Yamaha Wedges


yamaha freak

Recommended Posts

ja, nu er det på tide folk finder ud af hvad det er... :lol:

 

det er nogle små træ "kanter" som Hr. Russ Miller har lavet i samarbejde med yamaha, fordi han manglede et ordentligt kantslag på sine 10" og 12" snares...

 

de laves i 4 forskellige modeller

 

Groove wedge- laver et ordentligt kantslag på små lilletrommer

Jingle Groove wedge- som ovenstående, med tamburin bjælder

 

disse to er lavet i 19 lags ahorn... og kan sættes på de fleste trommer fra 8"-16"

 

så er der også:

 

Cascara wedge- virker som et lille percussion instrument, lidt som kantslaget på et timbales...

jingle cascara wedge- som ovenstående men

med tamburin bjælder

 

disse 2 er lavet i 9 lags ahorn... og kan sættes på de fleste trommer fra 10"-16"

 

håber det var svar nok....

ellers kan i bruge tråden til at stille spørgsmål... :D

 

her er billeder i rækkefølge som ovenstående...:

rmgw_low_jpg.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, sådan én har jeg haft (mener den bor hos Larzan nu), og som alt det skrammel jeg sælger til Lars - så fortryder jeg!! :D

Kan også godt være den røg et andet sted hen, end hos Hr. F-Møller

 

Men fortryder - det gør jeg. Og nu kan jeg kun finde den i en musikforretning i Køln, med bjælder på - og jeg vil ha' den uden!! :lol:

 

Alt i alt: noget rigtigt l...!! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg hørte nogle af dem ved en clinic med ham for nogen tid siden i Musikcentret i Aalborg. Super, super fed trommeslager og lækkert tilbehør til ens lilletromme som lyder kanon.

Link til kommentar
Del på andre sites

nemlig... super tilbehør... øhh OLJE musikcentret Aalborg har en groove liggende uden bjælder... er sikker på jeg kan få kim til at sælge dig den billigt... og så sender vi den da bare... hvis du er intra?

 

mvh

Emil

 

P.S. jeg arbejder ikke i musikcentret, med VI sender den bare mener jeg at enten så kan Kim sende den, ellers gør jeg det privat...!

Link til kommentar
Del på andre sites

ja, det er en super ide, og de er super fede... jeg bruger alle 4, og har dobbelt af groove og cascara.... bruger groove på mit hipgig, og cascara på min gulvtam, og mine timbales... derudover bruger jeg jingle groove på min effekt snare og jingle cascara på mine timbales (der er en cascara på hver af mine timbales)

 

mvh

Emil

Link til kommentar
Del på andre sites

nemlig... super tilbehør... øhh OLJE musikcentret Aalborg har en groove liggende uden bjælder... er sikker på jeg kan få kim til at sælge dig den billigt... og så sender vi den da bare... hvis du er intra?

 

mvh

Emil

 

P.S. jeg arbejder ikke i musikcentret, med VI sender den bare mener jeg at enten så kan Kim sende den, ellers gør jeg det privat...!

Har fundet frem til Kim, OG skrevet til ham. :)

 

Tak Emil!! :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan fortælle at de lige er steget i pris, så de er lidt dyre nu! men en helt præcis prsi har jeg ikke... De kan købes i de fleste trommeshops, Drumcity, Aage, prodrums osv. men jeg har købt mine hos MUSIKCENTRET Aalborg...

 

mvh

Emil

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan fortælle at de lige er steget i pris, så de er lidt dyre nu! men en helt præcis prsi har jeg ikke... De kan købes i de fleste trommeshops, Drumcity, Aage, prodrums osv. men jeg har købt mine hos MUSIKCENTRET Aalborg...

 

mvh

Emil

ok, kan bare ikk finde dem på aage.dk... men jeg skal da ha nogen...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu