Andmeldelse Af Pakkepost!


Rasmus D

Recommended Posts

Ja, så er den gal igen. Tid til et surt opstød...

 

Nu er det tredje gang indenfor lige så mange måneder, at jeg har modtaget en postanmeldelse (af pakkepost) flere dage efter at den er skrevet - og pakken skulle have været der ifølge afsenderen. Det resulterer jo så i, at jeg kun har to dage at hente pakken i inden den returneres (imod de 6-7 dage man egentlig normalt har). Nu er det så heldigt, at jeg ligepræcis kan nå at hente den på sidste afhentningsdag, men det kommer sgu til at knibe!! De giver ikke jo ikke én en jordisk chance for at planlægge, eller overhovedet nå det når de afleverer anmeldelsen så sent. Vi civile arbejder jo også. :argh:

 

Hvad er det for en service??! :angry: Ja, det er jo på det nærmeste slet ikke service...

 

Andre med samme irriterende oplevelser?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. Nej, sommetider er deres services ikke altid tilstrækkelige mht. store pakker (troede jeg). Men det kostede faktisk kun 200 kr at få et helt trommesæt fragtet hjem til mig. Det er sgu kanon service de giver. Har absolut ingen problemer. Mine pakker kommer altid frem, og jeg har dem inden for en dag når nogen sender. Priserne er endda fair!

 

Du skal være glad for at du ikke bor i USA, hvor der er langt værre services... Desuden så gennemroder de din post ved den mindste mistanke :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine bekendte i USA er nu ganske tilfredse.. :angry:

 

Problemet er jo, at hvis jeg nu tilfældigvis havde haft samme antal timer for tirsdag og onsdag på mit arbejde, ja så havde de returneret pakken. Heldigvis møder jeg sent onsdag så jeg lige kan nå det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine bekendte i USA er nu ganske tilfredse.. :argh:

 

Problemet er jo, at hvis jeg nu tilfældigvis havde haft samme antal timer for tirsdag og onsdag på mit arbejde, ja så havde de returneret pakken. Heldigvis møder jeg sent onsdag så jeg lige kan nå det...

Så prøv den her: Fast arbejde til klokken 17 hver dag... Jeg kan være ved posthuset 1 minut i lukketid, hvis jeg cykler stærkt :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine bekendte i USA er nu ganske tilfredse.. :angry:

 

Problemet er jo, at hvis jeg nu tilfældigvis havde haft samme antal timer for tirsdag og onsdag på mit arbejde, ja så havde de returneret pakken. Heldigvis møder jeg sent onsdag så jeg lige kan nå det...

Det virker også underligt.. Der plejer at være de der 6-7 dage! Måske de har skullet holde lukket der pga. kurser eller noget? Det sker jo.. Men helt sikkert.. Det er ikke lang tid!

 

Okay.. Dem jeg kender i USA er ikke så glade.. Men de er også vant til PD.. Måske derfor? :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så prøv den her: Fast arbejde til klokken 17 hver dag... Jeg kan være ved posthuset 1 minut i lukketid, hvis jeg cykler stærkt :angry:

Ja, jeg arbejder skam også til 17 hver dag ;-) Jeg kan absolut ikke nå det på vej hjem da jeg har en times transport... :argh:

 

Jeg tror sgu ikke Lyngby Posthus bare sådan lige holder lukket :P hehe.. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Niks jeg har indtil videre ikke oplevet de mindste problemer med Post Dk. Kun med private købere (1 gang) og senest med Aage der skulle have sendt en pakke i torsdags men først fik det gjort i dag. Jeg overlever, men det har betydet at jeg ikke har kunnet bruge mit sæt siden i torsdags.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gå ned på dit posthus og brok dig, det hjælper måske!

 

Det er nu ikke sikkert, vi har nu været nede på vores posthus 3 gange for at fortælle at den pakke vi får HVER onsdag, må de gerne stille udenfor pga. vi SKAL modtage den samme dag (Levende foderdyr)

Det kan de slet ikke fatte! Hver gang ryger den på posthuset, og vi bliver nød til at hente den efter 1500 hvor vi ikke har tid pga. travlhed med kunder!

 

Det værste af det hele, er at den kun skal stå der maks 10min .. Posten er der 0815, de første møder 0820..

 

Og nå ja, det er endda en forholdsvis lille by, og det er samme postmand hver morgen.

Redigeret af TCDK
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gætter på at du bor i lejlighed. Hvis pakkeposten kommer, og du ikke er hjemme, skriver han/hun en anmeldelse, og enten smider den ind (hvis der er adgang til postkasse/brevsprække), eller også tager han den med tilbage, og lader postbudet gå med den dagen efter. Hvis så den bliver fejlsorteret i grovsorteringen første dag, bliver fejlsorteret af postbudet næste dag, og postbudet er syg tredje dag, så kan det ske, at den først kommer frem efter nogle dage. Post Danmark garanterer at 95% af brevene kommer ud dagen efter de er blevet sendt, og dette holder sådan set ret godt stik set indefra.

 

Når det er sagt, så burde det heller ikke være noget problem at ringe til posthuset, og bede dem sørge for, at pakken bliver liggende på posthuset et par dage endnu.

 

Og sidst men ikke mindst - hvis pakken er anmeldt mandag-torsdag, kan du hente den indtil 8 dage efter. Hvis det er en fredag eller lørdag, er det til mandagen 2 uger efter - altså hhv. 10 og 9 dage. Er den ikke anmeldt korrekt efter de regler, kan du klage.

 

Det er slet ikke ok, at det den slags fejl sker, men det sker.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har så forfærdeligt mange dårlige oplevelser, hvad angår det at sende pakker via postdanmark.

 

De er blevet smidt væk, ombyttet, glemt, forsinkede op til 14 dage, ødelagt osv.

Den eneste grund til at jeg stadig bruger p.dk er at jeg ikke føler der er nogle realistiske alternativer, hvis man skal kunne betale sig fra det.

 

ØV ØV ØV postdanmark. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Når det er sagt, så burde det heller ikke være noget problem at ringe til posthuset, og bede dem sørge for, at pakken bliver liggende på posthuset et par dage endnu.

 

 

Det er slet ikke ok, at det den slags fejl sker, men det sker.

 

Jeppe

Det er rigtigt nok. Men det var mere princippet i, at de giver en to dage at hente pakken i, når man skal have mindst 7, og iøvrigt kan se, at den rent faktisk er "anmeldt" i god nok tid, men ikke får det at vide.

 

Jeg har såmend ikke noget imod PD generelt, jeg synes bare det er møgirriterende når sådan noget her sker - for det er som tidligere nævnt ikke første gang!

Link til kommentar
Del på andre sites

Har også oplevet at jeg havde bestilt nogen hovedtelefoner, der hastede en del, da jeg skulle bruge dem til at indspille med bandet. Jeg havde regnet ud at posten ville prøve at aflevere dem onsdag, hvilket jeg vidste at han ikke kunne, men troede så at han ville smide en pæn seddel i postkassen med at den kunne afhentes på posthuset. Det ville så passe mig rigtig godt at hente dem torsdag.

 

Men der lå ingen seddel, på trods af at jeg via track and trace, kunne se at den var meldt til afhentning. Seddelen dukkede først op fredag, så jeg måtte hurtigt ændre mine planer, så jeg kunne få hentet den pakke om lørdagen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu