Toto's Trommeslagere


ulle3000

Hvem er/var fedest  

159 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Jeg HADER det spørgsmål, for jeg synes dybest set ikke man kan sammenligne dem - ja, de spiller (spillede) begge i Toto, også jeg synes da også, at de begge er suveræne, men på hver sin måde! Men jeg kan ikke svare på, hvem jeg synes er fedest, men hvem der, for mig at se, er mest Toto, og det er uden tvivl Jeff :)

 

over and´out!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt syns jeg Jeff var mega fed, men Phillips har lidt mere groove. Så jeg stemmer Simon Philps.

:):D:D:D

 

Jeff Porcaro var ubestridt den fedeste trommeslager i Toto!!!

Mage til musikaltet, groove, ja... bare hans lyd, har verden ikk set

siden...

 

mærkeligt spørgsmål!

jeffporcaro5.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er jo lidt en klassisk snak. Ingen tvivl om de begge er gode, men når alt kommer til alt, hvor mange af "os" herinde har så hørt Toto "rigtigt" (live) med Jeff??? Jeg har hørt Toto 14 gange og synes de er SÅ fede. Både det gamle og det nye taler til mig på hver sin måde, og de leverer altid varen til koncerter.

 

Jeg synes det er blevet lidt en trend "bare" at sige Jeff er "groove master", var vild til shuffle osv osv. Men det jeg prøver på at sige er at jeg synes sammenligningsgrundlaget er alt for lille for langt de fleste af os, i og med vi aldrig har hørt eller set manden live. Jo han spiller da nogle vilde ting på de gamle plader, men skal der ikke mere til for at slå Simon live??

 

Jeg har ikke stemt på nogle af dem :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg stemte uden tvivl SImon Phillips, mest fordi jeg længe har været kæmpe fan af ham, og han var egentlig grunden til jeg begyndte at lytte til TOTOs musik..

 

Men som andre så tydeligt har sagt, var Jeff en fantastisk slager som prægede bandet så meget at det er med ham bag trommerne man finder den "klassiske" Toto lyd. Dog mener jeg personligt at Simon har tilført bandet noget helt nyt og utroligt spændende.. Han er jo en af de mest musikalske slagere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Men som andre så tydeligt har sagt, var Jeff en fantastisk slager som prægede bandet så meget at det er med ham bag trommerne man finder den "klassiske" Toto lyd. Dog mener jeg personligt at Simon har tilført bandet noget helt nyt og utroligt spændende.. Han er jo en af de mest musikalske slagere..

Sandt.... :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Men det jeg prøver på at sige er at jeg synes sammenligningsgrundlaget er alt for lille for langt de fleste af os, i og med vi aldrig har hørt eller set manden live.

Jeg har faktisk hørt Toto live med både Jeff og Simon. Jeg må med skam meddele, at jeg ikke er den stor Totofan - faktisk overhovedet ikke - just happend to be there :tu:

 

Jeg til gengæld masser af plader med de to herre på trommer. Der er langt flest, jeg synes holder musikalsk IMHO, med Simon Phillips, men det er Jeff's groover, der rammer mig, så jeg stemte Pocaro.

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha Simon er fed Jeff er en legende.

 

Mushanga

 

Rosanna.

 

Georgy Porgy

 

I Keep Forgetting

 

Heal The World

 

Beat It

 

Black friday

 

Bad sneakers

 

Liste er rigtig rigtig lang men groovet er eternal!

 

Til Molu:

Jeg ved godt at Jeff selv har udtalt at han har stjålet sin shuffel stil fra Perdie (dog ikke Gadd? ved ikke hvor du har det fra?) og Bonham men jeg syntes helt klart han har gjort halftime shuffelen til sin egen. Det er vel ikke mere at stjæle end så mange signature fills og patterens de fleste genbruger fra motown trommeslagerne, Blakey, Jo Jones (dem begge), Tony W ect. ect.

 

Jeg syntes Jeffs shuffel adskiller sig makant ved at være lettere og mindre uaccenteret i Hihatten og til dels også i stortrommefigurerne end det er tilfældet hos Perdie og Bonham, der begge ynder at accentuere ottendelene (eller dt første slag i triolen om man vil) i hihatten og tro mig jeg har tjekke Home at last og Babylon sisters (my god!) rigtig meget ud med stor respekt.

 

Til Alle:

Det undre mig egentlig at der ikke er nogen der er kommet ind på jeffs, i mine øjne, to største styrker: 1) 16-dele med højre hånd på hihat (I keep forgetting og Georgy Porgy!!) og 2) Han utrolige lette snappp backbeat. Begge ting der gør at jeg genkender ham på plader og i radioen. :dev:

 

Anyway så har Jeff og Gadd det tilfælles at de er utroligt smagfulde og sparsommelige i deres spil. Tjek igen i "keep forgetting" den halve takt med stortromme trioler 2/3 henne WOW. Den slags havde været så ligegyldig var den blevet gentaget 16 gange i nummeret men så magtfuld når det kun står frem den ene gang.

Lidt ligesom Gadds legendariske fill in midt i Ricky Lee Jones's "Chuck E's in Love". :P

 

In the end er det Jeff, Gadd og andre (som f.eks. Keltner) der vil blive husket som studiegutterne der bare altid havde det fede i ærmet til en hver situation og når jeg tænker less is more og på virkeligt at spille intelligent, effektivt og med en bundsolidt groove, tænker jeg på Gadd og i særdeleshed JEFF PORCARO!

 

ikke simon Philips :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha Simon er fed Jeff er en legende.

 

Jeg syntes Jeffs shuffel adskiller sig makant ved at være lettere og mindre uaccenteret i Hihatten og til dels også i stortrommefigurerne end det er tilfældet hos Perdie og Bonham, der begge ynder at accentuere ottendelene (eller dt første slag i triolen om man vil) i hihatten og tro mig jeg har tjekke Home at last og Babylon sisters (my god!) rigtig meget ud med stor respekt.

Det er altså Bernard Purdie på Babylon Sisters.

Men ellers er jeg helt enig.

 

Check forøvrigt denne side med en ukomplet liste over "kedelige" Porcaro sessions.

Og denne liste: Endnu kedeligere Simon Phillips tracks Den er kun halvt så lang, men det er nok fordi Simon har problemer med at finde folk der er gode nok til at spille med sig. :hmm:

 

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er altså Bernard Purdie på Babylon Sisters.

 

Ja og på *Home At Last" ( så vidt jeg husker. Det er bare mig der ikke kan formulerer mig :hmm:

 

Det jeg mente var egentlig bare at jeg har stor respekt for Perdie, men at jeg syntes der er stor foreskel på den måde de shuffler på.

 

Uha tænker man på Aja pladen kan man næsten ikke lade være med at høre titelnummeret. Gad ultimate playing. Den solo.... :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu