Vognporten


Monty

Recommended Posts

Vognporten d. 28 september 2004

 

”Jam session”

 

 

Det er sjældent man kommer fra en koncert med en følelse af lykke i maven! Og Vognporten var på den tirsdag et udmærket eksempel på et tegn af lykke.

Aftenen bød på Morten Højring på guitar, Niels Pallesen på kontra bas, Thomas Franck på Tenor-Sax, og sidst men specielt ikke mindst: Niclas Campagnol på trommer.

 

Det var en Jam-session der var på programmet den dag, og da vi kom var der kun stillet et flygel og en kontra bas frem. Efter en tid, kom Niclas med sit smukke café sæt der kunne ligge bagi bilen. Der blev stillet op, og aftenen kunne begynde. De startede ud med et Chet Baker nummer, og fortsatte efterfølgende med ”The Nearness Of You”. Et stille nummer, hvor Niclas fik brugt sine whiskers. Fremragende! Midt i nummeret fik Niels Pallesen lov til at lave en solo på bassen, og han har en fed måde at spille soloer på. Han ”snakker” nemlig tonerne mens han spiller dem. Og så er han ALTID glad! Sådan fortsatte aftenen, og pausen meldte sig langsomt.

 

I pausen var jeg lige ovre og snakke med Niclas, og vi endte med at udveksle numre, så jeg en dag kunne komme hen og få nogle timer hos ham. Det er skønt når musikerne tager sig tid til at snakke med publikum, i stedet for den der, arrogante ” Jeg er bedere end dig” attitude.

 

Da de begyndte igen, var der en ny én med: Simon Lennart på flygelet. Han var et naturtalent uden lige, og ham skal man helt sikkert holde et vågent øje med fremover:

 

SIMON LENNART

 

Jeg skal selv derind næste tirsdag og jamme med dem, og forhåbentlig også de næste tirsdage.

 

Jeg vil helt sikkert opfordre jer til at komme derinde når i får tid!

 

Det er en oplevelse, og sjovt at spille med!

 

 

Monty 2004

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu