Vaske Sine Bækkener


Jonas

Recommended Posts

Jeg har læst utroligt mange indlæg og anmeldelser her på det sidste omkring rensning af ens bækkener! Jeg er kommet frem til at den sikreste måde at gøre det på må være at vaske dem, da en stor del har lavet skade på deres bækkener med bækkenrens (ikke bare brasso, men også paiste, zildjian og sabian cleaner!)!

 

Fint tænker jeg så, men jeg er pisse bange for at skylde min bækkener i vand :lol: - de ruster squ da, eller hvad?

 

Skal bare lige forsikres om at det er ok!

 

- Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Der sker abolut intet.... Især ikke hvis du tørrer dem af. Taler af erfaring

 

Iøvrigt meget pardoksalt at folk er så plylrede omkring deres bækner. Har også taget migselv i at være ekstremt perfektionistisk og omsorgsfuld ved transport og opbevaring af mine bækner. Og 10 minutter efter tæsker jeg løs på dem med en trækæp :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan sige 100% god for metoden med citronsaft, salt og bagepulver, den skader heller ikke noget. Men hvis det bare er lidt støv og "lette" fedtefingre skal man jo heller ikke skyde gråspurve med kanoner.. :lol:

 

Mvh..

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså der jo ingenting der ruster lige så snart, det kommer i kontakt med vand. Hvis bare du tørrer dem af bagefter, sker der intet ved det...

Desuden kan jeg sige god for Shine On bækkenrens, det har jeg brugt både på Zildjian og Sabian bækkener uden problemer og det er især godt til brilliant finish. Man skal bare være lidt forsigtig ved logoerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

hehe, jeg har engang spillet med mine SC maple og bækkener i fuldt regnvejr. jeg var ikke glad for det, men det fungerer upåklageligt stadig. lakken og skindene beskytter.

 

mine pedaler har også været udsat for lidt af hvert. bræk, rød sodavang, saltvand, og der er intet sket.

 

tror sgu ikke du skal være så påpasselig. de rustner i hvert fald ikke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det de færreste bækkener, der er fremstillet af jern - bortset fra naturligvis bagepladebækkener og dem man tisser i på hospitalet, der vist endog er af rustfrit stål - så rust er næppe det mest påtrængende problem i forbindelse med bækkenvask. Et glimrende rense/pudsemiddel fås i mange supermarkeder under navnet "Bistro" - en lyseblå plastbeholder med et rensemiddel til kobber og messing. Yderst mildt og skånsomt i forhold til f.eks. "Brasso", desuden meget nemt i brug hvor midlet påsmørres bækkenet efter dette er skyllet i lunkent/varmt vand. Prøv det eller endnu bedre drop at pudse bækkener og brug tiden på at afpudse jeres trommeteknik i stedet.

 

Bedste hilsner

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Jeg har prøvet Zidjians bækken rens. det virkede fint, problemet er bare at det fjerner det pre fabrikedere sorte mærke, dette kan man self bare køre uden om, men det ser ikke godt ud.

 

Vand kan sagtens bruges, men tør af straks da du risikere en korrosion. Vand. metal og luft irer sammen så det ligner rust, men det det faktisk ikke helt. Men tør dem af straks så sker der ikke noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu