Hot-rods


Kaptajn Krogh

Recommended Posts

Ja hvad kan jeg sige jeg skal måske til at spille noget pop-musik ! Til det mangler jeg lidt nogle stikker der ikke "larmer for meget" ??? Og tænkte om hot-rods ikke var sagen ??? Jeg har dog absolut ingen erfaring med sådan nogle og ville lige høre hvilken model jeg evt skulle vælge og om det er måden at gøre det på(altså at spille stille) ??? Jeg er nemlig meget imod at plastre hele sættet til i gaffa og ikke så god til at "ikke slå så hårdt" :gross: ! Så nogle råd og lidt hjælp :tu:

 

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes ikke hot rods lyder særligt godt til det meste. Men til gengæld er der også tilfælde hvor de lyder ganske fantastisk...

 

Min råd ville være køb dig et par 7A og væn dig til dem... Hvis de knækker spiller du for hårdt og det samme er tilfældet med hotrods, de knækker for et godt ord.

 

Så der er ikke andre muligheder end kontrol og mådehold.

 

Dette var sikkert ikke svaret du håbede på... :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du ikke slår rim shots på lilletrommen med dem, lyder det super fesent og hvis du slår rim shots er det mindst ligeså højt som normale stikker. Det lyder faktisk pisse fedt til rock. Man får mere bund. Har ladet mig fortælle at "Songs for the deaf" albummet (eller i hvertfald noget materiale) med QUOTSA er optaget kun med hotrods.

 

Pointe: Det er smartere bare at spille lavt med alm stikker

Link til kommentar
Del på andre sites

Hot-Rods skal ikke, som mange tror, bruges til bare at skrue ned for volumen.. Du vil ikke opleve at det er det samme som at spille med almindelige trommestikker, bare svagere.. Hverken lydmæssigt eller feelings-mæssigt.. Til gengæld kan de til nogle ting give en stinke-fed anderledes lyd på trommerne..

Med de er altså, efter min mening, ingen løsning på dit problem.. (men køb et par Pro Mark Hot Rods (det hedder modellen) alligevel, det er fedt at eksperimentere med! :tu: )

 

Den eneste vej frem er at øve dig i at spille energisk og tight uden så meget volumen.. Måske kan det hjælpe at købe nogle små, lette trommestikker som fx. Regaltip Jazz.. De er super fede, og svære at spille for højt med.. :gross:

 

Med venlig hilsen

Niels Rolighed

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja hvad kan jeg sige jeg skal måske til at spille noget pop-musik ! Til det mangler jeg lidt nogle stikker der ikke "larmer for meget" ???

 

Så nogle råd og lidt hjælp  :tu:

 

 

 

Krogh

Hvad er den af, Kaptajn? :gross: Er du ved at blive gammel :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er den af, Kaptajn? :gross: Er du ved at blive gammel :tu:

Jaaaa lidt....men jeg kan stadig godt se at der står det "rigtige" på mine bæk'ner :tu:

 

 

Nej det er ikke sikkert endnu !

 

Hmmm "..mådehold og kontrol" ;) Det bliver sgu ikke sjovt :(

 

;) Nej jeg må jo i gang på "øve-padden" ! Det der tyndere stikker den holder sgu ikke, det bliver noget skrammel tror jeg :D

 

Men tak for svarene....flere der har noget ???

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Hot rods er udemærket hvis du vil spille lavt. Det kræver bare lidt tilvænning, men ellers er det skam udemærket :) Spiller meget med hotrods, og virker som sagt ganske fint.

 

vh André

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes ærligt talt det er noget fis at kalde lyden fra hot rod fesent hvis man ikke spiller kantslag. Jeg har med stor succes brugt hotrods i alle mulige sammenhæng - også i pop. Man kan altså godt bruge dem til at "skrue ned" for volumen - selvfølgelig giver det ikke den samme fed lyd men øv dig lidt med dem, så tror jeg sagtens det kunne være en mulighed.. De tager dog noget tid at vende sig til :)

 

Den anden mulighed med at øve sig til man kan spille stille men tight er jo også super god, men tager jo også mange timers øvning.

 

vh Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller også med rods, når der skal skrues ned for volumen. Det virker helt klart for mig (og bandet).

 

Der er dog ingen tvivl om at et par gamle, dovne rods (læs slidte) er mere lydsvage end et par spritnye. Flyt evt også gummibåndet ned mod grebet, da længere pinde virker blødere.

 

Håber det giver mening...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes ærligt talt det er noget fis at kalde lyden fra hot rod fesent hvis man ikke spiller kantslag. Jeg har med stor succes brugt hotrods i alle mulige sammenhæng - også i pop. Man kan altså godt bruge dem til at "skrue ned" for volumen - selvfølgelig giver det ikke den samme fed lyd men øv dig lidt med dem, så tror jeg sagtens det kunne være en mulighed.. De tager dog noget tid at vende sig til :)

Min erfaring er vel ligeså rigtig som din erfaring.

 

Min erfaring: Hvis man udelukkende vil skrue ned for volumen (altså have samme lyd men lavere) hjælper hot rods ikke. Man får en helt anden feeling og lyd. Fed lyd - men en anden.

 

Eneste vej frem er tynde stikker og justeringer af sit spil. Pellwood laver nogle helt vildt tynde. Fin dem (hvis firmaet overhovedet eksisterer mere). Aage solgte dem på et tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis den er fesen er den fesen!

Men det er den ikke..

 

Hotrods kræver bare lidt tilvænning :cigar:

Redigeret af V.I.P.
Link til kommentar
Del på andre sites

Drenge.. Slap nu af ikke!! SImon det er sgu ikke personligt!!!

 

Jeg synes rods har fed lyd på tammer, og hvis du spiller stille og rolig musik med meget brug af tammer synes jeg de er fede. Men det spiller jeg ikke rigtig så bruger dem som lyddæmpning derhjemme :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

Tala wands

 

Her er lidt info om de bedste ''rods'' jeg har prøvet ind til nu. De bevare lidt mere den samme bounce feeling som sticker har. Uanset hvad synes jeg du skal have fat i nogle rods. Det er fedt at leje med og ja, De har en anden lyd, men en lyd der faktisk passer rigtigt godt sammen med afdæmbet ballade pop.

 

Elsker det her klip med Carter beuford og victor wooden. Rods hele vejen! Carter med Rods

 

Håber du finder den rigtige løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Simon: Lær lig at opføre dig ordenligt! Der er INGEN der har svinet dig til og der er INGEN der har hævet stemmen herinde, andet som dig :tu:

 

Jeg bruger også Hotrods til dæmping, men som sagt før gir det en helt anden lyd. Tit sys jeg ofte at den lyd der kommer frem, lige er den der ska bruges i det "afdæmpede" nummer og så passer det perfekt jo :tu: ..

 

Jeg bruger nogle standard nogle fra Aage som vist kostede 99 ,-.. De er ved at være færdige, og så vil jeg prøve nogle nye, evt. dem Lysgaard foreslår - de ser fede ud!

 

Men mit råd er da at købe et par til en 100-lap og se om det ikk er noget for dig :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er måske dine lidt kategoriske/unuancerede udsagn, der får folk til blækhuset, Simon ;) Selvfølgelig kan vi andre ikke bestemme, hvad du synes om lyden på dine trommer - kun læse hvad du skriver.

 

Jeg bruger aldrig hot rods. KUN alm. stikker der bliver betjent med færre kræfter, og evt. cross-stick slag. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu