Din Favorit Sammensætning Af Skind På Sd


Gæst

Recommended Posts

Hej gutter..

 

Jeg tænkte på hvad der er jeres favorit valg når det gælder skind til lilletrommen..Og ikke mindst hvorfor?!

 

Min favorit er EVANS Genera dry m/lufthuller, med et EVANS snareside hazy nedenunder...

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated Ambassador på toppen, clear i bunden. Dejlig fleksibelt og så kan jeg godt lide, at der er lidt liv i trommen - den må gerne ringe en smule! Der er også god følsomhed i skindene, så man kan spille fra ppp og stadig høre seidingen snerre!

Link til kommentar
Del på andre sites

Pearl Maple FreeFloater 14"x8"

Coated PowerStroke 3 - Clear Ambassador Snare.

 

Forskellige skind til forskellige snares :tu:

Interessant. På min lilletromme sidder der lige nu den kombination. Og den er netop 14x8". Jeg synes det lyder fint, men jeg vil bare prøve den anden kombination, som jeg forelskede mig i da jeg havde dem siddende på en 14x5,5...

 

Spændende om de lyder godt til denne størrelse også :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skifter lidt frem og tilbage men normalt sidder der et Genera dry, med vents, og standart bundskind. Har også prøvet powerstroke, men coatingen er nærmest forsvundet efter en uge-14 dage, og det er bare ikke godt nok. Men powerstroke med white dot funker til gengæld...

Link til kommentar
Del på andre sites

Interessant. På min lilletromme sidder der lige nu den kombination. Og den er netop 14x8". Jeg synes det lyder fint, men jeg vil bare prøve den anden kombination, som jeg forelskede mig i da jeg havde dem siddende på en 14x5,5...

 

Spændende om de lyder godt til denne størrelse også :huh:

Det der HD Dry er, om muligt, endnu mere dødt end powerstroke :)

 

Det er godt på de store rocksnares :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated Genera HD (ikke dry) er mit favorit lilletrommeskind, og har været det et godt stykke tid.

 

Det giver den fyldigste lyd jeg har prøvet med noget skind, og der er stadig rigeligt med liv i trommen til min smag. Check det ud, hvis i søger en tykkere lyd end ambassador eller andre enkeltlags skind!

 

Har aldrig rigtig eksperimenteret med bundskind på snaren. Nogen der kan berette om hvilken forskel der er på de forskellige skind i praksis?

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

på min supra SKAL der bare sidde coated amb. på slagsiden og amb. snare i bunden... sådan skal det være... alt andet er blasfemi :tu: på min birch series sidder der et evans genera HD og det er nok den mest fyldige rocksound jeg nogensinde har hørt... hold kæft hvor er det fedt... min jeg har hørt andre der har brugt dem på metal snares som sagde at de var alt for døde... I LOVE it

Link til kommentar
Del på andre sites

Har altid holdt mig til coatet amb. på slagsiden og amb. snare i bunden.

Men nu har jeg fået et nyt sæt som er væsentligt mere rocket end hvad jeg har spillet på før, hvilket for mig til at tror at et sådan setup vil blive for "tyndt" i lyden.

Min lilletromme er en Tama superstar 14x6½

Overvejer lidt og prøve coatat PS3, men Genera HD lyder også interessant. Er dog lidt i tvivl om det bliver lidt for tungt med et dobbeltlagsskind.

Er det en generel holdning at coatningen ikke holder på PS3??

Er der nogen som har prøvet at bruge et coatet pinstribe som slagskind??

Er ikke inde i Evans produkter, men når et skind hedder dry, betyder det så at der er lufthuller i??

Redigeret af BendixBoogie
Link til kommentar
Del på andre sites

Er ikke inde i Evans produkter, men når et skind hedder dry, betyder det så at der er lufthuller i??

 

Ja, det skulle jeg mene.

 

I hvertfald hvad angår Genera HD. Et HD dry har lufthuller/dry vents, og et HD har ikke. Men begge har en lille tynd dæmpering på undersiden. Måske er den også større på et HD dry, det kan jeg ikke huske..

 

Men som sagt, jeg kan klart anbefale Genera HD!

 

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu