Min Videnskabelige Teori


ulle3000

Recommended Posts

Nu ved jeg ikke lige hvor mange af jer der er naturfagsnørder som mig. Men for lige at forklare diffusion hurtigt er diffusion er spredning af molekyler fra høj til lav koncentration. F.eks. sprayer man med en parfume, vil der dufte kraftigt lige, hvor man har sprayet, men kort tid efter vil molekylerne have fordelt sig i luften og forplantet sig i andre genstande i det pågældende rum. Altså har parfumens molekyler søgt fra den høje koncentration, der hvor der blev sprayet, til den lave koncentration, rundt omkring i rummet.

 

Da jeg idag øvede mit trommespil opdagede jeg at trommestikker kan diffundere. Efter 35 minutters koncentreret trommetæskning var mine hænder og stikker ved at blive lidt glatte. Og som man spiller med på Why (af Joe Satriani) "diffundere" min ene stik ud i lokalet. Op med nu og videre. Men inden nummeret er slut "diffunderede" denne stik også. Og det satte spørgsmålet igang i mit hoved. Kan trommestikker diffundere? Ja, det kan de! Teoretisk set er trommestikker (som alt andet) opbygget af molekyler. Molekyler kan diffundere, så det kan min trommestikker også. :doo:

 

Min teori om trommestik diffundreing er altså nu en videnskablig teori der er gældene til modsatte er bevist. :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke lige hvor mange af jer der er naturfagsnørder som mig. Men for lige at forklare diffusion hurtigt er diffusion er spredning af molekyler fra høj til lav koncentration. F.eks. sprayer man med en parfume, vil der dufte kraftigt lige, hvor man har sprayet, men kort tid efter vil molekylerne have fordelt sig i luften og forplantet sig i andre genstande i det pågældende rum. Altså har parfumens molekyler søgt fra den høje koncentration, der hvor der blev sprayet, til den lave koncentration, rundt omkring i rummet.

 

Da jeg idag øvede mit trommespil opdagede jeg at trommestikker kan diffundere. Efter 35 minutters koncentreret trommetæskning var mine hænder og stikker ved at blive lidt glatte. Og som man spiller med på Why (af Joe Satriani) "diffundere" min ene stik ud i lokalet. Op med nu og videre. Men inden nummeret er slut "diffunderede" denne stik også. Og det satte spørgsmålet igang i mit hoved. Kan trommestikker diffundere? Ja, det kan de! Teoretisk set er trommestikker (som alt andet) opbygget af molekyler. Molekyler kan diffundere, så det kan min trommestikker også. :tu:

 

Min teori om trommestik diffundreing er altså nu en videnskablig teori der er gældene til modsatte er bevist. :argh:

Det tager kun 5 minutter - men vi vil så gerne have at du bliver lidt længere.

 

Bere en ristet med to brød!

Link til kommentar
Del på andre sites

Men ulle3000, ved ikke om du kender bogen, men allerede i 1884 skrev den Tyske naturfagsnørd og trommestiks-ekspert Rudolf Stick om netop trommestiks-diffundering. Bogen hedder "Drummelstick diffunderung - oder ein krank denken verden". Bare 4 år senere bliver hans teorier bekræftet af den Englenderen Sir Arther Diver - vist nok den første skind-diever, som har oplevet fænomenet mange gange på Ny Guinnea. Men han tilskrev det - noget naivt, selvfølgelig varmen. Tjek dem. Det er interessant læsning ;-) Men har du oplevelser med egentlige duppederende stikker :lol: ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Men ulle3000, ved ikke om du kender bogen, men allerede i 1884 skrev den Tyske naturfagsnørd og trommestiks-ekspert Rudolf Stick om netop trommestiks-diffundering. Bogen hedder "Drummelstick diffunderung - oder ein krank denken verden". Bare 4 år senere bliver hans teorier bekræftet af den Englenderen Sir Arther Diver - vist nok den første skind-diever, som har oplevet fænomenet mange gange på Ny Guinnea. Men han tilskrev det - noget naivt, selvfølgelig varmen. Tjek dem. Det er interessant læsning ;-) Men har du oplevelser med egentlige duppederende stikker :-) ?

Tja, nu er jeg ikke den store bogorm. Men Jeg ville nu hævde at´jeg er første ude med denne teori. (Håber jeg da jeg er) ;)

 

Ang. trommestiks detonering skal man passe på. Det itallianske, La drummestig li detornering, har alle rettigheder på dette område og de tager alle med i retten som efterligner dem. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu