Ebay


Gæst thald

Recommended Posts

Hey.

Ved ikke helt om emnet er placeret rigtigt, men here goes:

 

Er der nogen der har erfaringer, med at handle over Ebay? Både hvad angår sikkerhed plus hvor meget told der skal betales af det man køber...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan ikke huske hvem der skrev det, men det var i et emne om vintagelogos.com hvis jeg husker rigtigt, at en skrev at hvis man fik det sendt som en gave skulle man ikke betale afgifter på lortet...

Forkert. Bliver det sendt som en gave skal man ikke betale hverken moms eller afgift, hvis pakkens værdi er under $40 eller noget i den stil. Alt derover skal der betales moms 25% samt 3,2% i afgift når det gælder musikinstrumenter.

 

Jeg har købt forskellige ting over ebay. Købte blandt andet en Ludwig Supraphonic fra 70'erne til $100. Har ud af omkring 25 gange kun blevet snydt én gang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har brugt ebay rimeligt meget.

Fra en 40kg Marshall guitar forstærker top til en Honda ct 70 (amerikansk Dax). Trommeting, tøj, Musik , og ting jeg ikke lige kan komme i tanke om nu.

Sikkerheden er i top. Jeg har ikke været ud for beskadige pakker eller mistet af postvæsnet.

Med hensyn til told. Jeg tror at det er pr stik prøve. En god ide er at få afsender til at sætte en anden værdi på pakken. Toldvæsnet kan ikke se at en ting koster 250$.

Told og moms kommer kun når det er uden om EU. Så USA er lidt risikabelt i told/moms. Ikke altid.

Den værste ting ved ebay er at den ting man få hjem ikke er helt den rigtige.

Så det skal man være sikker på før der bydes.

Link til kommentar
Del på andre sites

40/50 dollars.. nej-nej. Pakkens værdi må ikke overskride €40.

 

I Toldvæsenet tager de stikprøver, men trikket med at skrive en anden værdi på pakken holder ikke en meter. De undersøger det, og har mere eller mindre sagkyndige folk, som kommer og vurderer grejet, hvis de tror værdien er større.

 

Jeg har lige været igennem det for nylig.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja nogen gange kan du jo finde ting som ingen har budt på, og få det for en dollar. Vores bassist har lige fået en big muff pedal fra 1972 for 20 $, så det kan bestemt betale sig....

 

 

Folk kan jo så hvor gode folk er til at betale det de køber, når de kigger på din profil, så er du en god betaler, kan man næsten også være sikker på en god handel

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm okay. Tak for svarene. Hvad er jeres erfaringer med besparelsen? Kan det betales sig?

Ja det sidste var mit nye Tama titan leverglide hi hat 905. samlet pris for mig 965kr. fra USA. Er stadig det dyreste indenfor Tama hardware og kan faas til 2150 i kataloget.

En titan hs 90 lilletrommestativ og stol til omkring 400kr samlet. Hs 90 koster noget med 1295kr. Stol en 1000kr.

Ja der kan spares!

Byd bare i den sidste time og ikke 4-5 dage for. Det praeser altid prisen op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu