Gospel


cmol

Hvad synes du om gospel?  

50 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Gæst V.I.P.

Er det her en afstemning af Gospel Verus Rock og heavy, eller på baggrund af religiøse overbevisninger e.lign. ? :tu:

 

Noget gospel er meget fedt at spille, men det har intet med rock, Gud eller heavy at gøre :doo:

Redigeret af V.I.P.
Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller det hvis der er jobs (ussel mammon), men det ryger alrig på cd-afspilleren...

Kan være ... lidt belastende at spille de gospelokncerteraf og til, sådan rent spirituelt, men....så kan man sidde og pudse sin hihat (og næse) under snakken... :lol::tu: Bortset fra det, er der helt ok numre imellem, fra tid til anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller det hvis der er jobs (ussel mammon), men det ryger alrig på cd-afspilleren...

Kan være ... lidt belastende at spille de gospelokncerteraf og til, sådan rent spirituelt, men....så kan man sidde og pudse sin hihat (og næse) under snakken... :lol::hmm: Bortset fra det, er der helt ok numre imellem, fra tid til anden.

Jeg var til afskeds koncert på rytme kons på holmen her d. 30, med min gamle sammenspils lære Janne Wind..

Det var super funket og vildt fedt generelt..

 

Er heller ikke til det hvis det kun er Etta Cammoron og en guitar.. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gospel kan være super super svedigt men også rigtig rigtig fiset... noget på én gang funky og rigtig ondt rocket Kirk Franklin (tjek den nyeste - især et nummer som Brighter day) kan få mig helt op og ringe, men hold da op hvor er der noget noget fedtet "praise the lord"-ballade-halløj i mellem...

 

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Gospel kan være super super svedigt men også rigtig rigtig fiset... noget på én gang funky og rigtig ondt rocket Kirk Franklin (tjek den nyeste - især et nummer som Brighter day) kan få mig helt op og ringe, men hold da op hvor er der noget noget fedtet "praise the lord"-ballade-halløj i mellem...

 

Jonas

Ja, jeg har det ligesom dig. Gospel varierer jo meget, det er ikke sådan lige til at proppe ned i en kasse. :tu:

 

Derudover synger/sang min kæreste gospel, så lidt kendskab til det har man da. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har hørt meget dansk gospel som virkelig siger mig intet.. Også selv de jobs jeg selv har deltaget i :tu:

 

Men da jeg så for et par måneder siden så en gudstjeneste i Harlem, finder man altså ud af hvorfor Gospel er fedt - det skal sgu være negere der synger og spiller det... Det andet er blasfemi :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jeg har spillet et hav af gospel jobs, og selvom jeg ikk er specielt tilknyttet til kristendommen ( ;) ), så er der noget ved den genre, der fanger mig.. Hele den spirituelle vibe - samt til tider "kogende energi"..

 

plus tariffen selvfølgelig :P

 

hmm... for at citere min gamle gospel-bassist ven..

"Jeg er sgu erhvervs-kristen" ;)

 

Peace!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Der er meget forskel på Gospel... spørgsmålet er lige så åbent som "kan du lide Jazz?"

Jeg er selv troende, og jeg vil nok mene at gospel til tider går mere op i at gå i "selvsving" end selve prisningen af Gud... Men det lyder fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Man ved ikke hvor fedt gospel kan være, før man har set Kirk Franklins live DVD :rock:

Er det den der hedder 'Journeys in Black'? Kan nemlig ikke finde andre, men det ser ud til at den er optaget umiddelbart efter udgivelsen af Nu Nation pladen som godt nok er meget fed, men slet ikke lige så fed som Rebirth of Kirk hvis du spørger mig... kender du også Nu Nation pladen og kan evt. fortælle hvor meget de har til fælles?

Ser i øvrigt ud til at der er kommet et ny skive 'Hero' - gad vide om den er fed?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Det kan være fedt.

Spillede engang i et gospelkor og der var nogle fede oplevelser imellem. På et tidspunkt havde vi 40 sangere med nogle fede solister imellem.

Desværre løb det lidt ud i sandet og til sidst havde vi 30 "sangere" hvoraf ingen havde solist potentiale og de gik mest op i hvem der havde kage med næste gang :argh:

Så smed vi alle sangerne ud og spillede Rock ´n roll :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

til inspiration kan jeg nævne:

 

Kirk Franklin

Curt Carr

Fred Hammond

 

De bruger allesammen de FEDE trommeslagere!!

 

...og selvfølgelig tjek Gospel Chops - så skulle der være lidt at øve sig på!! Se under "Shed"

 

:D

Redigeret af Bluenote
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu