Fyrværkeri....


CSJ

Recommended Posts

Jeg holder mig også langt fra fyrværkeri - synes, jeg har en smule svært ved at undvære mine fingre... :)

 

Så hellere bruge pengene på et godt kanonslag af en kvalitetscigar og en ordentlig flaske champagne! :tu:

 

Godt nytår til jer alle herfra også! :):)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hørt! Jeg glæder mig umådeligt over vejrudsigten. Den kan måske afholde en del af de dumme unger fra at rende rundt og fyre kanonslag af.

 

Jeg siger:

Ned med bumbumkrudtet og de uansvarlige affyrere, som er ligeglade med deres omgivelser og andre mennesker.

Op med det flotte himmelfyrværkeri og fornuftige fyrværkere, som tænker sig om.

Link til kommentar
Del på andre sites

JA SGU!! WATCH OUT!!!

 

Vi skyder lidt raketter af omkring kl. 20 for ungernes skyld. Så kan de nemlig komme i seng. Kl. 00.00 d. 01/01/07 går vi bare ud og kigger lidt på fyrværkeriet fra vores terrasse. Har ikke selv været ude og fyre penge af på store "klokken tolv-brøl", vil hellere have noget grej....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg siger:

Ned med bumbumkrudtet og de uansvarlige affyrere, som er ligeglade med deres omgivelser og andre mennesker.

Op med det flotte himmelfyrværkeri og fornuftige fyrværkere, som tænker sig om.

Hørt hørt :tu:

 

Sidste år var der nogle irriterende drenge-røve der morede sig ved at putte et kanonslag eller hvad det nu var ind i vores postkasse, og ødelage den - Fuck hvor nedern, jeg fik ikke mit bækken næste dag :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Argh, come on, der må da være nogen herinde der er facinerede af sådan noget fyrværkeri :huh: ?

Ja, fyrværkeri kan være fascinerende og flot. Det er jeg helt enig i. Men i hænderne på en 10-19 årig knægt, som ikke tænker sig om, er det ikke spor morsomt. I den alder kan man ikke se konsekvenserne af sine handlinger, og man har meget svært ved at sætte sig i andre menneskers sted. Et kanonslag i en postkasse er sjovt!? Nej, det er hærværk, og den slags straffes man for. Et kanonslag fyret af tæt ved en hund er sjovt?! Nej, det er dyreplageri og strafbart. Og der er forbavsende mange forældre, der tilsyneladende er ligeglade med, at deres børn leger med sprængstof - for det er det jo! Så sent som i går så jeg en 12årig knøs rende rundt med med en raket, der var højere end ham selv... hvad tænker de forældre???

 

Fyrværkeri er IKKE legetøj!

 

:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har den holdning, at det kan være ganske flot med fyrværkri, men for satan hvor er der mange, der ikke har en skid styr på det, de laver. Så væk med dem.

 

Og så en anden ting; den sidste uge har det sgu næsten lydt somom, der er udbrudt krig, der hvor jeg bor. Fordi der er mange der ikke kan vente til nytårsaften med at skyde lortet af.

 

Men nu ikke flere sure miner, jeg drikker mig pissefuld, og så holder jeg mig indendøre.

 

Så godt nytår til alle! :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Så længe fjolserne kun sprænger deres egne fingre i stumper og stykker så er jeg en glad mand.

 

Det er sørme da også paradoksalt at vi drikker os fulde i løbet af en hel dag, for så klokken 12 i en ordentlig brændert at gå udenfor for at kaste og skyde med sprængstof. Hvad tænker vi på? :(

Redigeret af Kasper Moll
Link til kommentar
Del på andre sites

difquin, jeg er mere end enig med dig i de iagtagelser du har gjort dig :huh: .. Men det lød bar som om at hele ts.dk fordømmer folk der har trang til fyrværkeri og at samtlige medlemmer låser sig inde kl 23.45 i aften indtil det sidste er skudt helt af :(

 

Men enig, forældre burde tage det mere alvorligt med alt det krudt!

 

Forresten, så kan man også meget andet sjovt med et kanonslag, end blot at lave latterligt hærværk (for det er der ABSOLUT ingen mening i!) :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Forresten, så kan man også meget andet sjovt med et kanonslag, end blot at lave latterligt hærværk

Der bli´r jeg nødt til at spørge: Hvad?

Jeg bliver simpelthen nødt til at vide hvad det er, der så fedt ved at høre et øredøvende brag fra noget der er kraftigt nok til at invalidere menesker og dyr. Jeg tror ikke nogle mennesker er klar over hvor let man kan få ødelagt sin hørelse, ( og meget andet) med sådan et kanonslag.

Som jeg sikkert har nævnt i et par andre tråde herinde, er jeg selv rimelig meget plaget af tinnitus, Noget som mange uskyldige mennesker har pådraget sig igennem tiden, fordi andre har tosset rundt med kanonslag lige ved siden af dem osv.

Tinnitus er IKKE sjovt, manglene fingre, syn osv. er heller ikke sjovt.

 

Til gengæld kan nogle flotte raketter, affyret med omtanke, være rigtig smukke at se på. Så det har da i det mindste et formål.

Håber ikke dette indlæg lød alt for surt og gnavent, sådan var det heller ikke ment :tu: . Men jeg ønsker bare ikke andre skal ha´ tinnitus på grund af sådan noget lort.

 

Mange nytårshilsner fra Stjarna :P

Redigeret af Stjarna
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syns' sgu det er fint nok at skyde af, så længe man bare passer på..

 

Her i nat da jeg var på vej hjem med min far, var der 2 drenge på omkring 15 der sendte en raket over vejen hvor den så sprang.. der kom en bil kørende som satte farten ned. Jeg tænkte bare, det var da fint nok at den satte farten ned for at være sikker på at de ikke var ved at tænde en mere.. Men så standser bilen og drengene går over til den. Mig og min far snakker så bare om at det sgu er godt de går der over, da vi havde regnet med det var nogle der var stoppet for at give dem skideballe. Men nej..! Det viser sig så at det er deres forældre og de lyder ikke vræde eller noget?! Det er sguda for dumt :gross:

 

..Også Godt Nytår Herfra! :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Odense Centrum er et mareridt klokken 00.00 - Vi listede os ned fra en lejlighed og stod under Magasin tæt på flakhaven som er rådhuspladsen i Odense. Der var folk der stod med romerlys i hånden og skød efter et salatfad. Der var folk der holdt raketter i hånden og sendte afsted, med det reslutat at de ikke røg lige op i luften, men i stedet eksploderede ca. 50 meter over folk på rådhuspladsen. - Jeg stod med mine venner og veninder i en slags tunnel, og selvfølgelig er der et par store fjolser som vælger at gå ned i den ene ende af tunnellen, lægge et batteri ned og antænde. Batteriet peger altså imod 50+ mennesker som ikke kan komme væk! - Det var rigeligt for mig, så jeg smuttede op i lejligheden og dansede videre. - ca. 10 minutter senere kommer et par venner og veninder tilbage og fortæller at de samme tumper havde kastet et kanonslag ind i folkemængden der altså befinder sig i en tunnel. Forestil jer hvor højt det har været, det rene mareridt, specielt fordi stort set alle til den pågældende fest var/er musikstuderende.

- Overlad flot eksploderende springstof til eksperter, vi andre skal bare kigge på!

Link til kommentar
Del på andre sites

Odense Centrum er et mareridt klokken 00.00 - Vi listede os ned fra en lejlighed og stod under Magasin tæt på flakhaven som er rådhuspladsen i Odense....

 

(osv..)

Var der slet ikke nogen der sagde noget til dem der gjorde det der i tunnel-tingen? :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sgu ofte man bliver lidt konfliktsky når det er en fyr der er fuld, og forhåbetlig også skæv, som render rundt og kaster med sprængstof :lol:

hmm haha.. kan du nok godt ha ret i :gross::huh:

 

nå men lads os da håbe der ikke skete noget med nogen..

Link til kommentar
Del på andre sites

I min mikrolille by Hørby var der RIGTIG mange som havde de grumme kanonslag. Man sad inde i stuen og hørte BOOOOM efterfulgt af nogle latteren fra nogle tumper med overtræk på deres IQ: "Høhøhøhø....". Jeg KUNNE altså ikke lade være med at tænke "Tabere..... Hvor mange penge har du brugt på at høre.... BOOOOM....?".

Redigeret af Mark
Link til kommentar
Del på andre sites

I min mikrolille by Hørby var der RIGTIG mange som havde de grumme kanonslag. Man sad inde i stuen og hørte BOOOOM efterfulgt af nogle latteren fra nogle tumper med overtræk på deres IQ: "Høhøhøhø....". Jeg KUNNE altså ikke lade være med at tænke "Tabere..... Hvor mange penge har du brugt på at høre.... BOOOOM....?".

Hørby? Den i Nordjylland eller? Gik på efterskole dér år tilbage, og den er godtnok også lille :hmm:

 

mht. fyrværkeri er jeg godtnok også gået helt fra da, bare tanken om at sprænge en hånd eller lignende puha. så er det farvel til trommerne :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hørby? Den i Nordjylland eller? Gik på efterskole dér år tilbage, og den er godtnok også lille :hmm:

 

mht. fyrværkeri er jeg godtnok også gået helt fra da, bare tanken om at sprænge en hånd eller lignende puha. så er det farvel til trommerne :cigar:

Jeps, det ER den med efterskolen. Jeg er nemlig musiklærer sammen med Ole på efterskolen nu. Også TYSK-lærer!!!

 

Kan sgu egentlig godt huske dig... Correct me if I'm wrong, men til jeres SIDSTE musicalforestilling for skolens gamle elever kunne jeres bassist ikke være med pga. noget ferie, og der spillede jeg bas sammen med dit musikhold.

 

Er jeg HELT afsporet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu