Clickstation


Fantasimon

Recommended Posts

Er der nogle af jer clickstationejere der har tænkt over en dårlig ting som ikke er blevet nævnt i anmeldelser (alle dem jeg har set i hvert fald). Jeg mangler en funktion så man kan programmere et nummer, takt efter takt. hvis man pludselig skifter taktart i et nummer, eller tempo for den sags skyld, så kan man ikke bruge clickstationen helæe nummeret. Der burde være en funktion så man kunne programmere et helt nummer. Jeg spiller et nummer med mit band, hvor vi i verset spiller 4/4 og i omkvædet spiller 6/8. I dette nummer må jeg spille uden clickstation, og det ærger mig.

Hvad synes i? Mangler i ikke også denne funktion????

 

Mvh Simon, Fantasia

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har stødt ind i problemet et hav af gange. Men jeg kan godt bruge clickstationen alligevel, jeg fjerner blot alle markeringer og underdelinger (så der blot er grundslagene tilbage) så det er ligemeget om det er 4/4, 6/8 eller for den sags skyld 9/10. Det er selvfølgelig nemmest at have en markering på hvert 1.slag men man kan godt vænne sig til ikke at have det. Med andre ord, skru ned for alt pånær knap nummer to fra venstre!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger dels min til daglig øvning (metronom), samt "tempofinder" på livejobs hvor dens vibrator er genial.

Sådan bruger jeg også min. ;)

Jeg kunne dig godt tænke mig, at vibrationerne var lidt kraftigere, men ellers er jeg enig: Genialt!

 

Mvh Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er vi enige. Har dog opdaget, at er der helt nyt batteri på er det ok. Derfor: Får du dig en AC adapter, så vil der altid være fuld spark på vibratoren :D

Jeg bruger også (næsten) altid en adaptor til min, men det er efter min mening overflødigt, at man kan skrue op og ned for styrken i vibratoren, for den står altid på max. Det forekommer mig egentlig, at vi har snakket om dette før.

Der kunne faktisk følge en adaptor med, når man køber sin Clickstation, for den suger ret hurtigt et batteri, synes jeg.

 

\Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det her med om den kan skrues højt op jo helt afhængingt af impedansen på dine ørebøffer. Tilslutter du f.eks. et par AKG på 600 ohm, så er der sgutte meget spræl i den, men med et par lav-ohms hovedtelefoner kan den godt spille til...

 

Det der er i stereo på en Clickstation, er lydgennemgangen til iPod, CD osv. - ikke selve clicket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der er i stereo på en Clickstation, er lydgennemgangen til iPod, CD osv. - ikke selve clicket.

Den må du lige forklare - hvordan får du puttet iPod mv. ind i samme sætning som clickstation?

Og ang. click i stereo - dvs. clicket ikke høres i begge ørebøffer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Og ang. click i stereo - dvs. clicket ikke høres i begge ørebøffer?

Nej, der er selvfølgelig lyd i to kanaler. Mono betyder jo bare, at det er det samme, der høres i begge kanaler. Der vil ligesom ikke være så meget pointe i, at lave et click i stereo.

 

Mvh Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, der er selvfølgelig lyd i to kanaler. Mono betyder jo bare, at det er det samme, der høres i begge kanaler. Der vil ligesom ikke være så meget pointe i, at lave et click i stereo.

 

Mvh Martin

Hmm.... Jeg tror godt, jeg ved hvad du mener med mono!! Men jeg mente nu, om clicket kun kan høres i den ene ørebøf?? I så fald er det ikke meget bedre end det metronom jeg har nu, hvor jeg først kører det gennem et stik, der der giver lyd i begge bøffer. ( Købte en klassisk model, da jeg ikke kunne holde lyden ud af f.eks Korg´s digitale metronom. )

Link til kommentar
Del på andre sites

Click er selvfølgelig i begge sider, men det er - som Moerke korrekt påpeger - i mono, dvs. samme signal i begge sider.

 

iPod, CD, monitor send osv. kan indsættes i AUX IN. På denne måde kan man slippe for at skifte stik ved brug af flere lydkilder.

 

I øvrigt mener jeg at have gennemgået disse ting i testen som findes her:

CLICKSTATION TEST

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du ikke bare lave en inddeling, hvor denne kan bruges som guideline, når du skifter imellem de to taktarter (i forhold til, HVOR du lægger grundstortrommeslag og lilletrommeslag i 6/8 vs. 4/4) :)

 

Det er vidst lidt knudret formuleret..... :-)

.....eller sagt på en anden måde:

 

4/4 = 4 beats på 1234 - spil fx en stortromme på 1-2-3-4 til det "normale" beat

 

6/8= Fortsæt stortromme, men spil 4. delstrioler på hh og grundlilletrommeslaget passer til 3-slaget

 

hmmm, lyder stadig rodet, men det passer med et 4.dels click B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu