruge dem

Hey. Ja paradiddler er gode øvelser, men husk også at vende dem om (ved ik om det var indforstået. Hvis det var, glem det her :rock:) f.eks. Hvhvvhhv bliver til Vhvhhvvh.. bare et godt råd, så du får trænet højre og venstre ligemeget :P

Og hvis jeg lige må komme med en af de hjemmestrikkede: B)

(16-dele) HvvhvvHvvhvvHVhh vhhVhhvhhvhhVHvv og prøv at vende den om.. :)

Venlig hilsen Sune

Guest V.I.P.

Prøv det her :

BD skal være på 1 og 3 i 4/4-rytme

spil så det her ovenpå:

Hvh Vhv Hvh Vhv Hvh Vhv Hvh Vhv (...)

Simpelt og fedt :rock:

mvh André

Hey.. En bedre øvelse - koordinationsmæssigt er, hvis du spiller 4-dels trioler med BD (4/4-takt) - og dernæst spiller almindelig 16'dele på snare - paradiddler osv... Du ka oz spille den som 6/8, så du spiller BD på 1 - 3 - 5. Og så spiller alm. kvartoler i 16'dele - som var det en almindelig 2/4-delstakt... Det træner både din teknik og koordination

Hey.. En bedre øvelse - koordinationsmæssigt er, hvis du spiller 4-dels trioler med BD (4/4-takt) - og dernæst spiller almindelig 16'dele på snare - paradiddler osv... Du ka oz spille den som 6/8, så du spiller BD på 1 - 3 - 5. Og så spiller alm. kvartoler i 16'dele - som var det en almindelig 2/4-delstakt... Det træner både din teknik og koordination

*host* 3 år gammel tråd..... *host* -_-