Evans Rip-off


Malte Hvid

Recommended Posts

nu var jeg nede i aage og få mig en ny falam slam, men de havde kun dem fra evans ;-) så den købte jeg og opdagede der var to "klistermærker"

 

hvad skal jeg med to? skal de sættes hver sin side af skindet eller hvad?

og hvorfor er de så tynde når remo´s næsten er lavet af stof???

 

og nej, jeg har ikke købt til dobbeltpedal...

Redigeret af custom_guy
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik også sådan nogle ifm. med køb af mit Evans EMAD skind, og den eneste funktion er at de skal beskytte skindet en lille smule mere end eller, men ved ikke hvor meget de holder, da det jo kun er klistermærker ;-) Har nu k-bt nogen røde vinyl sataner fra Gibraltar, som giver godt med klik og er pænt tykke, så skindet skulle holde længere :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Evans' clickpads holder pisse godt! Det er fordi Remo er skod til at lave dem, så er de nødt til at lave deres falam slams mega tykke... I dont know ;-)

 

Falam Slam fucker lyden op i mine ører, Lyder som et styke pap klistret på BD... Evans giver en lille bitte smule mere click, lige præcis en god mængde til mig :tu:

Redigeret af Frederik W
Link til kommentar
Del på andre sites

Syns også helt klart Evans' er bedre. De holder længere og giver bedre lyd. Så det skal du ikke være ked af..

 

Forresten: De skal sættes på slagskindet så de beskytter der hvor pedalen, hvis du altså ikke vidste det! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Evans' clickpads holder pisse godt! Det er fordi Remo er skod til at lave dem, så er de nødt til at lave deres falam slams mega tykke... I dont know :P

 

Falam Slam fucker lyden op i mine ører, Lyder som et styke pap klistret på BD... Evans giver en lille bitte smule mere click, lige præcis en god mængde til mig :tu:

Evans laver åbenbart to slags pads, for jeg troede også det var en vinyl/fiber/et eller andet hårdt materiale der kunne g en masse click, men det custom_guy snakker om, er ikke andet end et tyndt gennemsigtigt klistermærke som overhovedet ikke har nogen effekt på hverken lyd, eller holdbarhed...

Link til kommentar
Del på andre sites

som overhovedet ikke har nogen effekt på hverken lyd, eller holdbarhed...

ideen med dem er jo netop at de IKKE skal ændre lyden.

om de ændrer holdbarheden skal jeg ikke kunne sige, men mit EMAD blev betydelig mere slid i den time jeg ikke havde den på, en i de par måneden jeg har haft den på, såe... døm selv.

Link til kommentar
Del på andre sites

ideen med dem er jo netop at de IKKE skal ændre lyden.

om de ændrer holdbarheden skal jeg ikke kunne sige, men mit EMAD blev betydelig mere slid i den time jeg ikke havde den på, en i de par måneden jeg har haft den på, såe... døm selv.

Okay...men nu har jeg som sagt fået nogen andre pads, som passer fint til mig :tu: Og mange køber altså også pads fordi de vil ha' lidt mere click, så jeg kan godt forstå en vis skuffelse når man pakker et par klistermærker ud :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Evans laver 3 forskellige pads.

 

EQ Bass Patch Black - Sort nylon der beskytter skindet men uden at ændre lyden

 

EQ Bass Patch Clear - Klar plast der giver en lille smule mere click end uden.

 

AF Patch "Aramid Fiber Beater Impact Pad" - Fiber pad der giver masser af click og ekstrem holdbarhed. Det er samme matriale som man laver skudsikre veste af!

 

Håber dette giver dig et bedre overblik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay...men nu har jeg som sagt fået nogen andre pads, som passer fint til mig :hmm: Og mange køber altså også pads fordi de vil ha' lidt mere click, så jeg kan godt forstå en vis skuffelse når man pakker et par klistermærker ud :tu:

det er jo netop det fede, fordi nu har man jo en mulighed for at beskytte skindet(måske ikke helt så godt som de tykke, men stadig en del) men uden at ændre lyden, hvis man ikke vil det.

Skal lige siges at jeg også er fan af de tykkere modeller, de giver bare, som du selv siger, mere klik, og det er jo ikke altid det man søger :dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

AF Patch "Aramid Fiber Beater Impact Pad" - Fiber pad der giver masser af click og ekstrem holdbarhed. Det er samme matriale som man laver skudsikre veste af!

 

Håber dette giver dig et bedre overblik.

Giver de der AF patchs en "papagtig" stortromme respons ligesom falam slam ... eller hvad skal man bruge for at få mere "klik" uden at få de birvirkninger som fx. en falam slam giver

Link til kommentar
Del på andre sites

Giver de der AF patchs en "papagtig" stortromme respons ligesom falam slam ... eller hvad skal man bruge for at få mere "klik" uden at få de birvirkninger som fx. en falam slam giver

Nej det smarte ved Evans AF er at der er skåret 3 riller rundt i kanten så du ikke mister respons i stortrommen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu