Det Gør Ondt I Mine Fingre/hånd


Recommended Posts

Hejsa.

 

Jeg har tit lagt mærke til at når jeg har spillet i lang tid, f.eks en halv time eller sådan noget, så får jeg ondt i mine fingre og håndled. Det har ikke rigtig noget at gøre med at jeg er blevet træt eller noget, men det gør simpelt hen ondt i som jeg sagde håndledet og fingrende.

 

Hvorfor gør det det? Er det træning, eller er det bare sådan? Det skal lige siges at jeg har sådan lidt problemer med b.la at bøje håndledet op og ned o.s.v., men jeg tror da ikke det er det, eller er det? :)

 

Håber i forstår mit "problem"... Alle forslag er velkommende :tu::lol:

 

//Simon

Redigeret af simonsweb
Link til kommentar
Del på andre sites

Detvære at du spænder for meget!! Det har jeg selv oplevet hvis man kaster sig ud i fx at spille til Cd og det måske går lige en tand for hurtigt, så bruger man ikke sin teknik men sine muskler og så spænder man voldsomt, hvilket i sidste endnu ikke hjælper en, men tilgengæld gør det ondt... :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad det specifikt er, men lidt spørgsmål kunne være;

- måske du spænder når du spiller?

- har du styr på at dit greb er ordentligt?

- har du nogen underviser?

Ellers skal du finde dig en så han kan få rettet op på dit problem, for 30 minutters spil er langt fra det jeg vil kalde lang tids spil.. Det er vigtigt at få stoppet problemet så tidligt som muligt, derfor det kan være vigtigt med undervisning i starten for at undgå fremtidige problemer. - Det kan jo ende med seneskedehindebetændelse, hvilket eftersigende bestemt ikke er rart!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad det specifikt er, men lidt spørgsmål kunne være;

- måske du spænder når du spiller?

- har du styr på at dit greb er ordentligt?

- har du nogen underviser?

Ellers skal du finde dig en så han kan få rettet op på dit problem, for 30 minutters spil er langt fra det jeg vil kalde lang tids spil.. Det er vigtigt at få stoppet problemet så tidligt som muligt, derfor det kan være vigtigt med undervisning i starten for at undgå fremtidige problemer. - Det kan jo ende med seneskedehindebetændelse, hvilket eftersigende bestemt ikke er rart!

hmmm, jeg syntes ikke jeg spænder når jeg spiller tværtimod (nogle gange måske).

 

Normalt spiller jeg med venstre hånd det traditionelle grip, fordi

jeg syntes jeg har mere kontrol over stikken på den måde. Tilmed

syntes jeg egentlig at jeg har godt styr på mit greb.

 

Hmm nej jeg har aldrig fået undervisning i trommer - så er selvlært, jeg har spillet i godt 10 år nu tror jeg... Og ja jeg har også i lang tid ønsket mig

en trommeslager, men jeg har bare ingen penge :lol: men det kan være jeg kan få lidt af mine forældre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm nej jeg har aldrig fået undervisning i trommer - så er selvlært, jeg har spillet i godt 10 år nu tror jeg... Og ja jeg har også i lang tid ønsket mig

en trommeslager, men jeg har bare ingen penge :tu:

Jeg vil virkelig opfordre dig til at få dig en underviser, så må du lige tage en ekstra opvaskemaskinetømning/græsplæneslåen fra tid til anden.. - Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er problemet skulle være, en hel del nemmere når man kan se hvordan du holder :) - Er det i begge hænder det gør ondt, eller kun i den hvor du har trad. grip?

 

jeg tror sku at kleenex er svaret!

 

:lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu