FAlam slam pad


Bærner

Recommended Posts

Er Evans Plastik falam god?? eller skal det være Remo?? har en remo nu og jeg kan godt lide den men jeg har købt dobbeltpedal og skal have en der til.. men hvad kan i anbefale? De stortrommeskind der sidder på Performer sættene fra starten er de fede??

det er Evans et eller andet... nogen der har prøvet aquarian skind?? de der dobbeltlags til hard rock?? er de federe end pinstribe??

 

Hilsen Bærner

Link til kommentar
Del på andre sites

Er Evans Plastik falam god?? eller skal det være Remo?? har en remo nu og jeg kan godt lide den men jeg har købt dobbeltpedal og skal have en der til.. men hvad kan i anbefale? De stortrommeskind der sidder på Performer sættene fra starten er de fede??

det er Evans et eller andet... nogen der har prøvet aquarian skind?? de der dobbeltlags til hard rock?? er de federe end pinstribe??

 

Hilsen Bærner

Jeg tror det skind der kommer med performer er et Evans Emad eller EQ3. Fede skind altså. rigtig fede skind... deres 'falam' kender jeg ikkem men tror den er udemærket.

 

En af mine venner spiller med Aquarian SuperKick, og det er et af de fedeste skind jeg har hørt til stortrommen!!

 

Pinstripe på stortrommen, kan jeg ikke lide. Mit favorit skind er klart Powerstroke3. Til hård rock tror jeg det ville være godt med et PS3 med fallam slampad.

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Arh kom nu.. er der ikk flere der har noget at sige til lille mig :unsure: da jeg snakkede om aqaurian snakkede jeg om tam skind, selvom det ikk så så'n ud...

 

HILSEN BÆRNER :tu:

nå, ok. Double thin er rigtig fede skind! (aqaurian).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Jeg er personligt blevet forelsket i et Powerstroke renaisance 3 fra Remo til min storetromme. ;)

 

På tammerne har jeg prøvet mig lidt frem og tilbage. For tiden er det powerstroke 3 der sidder der...

Men jeg har både kørt emperor og ambasador.

 

Har droppet aquarian en gang for længe siden. Blev aldrig rigtig tilfreds med dem dengang. Måske fordi jeg ikke kunne stemme en tromme på det tidspunkt. Det var engang da de lige var kommet til min trommepusher, og jeg aldrig havde set dem før...

Det var vidst i starten af halvfemserne.

 

Men på storetrommen kunne jeg godt tænke mig et eq3 igen. Det er sq et fedt skind.

 

Istedet for at købe en falamfidus kan man tage et gammelt skind og klippe lidt i.

Evt. det hul som man næsten altid alligevel har lavet i fronten af storetrommen.

Giv det en lille lap gaffa, og så får du meget click.

 

Og så er det væsentligt nemmere at fjerne end en falam slam.

 

Har iøvrigt lige købt en Evans pude til storetrommen, en af dem der flabre tilbage og dæmper skindet.

Den holder sq! :D

 

/Fø

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Jeg har det sådan, at Remos Falam Slam pad er "noget for noget".

 

MED: Du ødelægger lyden. Stortromme vil fremover kun være egnet til at spille kraftigt på. For meget klik.

UDEN: Meget mere nuanceret lyd, men med et langt mere sårbart skind til følge. Brug evt. "drejerundt" tricket.

 

Men ellers - selvom det er en dyr fornøjelse - så prøv de forskellige skind på markedet af. De reagerer alle forskelligt på forskellige trommer. Køb f.eks. ALDRIG et Evans G3 slagskind til en Premier Signia 20x16" stortromme, det siger intet!! (det gør et Remo PS3 derimod...)

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Alvar fra Norge
Jeg har det sådan, at Remos Falam Slam pad er "noget for noget".

 

MED: Du ødelægger lyden. Stortromme vil fremover kun være egnet til at spille kraftigt på. For meget klik.

UDEN: Meget mere nuanceret lyd, men med et langt mere sårbart skind til følge. Brug evt. "drejerundt" tricket.

 

Men ellers - selvom det er en dyr fornøjelse - så prøv de forskellige skind på markedet af. De reagerer alle forskelligt på forskellige trommer. Køb f.eks. ALDRIG et Evans G3 slagskind til en Premier Signia 20x16" stortromme, det siger intet!! (det gør et Remo PS3 derimod...)

 

Mvh

Notert. Men når man spiller raske dobbeltpedal-partier og vil ha mye punch er "Falam Slam" rett og slett KONGE. Men det er sant at det ødelegger den dynamiske rekkevidden litt.

Link til kommentar
Del på andre sites

nå men nu har jeg så købt et Danmar pad og sat på.. de giver MEGET klik lyd.! det lyder fedt til heavy men hvis man spiller andet musik og kun har et skind så lad være med at købe det.. for det kan ikke bruges til andet.. men HELDIVIS har jeg to skind :huh:B)

Link til kommentar
Del på andre sites

nå men nu har jeg så købt et Danmar pad og sat på.. de giver MEGET klik lyd.! det lyder fedt til heavy men hvis man spiller andet musik og kun har et skind så lad være med at købe det.. for det kan ikke bruges til andet.. men HELDIVIS har jeg to skind :tu::)

Det var måske lidt nemmere med to forskellinge køller? (en filt + en plast/træ)

 

Bare et forslag...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Alvar fra Norge
Det var måske lidt nemmere med to forskellinge køller? (en filt + en plast/træ)

 

Bare et forslag...

 

Mvh

:argh:

Pearl *host* Eliminator

:-)

 

:lol:

:bah: Den skjønte jeg ikke :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Alvar fra Norge
Hva, Alvar?

Ja undskyld! :argh: Men jeg forstod ikke det sidste der?

 

M

Den skjønte han....hmm.....sig ikke at læse! :-)

 

Mvh

Hva er det egentlig dere snakker om nå?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 måneder senere...
Gæst Anderz

Ja jeg har ikke prøvet med utalige forskellige skin.

Mine 2 storetrommer havde skin der var uens. Jeg går udfra at de ikke har været sat sammen i samme sæt før.

Nr 1 havde Evans resonans på front med 10-12 tommer hul og Remo pinstripe clear på slagsiden.

Nr 2 havde Evans resonans på front med samme størrelse hul og Remo coated PS 3 på slagsiden.

 

Faktisk lød de ikke godt selvom de var stemt. Et tæppe eller 2 hjalp men stadig mange overtoner. Jeg og min trommeslager fandt ud af at den med powerstroke 3 lød bedre. Så jeg investerede i 2 Tama frontskind med extra lag i kanten og 1 clear PS 3. Nul overtoner og en kanon powerfuld lyd fra begge trommer.

Desværre så gik det coated skin i stykker så en ny clear måtte anskaffes.

Skin på alle tammer er Remo pinstribe clear på top og Remo Ambasador clear på bund.

I følge Tama Granstar kataloget '87 er det standard for disse sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Alvar fra Norge

Anderz: Bruker du begge basstrommene til å doble, eller har du dobbeltpedal på den ene?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
Gæst Anderz
Anderz: Bruker du begge basstrommene til å doble, eller har du dobbeltpedal på den ene?

Jeg bruger 2 single pedaler dvs. 1 til hver.

 

Iron cobra Rolling glide på højre tromme

Iron cobra Hp 200 på venstre tromme

Køller er store Tama filtkøller.

 

Årsagen til forskelligheden er fejlkøb.

Ønskede 2 Power glide men fik det ovenstående.

Det skal siges at det virker fint og jeg investerer ikke i andre endnu.

 

Forskellen er ikke det mærkbare. De er begge 2 meget holdbare og kan holde til vild 16 dels spil med mere.

Jeg bruger både single og dobbelt trommer ved triplets RLR.

Single RRR. Er bedst til RLR.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu