Optagelsesprøve Ved Mgk


Jonas Dam

Recommended Posts

hej folkens ;)

 

jeg skal til optagelsesprøve ved MGK her i uge 9 eler 10 og vil meget gerne have nogle forslag til hvilke sange jeg skal spille.

 

jeg søger ind på rytmisk linje, og jeg skal finde 2 cover-numre til at spille.

 

det ene nummer må meget gerne være et rock-nummer, bare straight fordi det er nogenlunde det jeg er vant til. det ene nummer er dog det jeg gerne vil have hjælp til. dette nummer må gerne være lidt mere udfordrende synes jeg for at vise noget mere teknisk og det må derfor gerne være lidt jazz'et har jeg tænkt.

 

men jeg er altid modtagelig på andre ideer også :tu:

 

glæder mig til jeres svar

 

- jonas :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest - spil noget, som DU føler dig godt til rette i. Lad være med at prøve at tilfredsstile andre - så hellere spille noget du kender meget mere overbevisende. Kan du følge mig?

 

Når det så er sagt, er det selvfølgelig en fordel, at de to numre ikke minder alt for meget om hinanden. Hvis du evt. finder et fedt rocknummer som det ene nummer og så et groovy R'n'B nummer (evt. m. solo), så ville det jo f.eks. være fint.

 

MGK er nogle gange lidt jazzede, men det betyder ikke, at du SKAL spille det til prøven, hvis ikke du føler dig hjemme i det!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har engang spillet 'Take Five' med Dave Brubeck og det er et super fedt Jazz nummer! Kan klart anbefales... Det køre i 5/4 dele og det har et lækkert groove!! :tu:

 

Ang rock numre, så er der jo mange at tage af... Men ja, noget der måske indeholder noget solo kunne nok være fedt! DMB, TOTO, Led Zeppelin, Deep Purple... Der er mange fede numre derude!

 

Held og lykke med prøven!!

-Ronny.

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest - spil noget, som DU føler dig godt til rette i. Lad være med at prøve at tilfredsstile andre - så hellere spille noget du kender meget mere overbevisende. Kan du følge mig?

 

Når det så er sagt, er det selvfølgelig en fordel, at de to numre ikke minder alt for meget om hinanden. Hvis du evt. finder et fedt rocknummer som det ene nummer og så et groovy R'n'B nummer (evt. m. solo), så ville det jo f.eks. være fint.

 

MGK er nogle gange lidt jazzede, men det betyder ikke, at du SKAL spille det til prøven, hvis ikke du føler dig hjemme i det!

liiiiiiiii' præcis...

 

spillede engang til en prøve, hvor personen ikke kom ind! - netop fordi de var i tvivl om hans stil, og det var han vidst også selv...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har engang spillet 'Take Five' med Dave Brubeck og det er et super fedt Jazz nummer! Kan klart anbefales... Det køre i 5/4 dele og det har et lækkert groove!! 

 

Ang rock numre, så er der jo mange at tage af... Men ja, noget der måske indeholder noget solo kunne nok være fedt! DMB, TOTO, Led Zeppelin, Deep Purple... Der er mange fede numre derude!

 

Held og lykke med prøven!!

-Ronny.

 

Ronny du har tilfældigvis ikke noderne til grund groovet liggende?? Super fed sang, men bare svært at høre hvad han laver på lilletrommen... :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ronny du har tilfældigvis ikke noderne til grund groovet liggende?? Super fed sang, men bare svært at høre hvad han laver på lilletrommen... 

Desværre... Jeg tog den lidt på gehør!! Så det var lidt improviseret mht. alle de ghostnotes han laver! :tu:

Men mon ikke man kan finde noderne på nettet et sted eller måske er der en anden der ligger inde med dem!?

-Ronny.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg søger ind i Århus. Skal spille "Når hjertet ser" med Erann DD og Karen Busck, ja, ja, faktisk et fedt nummer. Og så skal jeg spille "Dancing Madly Backwards" med Captain Beyond. Check det ud hvis i ikke kender det - det er for fedt! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en kammerat der spillede Kashmir - The Story Of Jamie Fame Flame og så et nummer med yngwie malmsteen tror jeg det var men kan ikke helt huske det...

 

The Story Of Jamie Fame Flame er et rigtig fedt nummer og har en masse fede detaljer syns jeg selv..

 

Jeg bliver næsten hel "Høj" når jeg spiller det.. PISSE FEDT NUMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest - spil noget, som DU føler dig godt til rette i. Lad være med at prøve at tilfredsstile andre - så hellere spille noget du kender meget mere overbevisende. Kan du følge mig?

 

Når det så er sagt, er det selvfølgelig en fordel, at de to numre ikke minder alt for meget om hinanden. Hvis du evt. finder et fedt rocknummer som det ene nummer og så et groovy R'n'B nummer (evt. m. solo), så ville det jo f.eks. være fint.

 

MGK er nogle gange lidt jazzede, men det betyder ikke, at du SKAL spille det til prøven, hvis ikke du føler dig hjemme i det!

Det han sagde...

 

De vil høre dig spille musik! De kan jo sagtens høre om du er jazz trommeplager eller ej... Så hellere spille noget der lyder supergodt og får dig til at fremstå 'fed'!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg søger op på Holstebro MGK iår! Og spiller:

Joe Satriani - If (det lidt rockede nummer)

John Scofield - Drop And Roll (fedt moderne jazz nummer, heri solo)

Bifagsklaver: Count Basie - Blue And Sentimental

 

Det handler om at finde numre som DU kan mestre! Lad være med at spille noget for svært!

 

Teknik er ikke alt, men derimod din musikalitet som de vægter højest! :tu:

 

Vh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg søger i Kolding og spiller

 

Powered af Bentzon Brotherhood, Tchfunkta af Stanton Moore, og på klaver; More Human af Lars Jansson...

 

Er der andre som søger i Kolding?

Fedt mand, jeg har gået i kolding... Det er et skide godt mgk...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst DrummerDude

Som rocknummer er der "Hey Joe" med Jimi Hendrix med nogle meget fede trommer.. Men jeg har ikke så meget forstand på sådan nogle auditions osv., men det er bare et forslag :-)

 

Held og lykke med det!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg søger ind i Aalborg, og jeg vil spille :

I shot the sheriff - i Eric Claptons version

Bold as love - I John Mayers version..

 

Jeg søgte også ind for 2 år siden, men jeg havde valgt noget der var alt for svært og som ikke rigtig var min normale spillestil, netop fordi jeg troede det ville imponere censor.. Men tværtimod.. Så spil lige hvad du har nemmest ved.. :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja du skal bare spille det du føler dig tilpas med og har styr på. Og spil numrene som du selv ville spille dem og ikke tænkt så meget på at det skal lyde præcis som det rigtige nummer.

Til min optagelses prøve spillede jeg Led Zeppelins - 'Good Time Bad Times' og Police 'So Lonely' .. Så der er sådan set ingen grænser for hvad du kan vælge! :doo:

Pøj pøj med det da!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Prøv at tjekke det indlæg jeg lavede dengang jeg skulle søge ind:

Her

der er mange gode indlæg..

 

Spil bare i en stil/genre du føler dig hjemme i!

Du skal ikke satse på noget du ikke er sej til endnu i forsøget på at imponere. De kan gennemskue dig... :-)

Hehe

 

Som nævnt john mayer. Prøv at hør cd'en TRY med steve jordon bag gryderne. Der er mange potientielle numre dér.

 

Hilsen Kristoffer

Redigeret af DStof
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg søger op på Holstebro MGK iår! Og spiller:

Joe Satriani - If (det lidt rockede nummer)

John Scofield - Drop And Roll (fedt moderne jazz nummer, heri solo)

Bifagsklaver: Count Basie - Blue And Sentimental

 

Det handler om at finde numre som DU kan mestre! Lad være med at spille noget for svært!

 

Teknik er ikke alt, men derimod din musikalitet som de vægter højest! :hmm:

 

Vh Jonas

John Scofield - Drop and Roll. Det er et virkelig fedt nummer ja, og jeg skulle lige til selv at anbefale det.

 

Jeg spillede selv samme nummer til en mgk-prøve, hvor jeg spillede trommer. Det var dog ikke mig, men min guitarist, der søgte ind. Men det var ret sjovt at prøve.

Link til kommentar
Del på andre sites

nogen der kan forklare mig nærmere med hensyn til "lettere prima vista" ? og skal man helst spille et stykke klaver ?

 

- bamse

Ja, det et prima vista stykke der ikke er så svært! :hmm:

 

Tjek Dante Agostini bøgerne... Der er en masse gode eksempler i, og gode øvelser!

 

Kan du spille klaver? Hvis ja, så kan du godt gøre... men det er ret ligegyldigt!

Det drejer sig om dit hovedfag, altså trommerne.... Hvis du er en fed trommeslager, så er de sgu ligeglade med om du kan spille klaver...!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu