Nogen Der Har Forstand På Katte?


Rømer

Recommended Posts

Min kat er sgu gået hen og blevet lidt sløv, den vil ikke spise, spinder ikke, ligger bare og sover eller kigger ud i luften. Sådan har det været både i går og i dag. Det er en hunkat og den er kun lidt over et halvt år gammel. Er der nogen der har forstand på katte og kan gi' et råd? Er det naturligt nok, eller skal jeg ta til dyrlægen med den?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min kat er sgu gået hen og blevet lidt sløv, den vil ikke spise, spinder ikke, ligger bare og sover eller kigger ud i luften. Sådan har det været både i går og i dag. Det er en hunkat og den er kun lidt over et halvt år gammel. Er der nogen der har forstand på katte og kan gi' et råd? Er det naturligt nok, eller skal jeg ta til dyrlægen med den?

Det er sikkert bare lidt influenza-agtigt..

Sådan er mine katte også nogen gange. Især om vinteren. Bare lad den sove det ud lidt, og så tror jeg nok at den er klar igen i morgen eller overmorgen :dev:

Mennesker bliver jo også syge, og så ligge rman i sengen, og 2-3 dage senere er man klar igen :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Forresten, er den steriliseret? Det kan jo være den er blevet med rogn, og så vil de som regel ikke rigtig spise i et par dage..

Yep den fik fjernet hele lortet for en måneds tid siden, så det er ikke en mulighed. Hvis det bare er noget influenza sjov så forklarer det jo det hele :tu: Har aldrig haft kat før, så jeg er sgu lidt uvidende :dev:

 

Tak for svaret :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Yep den fik fjernet hele lortet for en måneds tid siden, så det er ikke en mulighed. Hvis det bare er noget influenza sjov så forklarer det jo det hele :) Har aldrig haft kat før, så jeg er sgu lidt uvidende  :dev:

 

Tak for svaret  :tu:

No problemo! :D

 

En anden metode! Hvis den piver/vræler meget når du trykker den lidt på maven, kan det godt være en omgang orme/mave betændelses.. øh.. halløj :tu: Der kan man få noget hvidt snask som man blander i deres mad, som hjælper :)

Redigeret af Frederik W
Link til kommentar
Del på andre sites

No problemo! :tu:

 

En anden metode! Hvis den piver/vræler meget når du trykker den lidt på maven, kan det godt være en omgang orme/mave betændelses.. øh.. halløj :dev: Der kan man få noget hvidt snask som man blander i deres mad, som hjælper :D

Det gør den heldigvis ikke. Den har også fået sådan noget ormekur. Har også tjekket symptomerne på kattesyge osv. og der er ingen fare på færde endnu heldigvis - den skal nok komme sig. Tak for hjælpen igen Frederik :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay nu virkede det endelig, mig og imagehosting er ikke så gode venner igen. Hvor stort er det nu max billedet må være?

 

Forresten til imagehost nørderne:

Hvilket format gemmer i billedet i?

Hvor langt skalerer i det ned før i hoster?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sikkert bare lidt influenza-agtigt..

Sådan er mine katte også nogen gange. Især om vinteren. Bare lad den sove det ud lidt, og så tror jeg nok at den er klar igen i morgen eller overmorgen :)

Mennesker bliver jo også syge, og så ligge rman i sengen, og 2-3 dage senere er man klar igen :)

Det ser da ud til at din kat kan lide headbanger musik :tu:;):tu: (Kiggede lige på dit avatar :lol: ) :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

*Billede af Rømer's kat*

Hun er søøød ;)

 

Gid min den lille var så sød, han er bare et bæst, helt sort med hvide områder, og han bider i alt der bevæger sig :tu:

 

Han lå en dag på vores trappesten, som helt lille killing, meget sulten og meget udhungret og så tog vi ham ind, gav ham mad og varme, og siden den dag har han været vores kat :tu:

Redigeret af Frederik W
Link til kommentar
Del på andre sites

Hun er søøød :tu:

 

Gid min den lille var så sød, han er bare et bæst, helt sort med hvide områder, og han bider i alt der bevæger sig :tu:

 

Han lå en dag på vores trappesten, som helt lille killing, meget sulten og meget udhungret og så tog vi ham ind, gav ham mad og varme, og siden den dag har han været vores kat :lol:

Hehe tak. Hun er mega kælen men stadig også meget legesyg, hun er stadig lidt af en killing.

Lad mig da se billeder af dine også Frederik ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vil jeg sgu også lige poste husstandens 2 katte:

 

Til højre (godt klemt sammen) ses Julie.

Kendetegn:

  • Ca. 19 år
  • 3.5 kg
  • "Mange-farvet", hvid hage
  • Tynd
  • Halv døv
  • Halv blind
  • Meget snaksagelig (Bare man kigger på hende, eller ignorerer hende, ja hun skal sgu nok gøre dig opmærksom på, at hun er til stede!) :tu:
  • Intelligent (IQ = 100)
  • Stortset alt ædende, grøntsager, frugt, ja alt bare det er kamufleret i , ja du gættede det, Bearnaise! :tu:

Til venstre ses så Frederik.

Kendetegn:

  • Ca. 10 år
  • 6,5 kg
  • Grå
  • Tyk
  • ALTID sulten
  • Kræsen (spiser næsten kun tørkost fra Rema 1000 eller Stryhn' s leverpostej.
  • Uintelligent (IQ = 7)

Angående navnene, så har jeg døbt Julie, og min kleine schwester har døbt Frederik. Og ja, vi var ikke så gamle! ;)

 

Enjoy!

Frederik_fylder_sgu_det_hele.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu