Spil Til Midi Filer


pad

Recommended Posts

Er der nogle derude i det ganske land der spiller trommer til midi filer (hvor man har fjernet trommesporet.

 

Vi er guitarist og trommeslager der for sjov har haft en øver med midifiler, men problemet er at man HURTIG kan kommer bagefter eller foran musikken.

 

gad vide om det er fordi man SKAL spille med earmonitor?? eller, alm. monitor skal være meget høj, eller ??

 

Hvad gør man ? eller er det måske bare noget man skal vænne sig til.

Vi spiller begge i stor band uden brug af div. rytme/midi mm. ,og der er absolut ingen problem

 

Håber på af nogle har erfaringer på dette område, og vil dele dem ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis I vil spille tight, er metronom og track vejen frem. Hvis tighthed ikke har den store betydning (f.eks. hvis I spiller bevidst løst svingende), så er det en dum idé. Mht. det rent tekniske, så er metronom i øretelefon/in-ear det klart mest effektive.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Ok tak for input, men hvordan får man metrnom slag kun i monitor og ikke i PA, det er jo den samme midiafspiller musikken kommer fra...... på pc har jeg cakewalk9 pro og der kan jeg godt få metronom på et spor

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi spiller begge i stor band uden brug af div. rytme/midi mm. ,og der er absolut ingen problem.

Måske netop fordi der ikke er noget til at afsløre at I flytter jeg i forhold til "time".

 

Jeg kan kun anbefale at øve til midifiler. Mulighederne er mange, og det at kunne isolere f.eks. bassen er jo en enestående øvemulighed. Men sørg for et klik - bare en koklokke på alle 4, ikke noget fancy - og så igang. Det forudsætter naturligvis at man kan holde ud at høre på midifilen, for deciderede vellydende midifiler er der godt nok langt imellem :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

At spille til midi-filer er en superfed ting...! I mit øvelokale har jeg smidt én stor højtaler op på hver side af sættet og så skruer jeg helt op. Ens groove bliver tight'er, ens fills sidder bedre i skabet fordi man bliver tvunget til ik' at "flytte tiden" og så kan man jo selv kontruere basgrooves og måske skævetaktarter som man så kan spille igen og igen...! kan kun anbefales! Men om det skal være over PA eller igennem earmonitors er vel op til en selv. Jeg synes personligt at højtalersystemet er bedst....! Bruger det også til at spille til fede plader fx....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender godt problemet. Hvis tracket er for lavt blir man tit for 'søgende' efter den korrekte time, og så er man altid foran eller bagud på beatet. Skru højt op når i øver for så kan man høre pulsen helt klart og så kan man nemmere følge med! Det er selvfølgelig altid en god idé at øve ens sange til metronome så man er opmærksom på hvornår man har tendens til at stige og falde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu