Dyyyyyyre Trommestikker


spacedrummer

Recommended Posts

Er jeg den eneste der synes, at trommestikker er alt for dyre? De fleste af brugerne på dette forum køber vel normalt trommestikker, der koster mellem 85 og 110 kr. stykket og lidt mindre, hvis man køber tolv par af gangen.

 

Jeg har igennem årene brugt diverse 2. sorteringsstikker eller billigstikker til at øve med, og så de dyre - i mit tilfælde Vater - når jeg er ude at spille, men generelt er det ikke tilfredsstillende.

 

min seneste oplevelse er måske den værste hidtil- Købte tolv par såkaldte Academix i Aage for 250 kr. og troede, at det var en god deal. Men det har vist sig at disse stikker er så dårligt fremstillet, at de flækker så uhæmmet nemt, at jeg næsten har opbrugt allesammen blot en lille måned efter, jeg købte dem. På Aages hjemmeside betegnes de som økonomistikker, men der er ikke meget økonomi i dem. For 250 kr. kunne man købe to par kvalitetsstikker, der næsten ville vare lige så længe. Men at bruge 250 kr. om måneden på stikker er rimelig meget, der skal jo også være penge til smøger ;-)

 

Er der nogle af jer, der har erfaringer eller endnu bedre forslag til billige løsninger på 'stikproblemet.

 

mvh - søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, det er fandme så hysterisk absurd at betale så uhæmmet meget for de pinde..Men nej, jeg tror desværre ikke der ligger nogen løsning om hjørnet..

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige købt 5 par Vater Sugar Maple 8A på Ebay til 335 kr dvs. 67 pr par. Det var billigt. Og så er sugar maple nogle fede stikker!! lidt lettere end almindeligt Maple. KAn kun anbefales :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjae,,, det er vel det nærmeste jeg kan komme en løsning,,, hmm...

og snakker du om aage i århus?? -Drum City ligger 3- 400 meter derfra, i gl. munkegade :lol:

 

Drum City - Tilbud

STIKKER:

 

Stik tilbud i Drum City!

Vic Firth stikker (vejl. pris: 110,-)

altid kr. 85,- Pr. par.

+

VIC FIRTH SIGNATURE STIKKER (vejl. pris: 125,-)

KR 85,- pr. par.

 

Altid i Drum City!

Vic Firth 2. sorteringsstikker

- snup 1 sæt for: 30,-

- eller ta' 4 sæt for: 100,-

- vi har altid mindst én spand "billy" stikker i butikken!

Link til kommentar
Del på andre sites

ja, ebay er selvfølgelig altid en mulighed.

 

theregel - nej i KBH. 85 kr. er stadig mange penge, ik. og så foretrækker jeg Vater. De 4 sæt 2. sortering er ellers et godt tilbud.

 

har selv undertiden været heldig at kunne købe en kasse Vater i eksempelvis Prodrums for 700-800, men det er ved at være et stykke tid siden.

 

Som nogle allerede har påpeget i denne tråd, så er der nok ikke nogen egentlig løsning på problematikken med de dyre trommestikker, men man kan jo være heldig engang imellem, og falde over et godt tilbud. Det sker selvfølgelig altid, når man står og mangler penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for forslagene, men jeg synes sgu stadig, det er dyrt. Bassister skifter strenge en til to gange om året, og det koster vel mellem 500 og 800 kr. Guitarister skal engang imellem købe et plektrum, og skifte strenge engang imellem. Det koster vel omkring en tusse. Vi derimod skal ofre noget mere blot på stikker. Og så tænk på skind - de er også halvpebrede. Men hva - vi har det jo sjovt

Link til kommentar
Del på andre sites

Er så heldig, at min søsters kæreste medbringer et par pakker - forhåbentlig har hun husket dem - fra USA i næste uge. De skal nok holde et stykke tid på trods af min underudviklede teknik. ;-)

 

Men det ændrer ikke på, at ordentlige stikker er dyre herhjemme og i de nærmestliggende lande.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu