Od


Lücking

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

nope...

Gider ikke deltage i det der projekt! Vil gerne hjælpe til, men gider ikke arbejde 5timer for at kunne give 200,-...! Jeg gider ikke stødte en eller anden virksomhed ved samme lejlighed som billig arbejdskraft.. Hvis det skulle være rimeligt burde man ha' normal og fuld løn for 5timer til at give projektet!!!

 

-Så vil jeg hellere give 200,- af egen lomme og holde en fridag!! :tu:

 

 

theREGEL

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. Skal ikke være med i år.

Det har lidt med håndtering, præsentation og så deres "forsvindingsnummer" sidste år, at gøre.. :ph34r:

 

Hjælp dem - ellers er i nogle egoistiske svin... Det var ligesom tonen. Og bagefter man har arbejdet fra 09-15 og doneret sine hårdttjente 30,33 kr i timen, så forsvinder OD-folkene så pludseligt som de kom...

 

hvor **** blev mine penge af? :huh:

Det er iorden vi er nogle røvhuller hvis vi ikke giver, men os som så har valgt ikke at blive hængt ud fra scenen foran 300 medstuderende, vil måske gerne vide hvor pengene bliver af? :dev:

 

Og det kunne jo hænge sammen med timelønnen på sølle 30 kr.. Så skidt med om alle pengene er forsvundet i administration, vi har da i det mindste følt os som slavebørn for én dag. Hurra for den oplevelse...

:huh::doo:

 

.. så hellere kunne tage hjem 4 timer før de andre som arbejder...

Jeg kan donere mine egne penge - skal ikke tvangsindlægges til massehysterisk heltegerning. :huh:

Redigeret af V.I.P.
Link til kommentar
Del på andre sites

Synes ærligt talt at det er en smule ynkeligt at nogle af jer klager over at lønnen kun er på 30 i timen! Tænk på at de fattigste børn i verdenen arbejder under dårlige vilkår, og tjener 1 krone om DAGEN!

Jamen, så rejs derned og tjen 1 krone i timen selv.

 

For jeg kan da SAGTENS se at vi ikke skal have ret til at have en høj standard og et bedre liv, når sultne afrikanere ikke tjener mere en 300 om måneden og vælger at bruge dem alle på lim og ludere.. :dev:

 

Jeg føler mig allerede som et dårligt menneske... du burde arbejde for OD-præsentationsteamet :ph34r:

 

... ej. Men seriøst, vi bliver ikke dårligere mennesker af ikke og hjælpe OD.

Hvad er OD ?

Afladsbreve for unge..?

 

Så kan vi liiige donere 250 om året, og få lidt "credit" for det på den gode samvittighed .. Sådan! Det er jo en ærefuld sag vi har gang i her :doo:

Redigeret af V.I.P.
Link til kommentar
Del på andre sites

Skolen gider ikke betale for alle dem, som bare holder fri!

Den sætning forstår jeg ikke helt? Det er jo hvad eleverne gør det til. På Aurehøj er det næsten en tabu ikke at støtte det. Man kan godt fravælge det, men det er de færeste der gør det. Hvis de ikke rigtig gider lave noget, så betaler de bare selv de 250 kr.

 

Desuden har jeg aldrig hørt noget om 30 kr i timen. Jeg laver 5 min arbejde hjemme i huset (rydder op på værelset), og så punger hun ud!? Hun havde nok også givet nogle hvis ikke jeg ryddede op, men det er nu en meget god lejlighed til at gribe fat i nakken på mig selv. :ph34r:

 

Skolen betaler da, for mig at se, absolut intet? Ledelsen på Aurehøj støtter op om arrangementet.

 

Der er vist også noget Natværk i Den Grå Hal, hvor overskudet går til OD.

Link til kommentar
Del på andre sites

I min tid på Christianshavn Gym var det ikke en mulighed at lade være. Hvis man ikke ville være med, fik man 8 timers fravær; alternativt skulle man møde op på rektors kontor fra 8-15 og forfatte en stil om hvorfor man ikke ville støtte OD. Gæt hvor mange der gjorde det :huh:

Selvfølgelig kan man mene at det er problematisk at man bliver presset til velgørenhed, men på den anden side er det ikke værre end at gå en tur ned af Strøget på en sommerdag og blive stoppet af hververe fra Amnesty, Unicef, Røde Kors, WSPA, Frelsens Hær.

Min pointe (selvom den nok ikke er så tydelig) er at det er åndsvagt at lade sin vrede over fordømmende OD-udvalgsnørder gå ud over fattige børn i Afrika etc. Støt op, men brug chancen til at tage en debat på skolen om hvordan der kommunikeres!

 

 

 

 

...og fyr den så af til Natværk! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Den sætning forstår jeg ikke helt? Det er jo hvad eleverne gør det til. På Aurehøj er det næsten en tabu ikke at støtte det. Man kan godt fravælge det, men det er de færeste der gør det. Hvis de ikke rigtig gider lave noget, så betaler de bare selv de 250 kr.

Men sådan er det bare på HTX. Sidste år (hvor vi var med) skulle man enten arbejde, eller sidde på skolen og skrive om det land vi støttede i 5 timer! Tror de har sløjfet det i år, fordi næsten alle vil holde fri, hvis de tik tilbuddet! Jaja, men sådan er HTX'ere altså! :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu