Hvilket Grip


Simon Duun

Hvilket grip spiller du med?  

89 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

På sæt spiller jeg Matchgrip, men bruger Traditional når jeg terper teknik (øveplade).

 

Så blandet herfra!!

Det lyder i mine ører som en dårlig idé .. Den teknik du får opbygget på øvepladen skal du jo kunne bruge på sættet. Hvorfor så ikke træne ét grip og kunne det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder i mine ører som en dårlig idé .. Den teknik du får opbygget på øvepladen skal du jo kunne bruge på sættet. Hvorfor så ikke træne ét grip og kunne det?

Jeg ved det ikke. :tu: Det er bare det, som virker mest naturligt!

 

KAN bare ikke spille matchgrip på øveplade og KAN bare ikke spille traditional på sæt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

:D sikke en genganger.

 

For 2 år siden ville jeg vel have skreget MATCHED, Men eftersom min gymnastik baggrund af smadret mine håndled - særligt det venstre er jeg skiftet til traditional. Jeg kan ikke øve så meget som jeg skal nu hvis det skal være matched. Det gør simpelthen for ondt, Ikke fordi at jeg bruger ledet mindre nu end før men det er en helt anden bevægelse som åbenbart ikke går ind og trykker på de knapper der gør ondt.

 

Det har været rigtigt surt arbejde at træne op. Bevægelsen i traditional føles jo ikke lige frem særlig naturlig I starten, men det er den blevet, nogle nye måder at tænkte på har udvidet mit spil og jeg føler mig generelt mere mig med dette greb.

 

Så længe man føler at man udvikler sig under øvning og spiller fedt er alt right/wrong grip snak jo også en ligegyldighed. Altid fedt at snakke om alligevel dog:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skifter mellem matched og trad., det er kommet stille og roligt, da det er to helt forskellige... ehm... følinger? :tu: .. at spille med.

 

Jeg er faktisk i tvivl om hvilket jeg bruger mest. Det kommer også meget an på stilart/genre. Altså ikke bare jazz versus rock. Bruger til tider trad. i rock... suk, det er svært at forklare, men nogen gange føles det ene bare mere naturligt end det andet :tu:

 

Det er heller ikke SÅ stor forskel på hvor højt/hårdt man kan spille/slå, ved de 2 "grips".... blablabla... Who cares..

 

 

Spiller med begge :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm... Faktisk så bruger jeg egentlig også mest traditional grip til Jazz. På den måsde syntes jeg at man har mere kontrol over stikken... :tu:

Hvis du mener du har mere kontrol, bruger du det så ikke hele tiden? :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du mener du har mere kontrol, bruger du det så ikke hele tiden? :)

Hmm... Kan godt se hvad du mener :D . Men når jeg virkelig skal spille hurtigt

på tommerne eller laver solo, så bruger jeg for det meste traditional :hmm:

 

Argh... Jeg må se at øve mig noget mere med Trad så jeg kan bruge det hele tiden :tu::tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har spillet med matched siden jeg startede, men føler mig på en måde sejere når jeg spiller med trad. har ingen idé om hvorfor. det ser oxo federe ud med trad. grip (bortset fra når Buddy Rich spiller med matched, så ser det fedt ud :gross:)...

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu