Ambassador Som Bd Slagskind?


delfs

Recommended Posts

Hej -

 

Jeg har det sådan at jeg gerne prøver nye skind, fremfor at holde mig til det sædvanlige, så jeg har derfor efterhånden prøvet en del. Sådan forholder det sig altså også med bd skind.

Men, når nu stort set samtlige bd slagskind på markedet er med noget indbyttet dæmpning er det så fordi det bare lyder dårligt uden?

Jeg synes stortrommelyden har det med at blive kedelig sammenlignet med hvad man får fra resten af sættet. - er der nogen der bruger Ambassador eller tilsvarende på bd?

 

Erfaringer ønskes ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har jeg også - fungerer fint - dog måske med en lille smule filt, da stortrommen jo har en anden fuktion end tommerne... Med mindre du går efter en mere high pitched jazzy lyd....

Men hvorfor filt? Hvordan lyder det uden, sådan nogenlunde normalt lavt stemt?

Filten fungerer vel til en hvis grad som de indbyggede dæmpe-ringe man finder i mange skind - det tager overtonerne, right?

 

I øvrigt - har du så også coated Ambassador som ressonans-skind?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, har det altid som bundskind - det kan jeg godt lide!

 

Hvis der ikke er bare LIDT filt for det stortrommen til at ringe meget - hvilket er rart hvis det er dén lyd man går efter! Hvis det er en mere standard "dump" lyd man vil have, tror jeg man bliver gladere med en stribe filt i - men det er et dejligt skind at sætte på den...ikke mindst sersom man skulle være en jazzer.....!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu